ID : 19539583
اخبار پلیس؛

عملکرد پلیس یزد رضایت 80درصد مسافران نوروزی را جلب کرد/ساقی مواد افيونی در اشکذر دوباره دستگیر شد


فرمانده انتظامی استان گفت: طی نظرسنجی که توسط معاونت اجتماعی ازمسافران نوروزی انجام شده است، 80 درصد از مسافران رضایت کامل را از عملکرد ماموران پلیس این استان دارند.

به گزارش یزد رسا، فرمانده انتظامی استان گفت: طی نظرسنجی که توسط معاونت اجتماعی ازمسافران نوروزی انجام شده است، 80 درصد از مسافران رضایت کامل را از عملکرد ماموران پلیس این استان دارند.

سردار «ایرج کاکاوند» در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی (ع) این استان ضمن اشاره به اقدامات پلیس در ایام نوروز 95 خاطرنشان کرد: بر اساس برآوردی که توسط معاونت اجتماعی از مسافران نوروزی در سطح شهر انجام شده است؛ 80 درصد از مسافران از عملکرد پلیس استان یزد رضایت مندی کامل را داشته اند.
وی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح نوروزی تاکنون معاونت اجتماعی با انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی مانند اطلاع رسانی، تهیه و نصب بنر، چاپ و توزیع بروشور آموزشی بین شهروندان و مسافران نوروزی در کاهش جرایم و آسیب های اجتماعی، گام های مثبتی را برداشته است.
سردار کاکاوند ضمن اشاره به حضور هدفمند و برنامه ریزی شده گشت های انتظامی در سطح شهر افزود: هدف ما این است که این روند مطلوب امنیتی که برای شهروندان و مسافران نوروزی ایجاد شده است تا پایان طرح ادامه داشته باشد.
این مقام ارشد انتظامی، یکی از جرایم مهم و آسیب پذیر در جامعه را سرقت بیان کرد و گفت: با تلاش های شبانه روزی ماموران پلیس این استان اکنون شاهد کاهش 27 درصدی وقوع انواع سرقت هستیم.
کاکاوند ضمن اشاره به استقرار گشت های راهور و پلیس راه در معابر شهری و جاده های استان خاطرنشان کرد: امنیت ترافیکی و آمد و شدی مسافران نوروزی در محورهای درون و برون شهری، یکی از مهمترین اهداف پلیس در این ایام است.
وی تصریح کرد: باید در نیمه دوم تعطیلات که با افزایش حجم تردد در جاده ها و مسافران نوروزی مواجه خواهیم بود طوری برنامه ریزی شود که ضمن حضور موثر نیروهای پلیس در محورهای مواصلاتی، کنترل ترافیک در محورها را نیز در دست داشته باشیم.
فرمانده انتظامی استان یزد در خاتمه با بیان اینکه پلیس این استان برای ارتقای امنیت و احساس امنیت شهروندان با تمام توان تلاش و کوشش خواهد کرد افزود: امیدواریم بتوانیم این روند امنیتی مطلوب و احساس امنیت بالایی که در سطح استان یزد برای مسافران نوروزی و شهروندان ایجاد شده را در طول سال ادامه داده و آن را ارتقاء دهیم.


توزيع کننده مواد افيوني بعد از دو ماه آزادي دستگیر شد
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان اشکذر از دستگيري توزيع کننده موادمخدر سابقه دار و حرفه اي در این شهرستان خبر داد.
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان اشکذر با اعلام اين خبر گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با كسب خبري مبني بر توزيع موادافيوني توسط يكي از قاچاقچيان سابقه دار که به تازگي از  زندان آزاد شده است، موضوع در دستور كار قرار گرفت.
 سرگرد محمود پناهي افزود: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر با استفاده از منابع و مخبرين و انجام يکسري اقدامات اطلاعاتي و پليسي محل تردد متهم را در اشکذر شناسايي کردند.
وی ادامه داد: ماموران در يک اقدام عملياتي متهم را که قصد فروش موادمخدر از نوع هروئين به دو نفر مصرف کننده را داشت دستگير و در بازرسي از منزل وي هشت گرم هرويين و چهار گرم شيشه بالفافه را کشف و ضبط کردند و سه نفر متهم دستگير شده را با مواد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفی کردند.
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان اشکذر در پایان تصریح کرد: متهم متاهل 48 ساله،  دوماه پيش از زندان آزاد و دوباره فعاليت مجرمانه خود را در شهر آغاز کرده بود که توسط ماموران دستگیر شد.


قاچاقچی مواد به مقصد نرسید
فرمانده انتظامی شهرستان «اردکان» از کشف بیش از یک کیلو انواع موادمخدر از مسافر اتوبوس «زاهدان-تهران» خبر داد.
سرهنگ «سیدرضاصادقیان» درباره جزئیات این خبر گفت: ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان اردکان هنگام کنترل خودروهای عبوری، یک دستگاه اتوبوس «اسکانیا» که از «زاهدان» عازم «تهران» بود را متوقف کردند.
وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از اتوبوس به رفتارهای یکی از مسافران مشکوک شدند و در بازرسی از چمدان این مسافر 28 ساله، بیش از یک کیلو مواد مخدر از نوع «تریاک» و «حشیش» را کشف و ضبط کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اردکان در پایان افزود: این قاچاقچی قصد داشت این مقدار مواد مخدر را به تهران حمل کند که توسط ماموران انتظامی شهرستان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.


توصيه هاي پليس آگاهي استان يزد براي پيشگيري از سرقت منزل در ایام نوروز
 تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري و براي اطمينان بيشتر، بر روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير، پاسيو و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب كنيد.
1- تا حد امكان از خالي گذاشتن منزل خودداري و براي اطمينان بيشتر، بر روي ديوارها، كليه پنجره ها و نقاط قابل نفوذ مانند نورگير، پاسيو و ... حفاظ محكم و مقاوم نصب كنيد.
2- درب پشت بام منزل خود را در اسرع وقت به حفاظ نرده اي و قفل آويز مطمئن مجهز و هنگام خروج ازمنزل تنها به قفل نمودن درخروجي اكتفا نكرده، كليه درهاي داخلي ساختمان اعم از درپشت بام، هال، اتاق ها، آشپزخانه، حمام، حياط خلوت و ... را قفل كنيد.
3- در صورت تغيير محل سكونت يا مفقود شدن كليد يدک منزل، توپي قفل درهاي ورودي را تعويض و كليد منزل خود را در دسترس افراد غيرمطمئن قرار ندهيد.
4- كنترل ورود و خروج در مجتمع هاي مسكوني را به سرايدار يا نگهبان مطمئن بسپاريد با اين حال از بازگذاشتن درب ورودي منزل (حتي براي مدت كوتاهي) در طول شبانه روز خودداري كنيد.
5- از قرار دادن كليد در زير جاكفشي، داخل كفش و ساير نقاط قابل دسترسي خودداري و همواره دقت كنيد تا كليد خود را بر روي قفل در جاي نگذاريد.
6- براي جلوگيري از سرقت منزل خود به روش توپي زني، توپي قفل را با بدنه در همسطح در صورت عدم امكان لوله اي فلزي به دور آن جوش دهيد.
7- براي امنيت محل خود در شب، از شبگردها و نگهبانان محلي و مورد تأييد نيروي انتظامي استفاده كنيد.
8- از قرار دادن چهارپايه، نردبان و نظاير آن در حياط منزل مخصوصاً در كنار ديوار خودداري و حتي الامكان درهاي ورودي و داخلي منزل خود را به سيستم هشدار دهنده مجهز كنيد.
9- از نگهداري وجوه نقد و طلا و جواهر به مقدار زياد در منزل بپرهيزيد و در مواقعي كه مجبور به نگهداري موقت وجوه نقد و اشياء قيمتي در داخل منزل هستيد، از پنهان نمودن آن بصورت يك جا خودداري نموده و حتي الامكان از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده كنيد.
10- نزد افراد ناشناس و كساني كه اعتماد كافي به آنها نداريد از ميزان اموال و دارائي موجود خود در منزل صحبت نكرده و از نوشتن نام و مشخصات خود بر روي زنگ منزل خودداري كنيد.
11- چنانچه در اطراف محل زندگي شما خانه هاي خالي از سكنه و نيمه ساز وجود دارد از منزل خود مراقبت بيشتري به عمل آوريد.
12- درمواقعي كه به مسافرت مي رويد از همسايگان يا اقوام مورد اطمينان خود بخواهيد كه از منزلتان مراقبت كنند و از بازگو نمودن برنامه سفر خود نزد افراد ناشناس بپرهيزيد.
13- نسبت به اتومبيل ها و موتورسيكلت هاي متوقف و سرنشينان آن در پيرامون منزل خود بي‌تفاوت نبوده و در صورت مشاهده موارد مشكوك، شماره و ساير مشخصات آن ها را يادداشت و سريعاً به مراكز 110 پليس اطلاع دهيد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.