ID : 21473750
دادستان ابرکوه هشدار داد

ضرورت نظارت جدی بر استفاده فرزندان از فضای مجازی


دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه گفت: فضای مجازی فضایی پراز خطر است که باید استفاده فرزندان از آن تحت نظارت والدین انجام گیرد.

به گزارش یزدرسا به نقل از یزدبانو، علی محمد دشتکیان در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرستان ابرکوه افزود: هدف بسیاری از کانال ها و گروه ها در فضای مجازی جنگ نرم و اشتغال جوانان مسلمان به مسائل بی اهمیت است.

وی بر نظارت بیشتر بر این گونه فضاها تأکید کرد و اظهار داشت :  باید دام ها و مشکلات استفاده از فضای مجازی توسط والدین و همچنین مربیان آموزش و پرورش برای نوجوانان و جوانان تبیین شود.

این مقام قضایی به جرم انگاری تمام جرائم فضایی اشاره کرد و گفت : فضای مجازی مثل فضای حقیقی است و اگر هر عملی را در جامعه به واسطه جرم بودن و یا گناه داشتن وغیر شرعی بودن و یا ترس از نظارت اجتماعی انجام نمی دهیم ، نباید آن عمل را در فضای مجازی نیز مرتکب شویم.

وی بر دقت در ارسال عکس و فیلم در فضای مجازی تأکید کرد و بیان داشت : در ارسال عکس و فیلم های شخصی در فضایی مجازی باید دقت و حساسیت ویژه داشت چراکه می تواند همین عکس و فیلم زمینه ساز بسیاری از مشکلات و سوء استفاده در جامعه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب ابرکوه خاطرنشان کرد : تکنولوژی های جدید امکانات و راحتی های زیادی را برای بشر فراهم کرده اند ، اما همین تکنولوژی ها با عدم استفاده صحیح و یا سوء استفاده عده ای از افراد فرصت طلب می تواند زمینه ساز مشکلات عدیده برای مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ابرکوه در حوزه تصادفات پرداخت و گفت: این شهرستان در حوزه تصادفات نیز از جایگاه خوبی برخوردار نیست و باید با ریشه یابی مشکل نسبت به حل آن و یا بهبود وضعیت موجود اقدام کرد .

دشتکیان ابراز داشت: در اختیار فرزندان و افراد ناآشنا به قوانین راهنمایی و رانندگی قرار دادن وسایل نقلیه از جمله موتور سیکلت یکی از دلایل افزایش تصادفات در این شهرستان است.

وی آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ارتقاء فرهنگ رانندگی را خواستار شد و گفت : متولیان آموزش باید از سنین کم فرهنگ رانندگی صحیح را برای نسل های جدید تبیین نمایند. 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.