ID : 7985556
کیومرث پوراحمد در یزد:

فیلم‎سازی پوست کرگدن می‏ خواهد


کارگردان مجموعه تلویزیونی «قصه‏ های مجید» که یکی از داوران بخش داستانی نهمین جشنواره ملی مستند و داستانی رضوی در یزد است، عقیده دارد: کسانی که به حوزه فیلم‎سازی وارد می‏‏شوند، باید عاشق این رشته و به اصطلاح پوست کرگدن داشته باشند.

به گزارش یزد رسا، "کیومرث پوراحمد" در حاشیه این جشنواره، تصریح می‎کند: سینما هنر صنعت و مستلزم بودجه قابل توجهی است، معمولاً همه افراد این عرصه توانایی مالی چندانی ندارند، بنابراین کسانی که به این حوزه وارد می‏‏شوند، باید عاشق این رشته بوده و به اصطلاح پوست کرگدن داشته باشند و برای موفقیت همه تلاششان را به کار گیرند.

وی جشنواره‏های موضوعی مانند رضوی را منجر به انحراف فیلم‏‏ساز می‏داند و می‎گوید: جشنواره‎های موضوعی ایده‏‏پردازی و خلاقیت را محدود می‏‏کند و فضای فیلم را تصنعی جلوه می‏‏دهد، مثلا در جشنواره رضوی فقط تعداد محدودی به صورت ظریف به این موضوع پرداخته‏اند و مابقی تصنعی کار کرده بودند.

 

 

پوراحمد به فیلم‎سازان نیز در این باره توصیه می‎کند: اگر فیلم‏‏سازی دغدغه کار موضوعی را ندارد، وارد ساخت این حیطه نشود، چرا که علی‏‏رغم بهترین امکانات در صورت نداشتن دغدغه فکری، فیلمی قوی تولید نمی‎‎شود.

وی سطح کیفی آثار راه یافته به بخش داستانی جشنواره امسال را مانند همه جشنواره‎های مطرح در دنیا می‎داند و اظهار می‎کند: این جشنواره نیز تعداد محدودی آثار درخشان، تعدادی آثار خوب و تعدادی آثار ضعیف‏تر دارد، البته از این نکته که این جشنواره هنوز در ابتدای راه است، نباید غافل شد و قطعاً در دوره‏های بعدی کیفیت بالا و بالاتر می‎‎رود.

این کارگردان سینما در رابطه با اضافه شدن بخش سبک زندگی به این جشنواره و تاثیر آن در ایجاد تلنگری در سبک زندگی مردم جامعه، عنوان می‎کند: این گونه مباحث در ایران معمولاً شعاری است و سبک زندگی مردم را سختی‏‏های موجود و رسانه‏‏های غربی تعیین می‏‏کند. البته ایرانیان سعی در حفظ ارزش‏‏های ملی و مذهبی دارند ولی به نظر من "داریوش مهرجویی" با فیلم "مهمان مامان"، سبک زندگی ایرانی را به خوبی به تصویر کشیده است.

پوراحمد اضافه می‎کند: البته موضوع دیگر در این حیطه، عدم نمایش این گونه فیلم‏‏ها توسط صدا و سیما است، چرا که حتی اگر فیلمی قوی در این حیطه ساخته شود، به دلیل عدم اکران برای عموم، تاثیرگذاری چندانی به دنبال نخواهد داشت.

منبع: یزد رضوی

انتهای خبر/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.