ID : 11300831
آیت الله آملی لاریجانی:

عمده هجمه‌های وارده به دستگاه قضا به دلیل پایبندی به قانون است


رئیس قوه قضائیه در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی گفت: در ابتدای رسیدگی به پرونده ۳هزار میلیاردی برخی جریان سازی کردند که قوه توان رسیدگی ندارد/ قریب به ۱۵میلیون پرونده در دستگاه قضا داریم.

به گزارش یزدرسا ، آیت الله آملی لاریجانی در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی با اشاره به اینکه دستگاه قضا از ارکان اصلی نظام است، گفت: نقطه آخر مشروعیت سایر انقلاب ها در بحث منفعت طلبی است، اما نظریه امام خمینی اصلی اساسی در دنیا است که تکیه به آرا مردم از اصول آن است.


رئیس قوه قضاییه با اشاره به هجمه های نادرست خارجی علیه دستگاه قضا، افزود: همه این کارها به این دلیل است که دستگاه قضا پای تمام ارزشهای نظام ایستاده است و عمده هجمه های حقوق بشری به نظام ما ریشه در مسئول بودن دستگاه قضا و پایبندی ان به قانون است. بسیاری از تخطئه ها امروز به این باز می گردد که ما به قانون عمل می کنیم.


وی جریان‌سازی‌ها علیه فساد را یکی دیگر از هجمه‌های وارده به دستگاه قضا دانست و افزود: در بحث فساد که به عنوان یک حق الهی در قرآن مطرح شده است ممکن است فردی به سلب حیات محکوم شود و در برابر این مسئله مدعیان حقوق بشر نمی‌توانند با میلیون‌ها مسلمان رو به رو شوند به همین منظور به دستگاه قضائی ایران هجمه‌هایی را وارد می‌کنند.


رئیس قوه قضائیه ادامه داد: ریشه بسیاری از هجمه‌های علیه دستگاه قضا در پایبندی این رکن از جمهوری اسلامی است به نظام است.


وی با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌های خارجی و جریان‌های داخلی علیه عملکرد دستگاه قضا گفت: کار تبلیغاتی در شأن قوه قضائیه نیست با این حال همه می‌دانند که ما در برخورد با مفاسد کارنامه درخشانی داشته‌ایم اینکه چند قاضی با تمامی خطرات پای یک پرونده بمانند امر بزرگی است برای مثال در پرونده فساد سه هزار میلیاردی برخی اعلام کردند چون قوه قضائیه آلوده است و یا توان دفاع را ندارد به این پرونده ورود نمی‌کنم با این حال خدا را شاکریم که در رسیدگی به این پرونده‌ها عملکرد خوبی داشتیم


رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از تعداد پرونده‌های وارده در این دستگاه افزود: نزدیک به حدود 15 میلیون پرونده در دستگاه قضائی کشور داریم که بار تمامی این پرونده‌ها به دوش قضات است با این همه و با تمام سختی‌هایی که یک قاضی در کار خود دارد تمامی قضات را به داشتن دانش قضائی لازم و توجه داشتن به بحث عدالت، قدرت و قضاوت دعوت می‌کنم.


آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان از عدم جذب قضات متضرر شدیم تصریح کرد: خوشبختانه به سبب تلاش‌هایی که برای تصویب برنامه پنجم توسعه انجام شد توانستیم بخشی از کمبودها را حل کنیم با این حال امید است در برنامه ششم توسعه اجازه جذب قضات دائمی را داشته باشیم.

منبع:نسیم 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.