ID : 4247035
وقتی مسئولین فرهنگی خواب ماندند؛

عدم برگزاری جشن مبعث در سایه غفلت مسئولین فرهنگی اشکذر


مسئولین متولی فرهنگ شهرستان، در این برهه زمانی که اهمیت نشر و گسنرش فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی بیش از پیش احساس می شود، با مدیریتی جهاد گونه و فراتر از بخشنامه های اداری نسبت به حفظ و نشر ارزش های اصیل اسلامی کوشا باشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از نسیم صادق، همه ساله جشن مبعث پیامبر عظیم شان اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با هدف اشاعه و گسترش فرهنگ ناب محمدی و آشنایی هر چه بیشتر خانواده ها با زندگی پربار پیامبر اسلام و رهنمود‌های گرانبهای آن بزرگواران در جای جای ایران اسلامی برپا می‌شود.

یکی از بزرگترین اعیاد ما مسلمانان همین عید مبعث است؛ برگزاری جشن های ائمه اطهار(ع) و به‌ویژه جشن مبعث در کنار ترویج و گسترش فرهنگ اسلام ناب، به عنوان عاملی وحدت بخش می تواند موثر واقع شود.

اما این توصیفات در حالی است که با توجه به برگزاری جلسات هماهنگی در خصوص برگزاری جشن های ایام ماه رجب، بر خلاف سایر نقاط کشور هیچ مراسمی در شهرستان اشکذر در این خصوص برگزار نشد.

پسندیده نیست که مسئولین فرهنگی شهرستان در سالی که نام گذاری آن بر پایه فرهنگ شکل گرفته است، از این مهم غافل شده و فرصت مبعث را برای انتقال ارزش های والای اسلام و در راس آن رسول خاتم از دست بدهند.

در زمانی که دشمنان اسلام در صدد ایجاد تفرقه و دوگانگی بین مسلمین هستند، برگزاری جشن هایی با مضامین وحدت بخش و تاثیر گذار اهمیت دو چندانی یافته است.

مسئولین می توانستند با مدیریت نیروهای خودجوش مردمی که پرچم دار برگزاری مراسمات مذهبی در شهرستان هستند، نسبت به برگزاری جشنی با شکوه و غنی به لحاظ محتوا اقدام کنند.

در پایان امید آن می رود تا مسئولین به ویژه مسئولین متولی فرهنگ شهرستان، در این برهه زمانی که اهمیت نشر و گسترش فرهنگ و ارزش های اصیل اسلامی بیش از پیش احساس می شود، با مدیریتی جهاد گونه و فراتر از بخشنامه های اداری نسبت به حفظ و نشر ارزش های اصیل اسلامی کوشا باشند.

ابوالفضل دهقانی اشکذری




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.