ID : 12204047
آقامحمدی:

مأمورین سعودی تربیت شده حاکمان شان و طلبه‌های دستگاه وهابیت هستند/ اگر می خواهند پاسپورت ایرانی باارزش تلقی شود نباید از این گونه مسائل چشم پوشی کرد


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت خارجه باید سفیر عربستان را احضار کند و اعتراض رسمی به وزارت خارجه عربستان داشته باشد و خواهان برخود شدید با عاملین این اقدام شود.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا ،ابراهیم آقامحمدی عضو کمیسون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درخصوص جسارتی که در فرودگاه جده نسبت به زوار ایرانی رخ داد اظهار داشت: این اقدام سعودی ها در هر سطحی که بوده باشد، اقدام بسیار موهن و زشتی بود که با زائران حرم امن خدا و مرقد رسول الله انجام گرفته است و وزارت خارجه لازم است که یک برخورد و واکنش بجایی در مقابل یک مشت وهابی بی هویت که کاملا مشخص است که تربیت شده حاکمان آل سعودند انجام دهد.


وی افزود: وزارت خارجه باید طوری اعتراض کند و هشدار دهد که تمام کشورها اعم از کشورهای مسلمان نسبت به رفتار ناشایست مسئولان و حاکمان سرزمین وحی که واقعا شایستگی اداره حرمین شریفین را ندارند؛ اعتراض جدی جهت برخورد مناسب با این قضیه انجام دهند.


این نماینده مجلس در خصوص کاری که جمهوری اسلامی می تواند در قبال اقدامات اهانت آمیز سعودی ها و مسئولین شان، انجام دهند بیان داشت: ما سال هاست در بخش حج عمره صدها هزار نفر را عازم حرمین شریفین می کنیم که هر کدام از اینها صدها دلار هزینه می کنند که به سود حاکمان وهابی آل سعود است.


آقامحمدی خاطرنشان کرد: ما بایستی به گونه ای نسبت به این اقدامات موهن واکنش نشان دهیم که طرف مقابل حساب کار دستش بیاید؛ چراکه ممکن است این اهانت و تحقیر رویه ای بشود برای آنها و بعدها ممکن است برخوردهای اهانت آمیز تری بکنند و این چیزی نیست که بخواهیم به سادگی از کنارش رد یشویم.
وی در خصوص مأمورینی که این اقدام را انجام دادند تصریح کرد: این مأمورانی که لباس نظامی تن شان است، تربیت شده حاکمان سعودی هستند و در حقیقت طلبه هایی هستند که در دستگاه وهابیت تحصیل کرده و تربیت شده مکتب وهابیت هستند.


عضو کمیسون امنیت ملی مجلس در پایان گفت: وزارت خارجه باید سفیر عربستان را احضار کند و اعتراض رسمی به وزارت خارجه عربستان داشته باشد و خواهان برخود شدید با عاملین این اقدام شود؛ البته حتی اگر مسئولین به این نتیجه برسند که حاکمیت عربستان به طور کامل با قوم لوط پیوند دارد و همه شان از کوچک تا بزرگ آلوده‌اند بازهم باید این موضوع پیگیری شود و به همگان اعلام شود. بنابراین به نظر من اگر تصمیم بر این است که پاسپورت ایرانی باارزش تلقی شود نباید از این گونه مسائل چشم پوشی کرد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.