ID : 8603666
امام جمعه موقت میبد:

عیدقربان منادی وحدت هستند/جوهره امتحانات الهی ایثار و فداکاری است


امام جمعه موقت میبد گفت: ملت ایران در مقابل جسارت های دولت خبیث انگستان به کمتر از بستن بودن این سفارت خانه در کشو قانع نخواهد شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از میبدخبر، حجت الاسلام غفوری امام جمعه موقت میبد درخطبه های نماز عید قربان با تبریک این عید بزرگ به نمازگزاران گفت: حکمت عیدقربان به حادثه ای است که قرار بود توسط ابراهیم خلیل الله اتفاق بیفتد. حادثه ای که فلسفه این روز را تشکیل می دهد درسی برای بشریت است. حضرت ابراهیم (ع) در چنین روزی از خودگذشتگی و ایثار کرد که در تاریخ این درس برای بشریت باقی ماند.

وی ادامه داد: رسیدن به درجات معنوی عالی ممکن نیست مگر اینکه انسان اهل ایثارباشد. جوهره امتحانات الهی ایثار و فداکاری است.

امام جمعه موقت میبد عزتی که انقلاب اسلامی ایران امروز داراست را به خاطر ایثار و فداکاری خانواده های شهدا دانست و افزود: نماز عید قربان دو جنبه دارد. یکی جنبه معنوی و دیگری اجتماعی است که مسلمین تشکیل می دهند.

وی اضافه نمود: عیدقربان و اعیاد الهی و اسلامی منادی وحدت هستند. اجتماع مسلمانان مایه قوت دنیای اسلام و باعث ضعف دشمنان می شود.

حجت الاسلام غفوری نماز عید قربان را مانور قدرت و عظمت مسلمان دانست و تصریح کرد: وقتی در این عید مسلمانان در کنار هم قرار می گیرند نادی وحدت در جهان سرمی دهند که این خود پیام عید قربان است.

امام جمعه موقت میبد در خطبه دوم این نماز به شرایطی که در عرصه بین الملل وجود دارد اشاره کرد و گفت: شرایطی که در جهان برای ایران اسلامی است؛ عید مسلمانان است. فکر انقلاب ما و امام (ره) پویاست. تفکر ما، تفکر اسلام، پیامبر و اهل بیت است.

وی سپس با اشاره به حضور رئیس جمهور در اجلاس سازمان ملل گفت: آمریکا مستکبر است و انگلستان از آن بدتر است. برخی از اصحاب رسانه و برخی افرادی که در بدنه دولت هستند چنان از ملاقات رئیس جمهور کشورمان با کامرون خوشحال شده بودند که می خواستند یقه خود را جر دهند.

وی ادامه داد: این مرد خبیث هرچه لایق خود و ملتش بود را به ایران اسلامی نسبت داد.

امام جمعه موقت میبد به تماس تلفنی سال گذشته رئیس جمهور با اوباما اشاره کرد و گفت: آنها فقط از این حرکت به عنوان جنبه تبلیغاتی استفاده کردند.

حجت الاسلام غفوری در پایان تاکید کرد: ملت ایران در مقابل جسارت های دولت خبیث انگستان به کمتر از بستن بودن این سفارت خانه در کشو قانع نخواهد شد.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.