ID : 3162107
بازخوانی فرمایشات رهبر انقلاب در دیداراعضای سپاه پاسداران در آستانه سالگرد تأسیس سپاه

كسی سپاه راخلق نكرد؛بلكه به اقتضای زمان شكل گرفت/تبلیغات شدید دشمنان علیه سپاه،نشان از تأثیر آن در تداوم مقتدرانه ملت است


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ 23 تیرماه سال 89 در دیدار هزاران نفر از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: كسی سپاه را خلق نكرد؛بلكه این نهاد به اقتضای نیاز زمان شكل گرفت و هر جا و هر عرصه ای كه لازم بود به پاسخگویی به نیازهای انقلاب و كشور پرداخت.

به گزارش یزد رسا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از فرماندهان و اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سرداران سپاه و دیگر پاسداران را رهروان شهدای گرانقدری چون باكری – همت، بروجردی و دیگر شهیدان سرافراز سپاه دانستند و در تبیین شاكله معنوی و باطنی سپاه افزودند: دلهای مشتاق به مجاهدت فی سبیل الله در هر عرصه و میدان – زبانهای صادق و نگاههای حق بین و حق شناس، سه عنصر اصلی شاكله و هویت حقیقی سپاه پاسداران را تشكیل می دهند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نگاه حق بین و حق شناس را عنصر سوم شاكله و هویت حقیقی سپاه خواندند و افزودند: این نگاه حق بین، در هر شرایطی حتی اوضاع غبارآلود و پرابهام، واقعیات صحنه را تشخیص می دهد و وظیفه و راه عمل به وظیفه را درك می كند.

فرمانده كل قوا، با اشاره به چگونگی شكل گیری سپاه پاسداران، سپاه را نهادی جوشیده از «دل مساجد و مدارس و دانشگاهها» و برآمده از خانه ها و دلهای مؤمن مردم برشمردند و افزودند: كسی سپاه را خلق نكرد بلكه این نهاد به اقتضای نیاز زمان شكل گرفت و هر جا و هر عرصه ای كه لازم بود به پاسخگویی به نیازهای انقلاب و كشور پرداخت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حفظ هویت و شاكله اصلی و عمل براساس نیاز زمان را ویژگی بارز سپاه خواندند و خاطرنشان كردند: سپاه در سالهای اولیه انقلاب، در مقابله با ضدانقلاب در خیابانهای تهران – در مسائل استانهای مرزی – 8 سال دفاع مقدس و دیگر عرصه های متفاوت و مختلف، هویت خود را حفظ كرد اما با انعطاف لازم، شكل خود را براساس نیاز زمان، تنظیم كرد تا بتواند به وظایفش عمل كند.

ایشان با اشاره به درخواست مسئولان دولت وقت پس از جنگ برای ورود سپاه به عرصه سازندگی افزودند: در این عرصه نیز سپاه هر جا حضور یافت بهترین اقدامات سازندگی را انجام داد و این واقعیات نشان می دهد كه این نهاد مردمی، در پرتو وفاداری به شاكله معنوی خود، از سازمانی منعطف برخوردار است كه براساس نیازهای زمان، روز به روز متحول و متكامل نیز شده است.

رهبر انقلاب اسلامی، شناخت واقعیات امروز، و بررسی و پیش بینی شرایط فردا را لازمه برنامه ریزی صحیح برای حركت به سمت تحقق اهداف دانستند و با اشاره به مسئولیت فرماندهان – نیروهای مختلف و آحاد سپاهیان در این زمینه افزودند: حفظ كامل شاكله معنوی سپاه تشخیص واقعیات امروز و پیش بینی تحولات آینده را امكان پذیر می كند و این شناخت و آگاهی، زمینه برنامه ریزی و اقدامات صحیح را فراهم می آورد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به صدور قطعنامه تحریم علیه ایران، و به موازات آن حرفهای بظاهر رنگین و تهدیدهای گاه به گاه نظامی تأكید كردند: آنها به گونه ای سخن می گویند كه ما فكر كنیم در پشت این تهدیدها چیز فوق العاده خطرناكی نهفته است البته چه تهدیدها پوشالی باشد چه واقعی، بدون شك ما برای حفاظت از انقلاب اسلامی، ملت عزیز ایران و كشور پرافتخار ایران باید برای هرگونه شرایطی آماده باشیم.

در همین زمینه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طرحها و برنامه های امریكا را عمدتاً سیاسی خواندند و خاطرنشان كردند: در فتنه سال گذشته نیز امریكایی ها به سرعت وسط میدان آمدند و به صراحت و ذوق زده، از مسئولان فتنه و كسانی كه گردنشان واقعاً زیر بار مسئولیت فتنه است، حمایت كردند اما پروردگار متعال و هوشیاری و ایستادگی ملت آنها را شكست داد.

فرمانده معظم كل قوا در پایان سخنانشان، تبلیغات شدید دشمنان و دنباله های داخلی آنان را بر ضد سپاه پاسداران، نشانه مؤثر بودن سپاه در تداوم حركت عزتمند و مقتدرانه ملت ایران دانستند و پاسداران پرافتخار را به مراقبت روزافزون درونی، و احساس مسئولیت مداوم در قبال وظایف عظیم این مجموعه توصیه كردند.

ایشان سپاه پاسداران را خانواده ای بزرگ، زنده و پرنشاط خواندند و با ضروری خواندن تعامل بخشهای گوناگون این نهاد عظیم افزودند: حتی بازنشستگان سپاه پاسداران نیز، اعضای وابسته سپاه محسوب می شوند و باید همچون دیگر اجزای این نهاد، سپاه را از خودشان بدانند و سپاه هم آنها را از خود بداند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.