لزوم نظارت بر محتوای آموزشی ارائه شده در مهدکودکها/برای اجرای سند تحول بنیادین اهتمام شود
به گزارش یزدرسا، آیتالله محمدرضا ناصری در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه به نظر میرسد آموزش و پرورش از سطح وزارتخانه تا شهرستانها بیشتر درگیر کار تشکیلاتی و ستادی است، اظهار داشت: توان نیروهای آموزش و پرورش باید صرف برنامه ریزی برای امور آموزشی و تربیتی و تحول در سیستم آموزشی شود.
وی افزود: مسئله اصلی در حوزه آموزش و پرورش، ارتقاء کیفیت آموزشی، ارتقاء سطح تربیت دینی و تقویت تفکر، تعقل و تدین در دانش آموزان است و این مهم باید به عنوان یک اولویت مدنظر مسئولان آموزش و پرورش باشد در حالی که در مواردی احساس میشود، کارهای ستادی اصل و این موارد، به عنوان حاشیه مدنظر قرار گرفته است.
ناصری ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اساسی است زیرا سبک آموزشی ما بر اساس تفکر و تعقل نیست و سیستم و سبک آموزشی ما باید متحول شود ضمن اینکه قدرت تعقل و تشخیص حق از باطل باید از دوران کودکی به فرزندان ما آموزش داده شود که این مهم در سیستم آموزشی ما مورد غفلت قرار گرفته شده و اجرای سند تحول میتواند خلأهای موجود را پر کند.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یادآور شد: متاسفانه امروز بواسطه کلاس های آنلاین و غیر حضوری، فضای مجازی تاثیر بالایی روی دانش آموزان گذاشته است و گاه آثار نامطلوبی در سبک زندگی آنها ایجاد می کند که لازم است معلمان و مربیان در این زمینه وارد عمل شوند و هدف زندگی را به دانش آموزان نشان دهند، به آنها الگو معرفی کنند و فطرت الهی آنها را بیدار کنند.
وی بیان کرد: البته مهدهای کودک نیز بسیار حائز اهمیت هستند زیرا محتوایی که این مراکز در سنین پنج و شش سالگی به کودکان ارائه می دهند، می تواند در هویت، تفکر و تعقل آنها اثرگذار باشد بنابراین نیاز به نظارت جدی بر محتواهای ارائه شده در این مراکز است.
ناصری تصریح کرد: به تحول آموزش در مهدکودکها نیز توجه شود و کودکان ما باید از سنین پایین با الگوهای درست و قوی آشنا شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسئله جمعیت عنوان کرد: جمعیت ما به سمت پیر شدن پیش می رود و اگر همین جمعیت جوان را نیز تربیت و تقویت نکنیم، کشور در آینده با مشکل نیروی انسانی مواجه می شود.
ناصری تاکید کرد: به آموزش های قرآنی در مهدکودک ها و مدارس توجه شود، و امروز کودکان را باید به نحوی تربیت کنیم که افرادی معتقد، متدین، متعهد، با اخلاق، دلسوز و ولایتمدار بار بیایند تا بتوانند برای آینده کشور منشأ اثر و خیر و برکت باشند.
وی اظهار داشت: در دانشگاه فرهنگیان نیز باید معلمانی متعهد تربیت شوند تا بتوانند دانش آموزانی دلسوز، خلاق، متعهد و کارآمد تربیت کنند.
امام جمعه یزد تصریح کرد: در مدارس و دانشگاه ها باید دانش آموزانی تربیت شوند که بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، کارآفرین شوند نه اینکه امروز بیشترین آمار بیکاری استان یزد مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاهی باشد.
وی تاکید کرد: دشمنان ما میخواهند کشور ما در همه زمینهها به خارج از کشور وابسته باشند تا به واسطه استقلال و رشد علمی، قدرت پیدا نکنیم و برای تحقق این هدف خود از هیچ تلاش و برنامه ریزی در کشور ما دریغ نمی کنند و این برنامه ریزی را از 100 سال پیش در سیستم آموزشی ما آغاز کردهاند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست اظهار داشت: در مرکز استان یزد برای احیای مدارس تخریبی و جایگزینی مدارس در مرکز استان نیاز به 245 آموزشگاه 12 کلاسه داریم.
موحدی فر عنوان کرد: 235 مدرسه نیز در بقیه شهرهای استان یزد کمبود داریم که برای رفع این مشکلات تلاشهایی در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.
انتهای پیام/
Related Assets:
- جفای آموزش و پرورش یزد در حق معلمان خرید خدمات
- گلایه خانوادهها از اخذ اجباری وجه در مدارس/ آموزش و پرورش: کمکهای مردمی باید اختیاری باشد!
- سومین گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش کیست؟
- خانههای خالی کارت بازی املاکیها
- پیشرفت طرح انتقال آب از دریا به فلات مرکزی باید سرعت بگیرد
- سیستم آموزشی و اداری آموزش و پرورش نیازمند تغییر است
- دانشآموزان یزدی غیر حضوری ثبتنام میشوند/ قطعی شدن ثبتنام نوآموزان اول ابتدایی پس از گذراندن سنجش
- صدور مجوز ستاد ملی کرونا شرط برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش