ID : 38820175

غربالگری بیش از ۲ هزار فرد مشکوک به کرونا در استان یزد


محمدرضا دهقانی گفت: بیش از ۲ هزار فرد مشکوک در تماس مستقیم با بیماران کرونایی مورد غربالگری قرار گرفته که تست ۲۲ نفر از آنان مثبت بود.

به گزارش یزدرسا، محمدرضا دهقانی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی گفت: طرح سردار شهید سلیمانی در راستای گام چهارم مبارزه و بسیج ملی مبارزه با کرونا که یک طرح محله محور است در سه بُعد مراقبت، نظارت و حمایت در ۸۲۰ پایگاه محله محور تحت پوشش ۵۷ قرارگاه اصلی و در ۱۲ ناحیه کل استان با همکاری سازمان بسیج مستضعفان، هلال احمر، شهرداری و فرمانداری‌ها آغاز شد.

وی افزود: تیم‌هایی در قالب تیم مراقبت تشکیل شده و در حال حاضر ۱۱۰ تیم مراقبتی در سطح شهرستان با ۲۴۵ عضو فعال شده اند. از ابتدای این طرح که در هفته چهارم قرار داریم، ۲ هزار و ۴۰۳ نفر که در تماس مستقیم با بیماران کرونایی بودند، غربال شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی تصریح کرد: از این افراد ۱۶۷ تست انجام شده که جواب تست ریپد ۲۲ نفر که ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، مثبت شده است.

دهقانی ادامه داد: در قالب تیم‌های مراقبتی داخل منزل نیز از ابتدای طرح هزار و ۱۰۶ نفر از افرادی که در معرض خطر بودند، رهگیری شده و به صورت تلفنی یا مراجعه به منزل تحت مراقبت قرار گرفته اند.

وی خاطرنشان کرد: ۲۸۹ تیم نظارتی در سطح استان شامل ۶۱۹ عضو فعال، ۸ هزار و ۴۸۷ مورد بازدید انجام داده که هزار و ۵۲۴ تخلف به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی شناسایی شده و ۱۹۵ مورد پلمب شدند.

دهقانی درباره شیوه انجام تست ریپد گفت: این تست برای مناطق دوردست استان و در اختیار پایگاه‌های محلات است و اگر فرد مثبتی در خانواده وجود داشته و امکان مراجعه به مراکز وجود نداشته باشد، تست ریپد در منزل گرفته شده و سریعا به آزمایشگاه ارجاع داده شده و جواب ظرف نیم ساعت داده می‌شود.

وی تأکید کرد که اگر افراد امکان حضور در مراکز نداشته باشند، به مراکز درمانی نیز اجازه داده شده که این تست را انجام دهند تا از تردد‌ها جلوگیری شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.