ID : 35488905
امام‌جمعه ابرکوه:

عدم پرورش نیروی مدیریتی، تبعات جبران‌ناپذیری برای آینده کشور دارد


امام‌جمعه ابرکوه، گفت: رکود و توقف پرورش نیروی مدیریتی در سال‌های اخیر تبعات جبران‌ناپذیری برای آینده کشور دارد.

به گزارش یزدرسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابراهیم حسینی امام‌جمعه ابرکوه در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار کرد : در ماه صفر با افشاگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، سرنوشت قیام خونین امام حسین(ع) به نفع جریان حق دگرگون و ماهیت کفرپیشه حکومت یزیدی و بنی امیه برملا گشت.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) طبق مشیّت الهی و به‌واسطه بیماری در کربلا مکلّف به دفاع از امام و حجّت خدا نشد تا نسل امامت آسیب نبیند، در سخنان آتشینی پس از معرفی خود به مردم کوفه با عتاب و خطاب، وجدان خفته آنان را بیدار و حکومت یزیدیان را برملا کرد.

حسینی در بخش دیگر از سخنان خود به بیانات رهبر انقلاب در جمع بسیجیان اشاره کرد و گفت: این جوانان بودند که در جهاد با طاغوت و سرنگونی رژیم ستم‌شاهی و استقرار بخشی به‌نظام ارزشی جمهوری اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، عمران و آبادانی و ترمیم آثار بعد از جنگ و حضور گسترده در جبهه جهاد علمی، جهاد فرهنگی و مقاومت در برابر دسیسه‌های شوم استکبار به جلوداری آمریکای خیانت‌کار، افتخار آفریدند.

امام‌جمعه ابرکوه حضور جوانان بسیجی در هسته گروه‌های جهادی را ارزشمند دانسته و گفت: به‌راستی‌که جوانان ما راه‌حل مشکل‌اند نه مشکل.

وی بابیان اینکه باگذشت چهار نسل از انقلاب؛ نسل چهارم به‌عنوان فرزندان انقلاب با جهاد علمی، عملی و کارآمدی برای کشور افتخارآفرینی کرده و می‌کنند گفت: این نسل پی‌ریزی عرصه فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان را به عهده دارد.

حسینی ادامه داد: برخلاف نظریه‌پردازان آمریکائی که فکر می‌کنند گذر زمان موجب تغییر و بروز شکاف بین نسل‌ها می‌شود، انقلاب اسلامی در چهل‌سالگی خود شاهد گرایشی عمیق‌تر نسل جوانان به آرمان‌های اصیل انقلاب است زیرا کارنامه‌ای قابل‌قبول را در پیشرفت‌های علمی و فناوری و فعالیت‌های خودجوش فرهنگی و رسانه‌ای ارائه داده‌اند.

حسینی اجرائی شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را زمینه کسب تجربه اجرائی و رُشد جوانان در کشور به صورتی پُرنشاط و باانگیزه انقلابی دانست.
حسینی با ابراز تأسف از اینکه تاکنون شاهد رکود و توقف پرورش نیروی مدیریتی در امر اداره کشور بودیم ادامه داد: مدیران قبلی کشور سخاوتمندانه فرصت مدیریت را در اختیار نسل‌های اوّل و دوّم گذاشتند ولی اگر این روند ادامه پیدا می‌کرد تبعات سنگین و جبران‌ناپذیری برای آینده کشور می‌داشت.

خطیب جمعه ابرکوه به تصویب لایحه عضویت ایران در کُنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در مجلس پرداخته و گفت: این لایحه جمعی موافق و جمع قابل‌توجهی هم مخالف در مجلس، جامعه، حوزه و دانشگاه داشت اما ما وظیفه‌داریم به رأی مجلس احترام بگذاریم.

وی افزود: این مصوبه مسیر قانونی نظر شورای نگهبان را نیز در پیش رو دارد و این شورا به‌دوراز جنجال‌های سیاسی و فشار جناحی هر تصمیمی را گرفت، وجاهت قانونی پیدا می‌کند.

امام‌جمعه ابرکوه افزود: پیوستن به این کنوانسیون که یکی از کنوانسیون‌های سازمان ملل است و از سال 2001 در کشورهای عضو اجرائی شده باید همکاری در زمینه‌های اطلاعاتی – قضائی و استرداد مجرمین انجام شود مصادیقی را که غربی‌ها در همسوئی با امریکا از تروریسم مطرح می‌کنند غیر از مصادیق حقیقی است که ملت ایران و جهان اسلام از آن‌ها آسیب‌دیده است.

انتهای پیام/ک




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.