ID : 12658005
حقیقت پور:

مجلس به رفتار وزارت خارجه با عربستان انتقاد دارد/وقت کنار آمدن با عربستان نیست


حقیقت پور درخصوص رویکرد وزارت خارجه نسبت به رژیم آل سعود تصریح کرد: رویکرد ما باید نسبت به عربستان تغییر پیدا کند و یک رویکرد سیاسی دیپلماتیک محکم تهاجمی نسبت به عربستان داشته باشیم. ما در حوزه های مختلف نظیر سوریه، عراق، بحرین، یمن و .... از لحاظ سیاسی با رژیم آل سعود درگیریم.

به گزارش یزدرسا به نقل از دانا ،منصور حقیقت پور نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیام تبریک وزیر امور خارجه به عربستان به دلیل تغییرات سیاسی داخلی این کشور، ضمن بیان اینکه این اقدامات در قالب پروتکل های بین المللی است، اظهار داشت: به نظر من آقای ظریف تاحدودی نسبت به اقدامات عربستان واکنش منفی نشان داده است؛ اما مجلس نسبت به رفتار وزارت خارجه نسبت به عربستان منتقد است. نه صرفا به خاطر این جنس اقدامات وزارت خارجه؛ بلکه ما اصولی نسبت به رویکرد وزارت خارجه نسبت به عربستان منتقدیم.



وی تصریح کرد: رویکرد ما باید نسبت به عربستان تغییر پیدا کند و یک رویکرد سیاسی دیپلماتیک محکم تهاجمی نسبت به عربستان داشته باشیم. ما در حوزه های مختلف نظیر سوریه، عراق، بحرین، یمن و .... از لحاظ سیاسی با رژیم آل سعود درگیریم.



این نماینده مجلس درباره رویکرد وزازت خارجه مبنی بر مماشات کردن با کشورهایی نظیر عربستان سعودی اذعان داشت: من معتقدم باید در سیاست های اصلی مان نسبت به عربستان تغییر رویکرد دهیم و ما در این حوزه دیدگاه هایمان با وزارت خارجه متفاوت است. ما معتقدیم که الان وقت کنار آمدن با عربستان نیست؛ چراکه آنها خطاها و جهالت های استراتژیک زیادی انجام داده اند.


انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.