ID : 16300116
کارشناس رواببط بین الملل:

عربستان سعی دارد کشورهای حاشیه خلیج‎فارس را برخلاف فصل جدید تعامل با ایران همسو کند


یک کارشناس روابط بین الملل با اشاره به اینکه فصل جدید تعامل بین ایران با جامعه جهانی بوجود آمده اما نیاز به زمان برای تعریف جدید و خاص از ارتباط با کشورهای جهان است، گفت: در این میان کشورهایی نظیر آمریکا و عربستان نسبت به تغییر سیاست های خود اقدامی نکرده اند و بدنبال همسو کردن سایر کشورها هستند.

به گزارش یزدرسا ،  حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل سیاسی درمصاحبه با  تهران نیوز؛ با اشاره به تغییر روند تعامل کشورمان در با جامعه بین الملل در دوران پسا برجام، گفت: اجرای برجام موجب یک تحول در سیاست خارجی کشورمان شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای تعامل جدیدی قدرت های جهانی در تعامل خود با کشورمان تغییرات محسوسی داشته اند، اظهار کرد: باید توجه داشت که کشورهای دیگر و کوچک تر عموما سیاست‎های خود را با قدرت های جهانی هماهنگ می کنند؛ لذا این تعامل با قدرت های جهانی امروز موجب شده سایر کشورها نیز در تعامل خود تغییر دیدگاه داشته باشند.


هانی زاده با بیان اینکه متاسفانه برخی کشورهای تابع خلیج فارس تابع سیاست های عربستان هستند، لذا با عدم تغییر این سیاست ها، دیدگاه آنان نیز تغییر نکرده است، ادامه داد: باید توجه داشت که فصل جدیدی بین ایران با جامعه جهانی بوجود آمده اما نیاز به زمان است تا تعریف جدید و خاص از ارتباط با کشورهای جهان برایمان بوجود بیاید.


این کارشناس روابط بین الملل ضمن تاکید براینکه متاسفانه آمریکایی ها نسبت به تغییر دیدگاه و ادبیات خود اقدامی نکرده اند، افزود: در این میان عربستان نیز با اقدامات غیر دیپلماتیک خود سعی دارد کشورهای حاشیه خلیج فارس که عضو عضو شورای خلیج فارس هستند را با سیاست های خود بر خلاف فصل جدید تعامل با ایران همسو کند.


وی خاطرنشان کرد: کشورهای اسلامی در غرب آسیا و شمال آفریقا و البته کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکیه، عراق و غیره مشکل خاصی ندارند.
انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.