ID : 8069110
نماینده ولی فقیه در استان یزد:

طلاب اخلاص و جديت در امر تحصيل را سرلوحه كار خود قرار دهند/ افتتاح شعبه بنياد فرهنگي امامت در استان يزد


آيت الله ناصري اظهار داشت: هدف والا و ارزشمند در طلبگي همان هدف انبياء است و هدف انبياء نيز ارشاد و هدايت‌گري مردم بوده است.

به گزارش یزدرسا، همزمان با سالروز ميلاد حضرت امام رضا(ع)، مراسم آغاز سال تحصيلي 94 - 93 حوزه علميه استان يزد در مدرسه علميه امام خميني(ره) برگزار شد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني مركز مديريت حوزه علميه استان يزد؛ در اين كه با حضور طلاب، فضلا، شخصيت‌هاي حوزوي، ائمه جمعه شهرستان‌ها و مسئولين اداري و اجرايي استان همراه بود پس از تلاوت آياتي چند از كلام‌الله مجيد، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمد شمس مدير حوزه علميه استان ضمن عرض خيرمقدم به حاضرين به بيان گزارشي از عملكرد اين مديريت طي سال تحصيلي گذشته پرداخت.

در ادامه  آيت‌الله ناصري نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه يزد به ايراد سخن پرداختند و خطاب به طلاب جديدالورود نكاتي را يادآور شدند.

 آيت‌الله ناصري اظهار داشت: كساني كه ورود به حوزه را انتخاب مي‌كنند بايد انديشه و هدف بزرگي داشته باشند و در اينكه چرا حوزه علميه را انتخاب كرده‌اند بيانديشند.

رييس شوراي حوزه علميه استان افزود: اگر انگيزه كافي در اين زمينه وجود نداشته باشد مطمئناً سرگردان و بدون هدف  خواهيم بود و موفقيتي كسب نخواهيم كرد.

آيت‌الله ناصري خاطرنشان كرد: بايد بر همين اساس در كار خود هدف و ثانياً عشق به هدف ايجـاد كنيم.

ايشان تأكيد كرد: كسي كه عاشق هدفي باشد از دل و جان همه چيز را فداي هدف مي‌كند و در راه رسيدن به هدف خود از هيچ تلاشي فروگذار نمي‌كند.

امام جمعه يزد افزود: اگر هدف در اين مسير تعيين شد، جديت ايجاد مي‌شود، سختي‌هاي مسير قابل تحمل مي‌شود و صبر در مشكلات به وجود مي‌آيد چون هدف مشخصي هست و فرد هدف خود را والا مي‌داند.

ايشان خاطرنشان كرد: هدف والا و ارزشمند در طلبگي همان هدف انبياء است و هدف انبياء نيز ارشاد و هدايت‌گري مردم بوده است.

آيت‌الله ناصري افزود: مرحله بعدي اخلاص در كارهاست يعني براي خدا كار كنيم، براي خدا باشيم و براي خدا به بندگانش خدمت كنيم.

نماينده ولي‌فقيه در يزد تأكيد نمود: توكل و اعتماد بر خدا داشته باشيد، كه خداوند تضمين كرده كه در سختي‌ها ياري‌رسان بندگان خواهد بود.

رييس شوراي حوزه علميه استان يزد در پايان طي تذكراتي خاطرنشان كرد: طلاب گرامي دقت كنند كه در اين راه نبايد غرور داشته باشيم و تواضع و خضوع را مدنظر قرار دهيم و با اميد به ياري خداوند و با توسل به امام زمان(عج) در تحصيل و تهذيب خود كوشا باشيم.

سخنراني مسئول نماينگي ولي‌فقيه در سپاه و حجت‌الاسلام دكتر سبحاني مديرعامل بنياد فرهنگي امامت از ديگر بخش‌هاي اين مراسم بود.

همچنين طبق سنوات گذشته پس از تلاوت تواشيح، از طلاب ممتاز تهذيبي و علمي تجليل به عمل آمد.

همچنين در حاشيه مراسم افتتاحيه، نمايشگاه عكس شهداي طلبه و روحاني استان و نمايشگاه عكس دفاع مقدس برگزار گرديد كه مورد توجه حاضرين قرار گرفت.

لازم به ذكر است در اين مراسم، شعبه بنياد فرهنگي امامت در استان يزد افتتاح شد و طي حكمي از سوي مدير عامل اين بنياد، حجت الاسلام سيدمحمد حسيني به عنوان رييس بنياد فرهنگي امامت شعبه يزد منصوب گرديد.

انتهای پیام/ح




summary-address :
Your Rating
Average (2 Votes)
The average rating is 5.0 stars out of 5.