ID : 23104315
اظهارات صریح صباغیان در بافق:

طرح های جوار معدنی بافق لنگان لنگان پیش می رود/مسئولین کشوری برای فولاد بافق طفره می روند


نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور گفت:طرح های جوار معدنی هر چند در حال انجام است اما با فشار مسئولین لنگان لنگان جلو می رود.

به گزارش یزد رسا به نقل از بافق خبر؛ نماینده بزرگ ترین حوزه انتخابی کشور در یازدهمین جلسه گزارش دهی پیگیری صورت جلسه 9 شهریور 93 گفت:  جلساتی با معاون رئیس جمهور، وزیر رفاه و دیگر مدیران دولتی در تهران  برای پیگیری صورت جلسه مطالبات مردم گرفته شده است.
محمد رضا صباغیان افزود: یکی از نتایج برگزاری این جلسات هم دلی و وحدت بین مردم و مسئولین بوده است که اگر پیگیری آنها نباشد مطالبات مردم با حاشیه هایی که وجود دارد به انحراف کشیده می شود و بافق به خاطر عدم پیگیری و دیگر مسائل 50 سال سنگ آهن را برده اند و هیچ کاری انجام نشده است.
وی در خصوص روند اجرای مفاد صورت جلسه مطالبات مردم بافق چنین بیان داشت: طرح های جوار معدنی که در حال انجام است با فشار مسئولین لنگان لنگان جلو می رود. در گندله با توجه به مسائل حاد اقتصادی کشور و قیمت سنگ آهن تا حدی در حال انجام است.
این نماینده تاکید کرد: در خصوص موضوع فولاد کاری انجام نشده است و مجددا برای کارخانه احیا مسقیم مجوز گرفته شده است وباید به فکر تامین منابع مالی برای اجرای آن بود.
وی خطاب به مسئولینی که صورتجلسه 9 شهریور 93 را امضا کرده اند گفت:  کسانی آن را امضا کرده اند که مسئولیت دارند و باید این کار را انجام دهند. در رابطه با 15 درصد سهام شرکت سنگ آهن طبق تعهدی که مسئولین کشوری و استانی داده اند پیگیری می کنیم ولی هنوز نتیجه بدست نیامده است .
نماینده بزرگ ترین حوزه انتخابی کشور خاطر نشان کرد : در این چند ماه از طرف مسئولین استانی اقدامی صورت نگرفته است و مسئولین کشوری نیز می خواهند طفره بروند.
وی خاطر نشان کرد: وزیر رفاه زیر صورت جلسه 16 ماده را امضاء کرده و ما موارد صورت جلسه را به آرامی پیگیری کرده ایم اگر نتیجه ای حاصل نشود به صورت سوال در صحن مجلس مطرح خواهد شد.
صباغیان در ادامه باتوجه به نارضایتی کارگران به خاطر عدم پرداخت دو ماه حقوق معوقه تصریح کرد: کارگران ضعیف و زحمت کش هستند و برای خیلی از آنها از نیمه ماه  دیگر حقوقی باقی نمی ماند و الان هم با توجه به آغاز سال تحصیلی مساعدت کنند حق و حقوق کارگرها پرداخت شود.
وی اهمیت تشکل کارگری طبق اصل 114 قانون اساسی را مهم و سرنوشت دانست وافزود: اداره کار مقدمات برگزاری انتخابات شورای کارگری فراهم کند و کارگران هم در این انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/س*

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.