ID : 38826880
برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا؛

محدودیت فعالیت اصناف یزد یک هفته دیگر تمدید شد


ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد اعلام کرد: براساس، مصوبه این نهاد تمامی اصناف استان از فردا( شنبه) تا یازدهم دی ماه جاری تا ساعت ۳۰: ۲۰ دقیقه مجاز به فعالیت هستند.

به گزارش یزدرسا؛ همه اصناف و کسبه به صورت یکنواخت در ۱۰  شهرستان استان، می توانند تا ساعت یادشده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی فعالیت کنند.

بنابر اعلام ستاد یادشده برگزاری جلسات اداری در فضای سربسته حداکثر تا سقف ۳۰ نفر با رعایت دستورالعمل های ابلاغی امکان پذیر است.

همچنین منع تردد شبانه خودروها به روال هفته های قبل از ساعت ۲۱ شب تا  چهار صبح  اعلام شد. 

بر اساس این گزارش، آموزش حضوری در مدارس، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و حوزه های علمیه همچنان تعطیل است.

تعداد واحدهای صنفی استان یزد حدود ۷۳ هزار مورد است که در هر واحد به طور میانگین ۲.۵ نفر فعالیت دارند.

همچنین سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزدپنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که  در ۲۴ ساعت گذشته چهار نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در این استان از دست دادند.

دکتر سید ابراهیم سلمانی افزود: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۳۱ بیمار مبتلا قطعی به کووید ۱۹  در استان شناسایی شدند.

وی ادامه داد:در حال حاضر، ۲۰۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۵ نفر  در بخش‌ مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی یادآور شد: هرچند تعداد بیماران بستری، شناسایی افراد مبتلا و مرگ و میر مبتلایان به کرونا در استان نسبت به یک ماه گذشته بسیار کم شده است ، مردم  همچنان مفاد پروتکل های بهداستی را رعایت کنند. تا زنجیره

کرونا قطع شود. 

شایع ترین علایم بیماری کووید ۱۹ تب، خستگی و سرفه خشک است، سایر علایم آن با شیوع کمتر شامل احساس درد، گرفتگی بینی، سردرد، التهاب ملتحمه، گلودرد، اسهال، از دست دادن حس چشایی یا بویایی، ظهور لکه‌های پوستی یا تغییر رنگ انگشتان دست و پاست، این نشانه ها معمولاً خفیف بوده و به تدریج شروع می‌شود، در حالی که برخی از افراد بدون احساس علایم بسیار خفیف به عفونت آلوده می‌شوند.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید ۱۹ علایم یک نفر شدت می‌گیرد که دچار مشکلات تنفسی می‌شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مشکلات بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می‌یابد.

ویروس کرونا عمدتا از طریق قطره‌های تنفسی ترشح شده توسط شخصی که سرفه می‌کند یا علایم دیگری مانند تب یا خستگی دارد ترشح می‌شود، اما بسیاری از افراد آلوده به کووید ۱۹ فقط علایم بسیار خفیفی از خود نشان می‌دهند. در واقع ممکن است این بیماری را از شخصی که سرفه خفیف دارد و احساس بیماری نمی‌کند، بگیرید.

برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد. 

این ویروس  دی ماه سال ۹۸ در شهر ووهان چین برای نخستین بار شناسایی و در ایران نیز اوایل اسفند ماه سال قبل گزارش شد. 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.