ID : 7353762
یا

مخاطب رهبری کیست؟! واکنشش چیست؟!


چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مطلب بسیار مهم و استراتژیکی درباره خطای محاسباتی مسئولین مطرح کردند که کسانی که اندک تاملی در فحوای بیان ایشان داشتند، به خوبی فهمیدند منظور و مقصود رهبری چیست.

یزد رسا؛ چندی پیش رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مطلب بسیار مهم و استراتژیکی درباره خطای محاسباتی مسئولین مطرح کردند که کسانی که اندک تاملی در فحوای بیان ایشان داشتند، به خوبی فهمیدند منظور و مقصود رهبری چیست.
این سخن پرمعنای ایشان جداً نیازمند تحلیل و تفسیر است اما اجمالاً باید گفت که نوع نگاه دولت یازدهم به قضایای مذاکرات و دورنمای این دولت و مسئولین به دست به دامان امریکا شدن، نقطه اصلی انتقاد و رهنمود رهبری عزیز است.
ایشان بار دیگر در دیدار دانشجویی این مساله را بیشتر باز کردند تا مطلب‌شان توسط برخی مسئولین بلندپایه بهتر درک شود!!
مروری بر این فراز از بیانات آیت الله خامنه‌ای در دیدار با دانشجویان می‌تواند نقطه نگاه ایشان را تبیین کند.

سوال من از برخی دوستانی که شدیداً به حمایت از رویکرد دولت در مسائل اقتصادی و نوع نگاه رئیس جمهور و سایر مسئولین بلندپایه دولت به مذاکره با امریکا می‌پردازند این است که: واقعاً مخاطب این بیانات کیست؟!
آقا اشتباه را در کجا می‌بینند که این‌گونه رک و صریح طرح مساله می‌کنند؟! و چرا مخاطب این رهنمودها خودش را به نشنیدن می‌زند؟!  واکنش این مخاطب محترم نسبت به صراحت‌گویی رهبر انقلاب چیست؟! و ...

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حمایت های امریکا از رژیم سفاک اسرائیل در کشتار مردم غزه افزوده‌اند:
«امریکایی که در قضایای مختلف با جمهوری اسلامی در چالش است واقعیتش همین است که می‌بینیم، ما باید امریکا را از این ماجرا بهتر بشناسیم و این شناخت به عنوان تجربه‌ای مهم، در برخورد و نگاه و رفتار ما با امریکا اثر بگذارد و برای ملت ما، دانشجویان، روشنفکران و برای همه ما به یک معیار تبدیل شود.

دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های کشور

ایشان یک‌بار دیگر تأکید کردند: این حرف‌ها را به عنوان نصیحت به مسئولان امریکایی نمی‌گوییم بلکه برای خودمان می‌گوییم تا تکلیف خودمان را بدانیم و در قضاوت‌ها و تحلیل‌هایمان بفهمیم با چه کسانی روبرو هستیم.
رهبر انقلاب افزودند: شعارهای ضد امریکایی و ضد غربی و ضد استکباری که در کشور شنیده می‌شود ناظر به حقیقت و واقعیت وجودی امریکاست اما برخی به غلط تصور می‌کنند که این شعارها، کاری تعصب آمیز و بدون منطق فکری است.

رهبر انقلاب افزودند: نگاه ضد امریکایی و ضدغربی در ایران، یک نگاه عقلانی و متکی بر تجربه و محاسبه صحیح است.

ایشان با اشاره به سخنانشان در دیدار اخیر با مسئولان و کارگزاران کشور افزودند: همان‌گونه که بیان شد هدف اساسی دشمن، ایجاد اختلال در دستگاه محاسباتی ماست چرا که اگر یک نظام محاسباتی دچار اختلال شود حتی با داده‌های صحیح، خروجی‌های غلط می‌دهد و تجربه ها نیز به درد او نمی‌خورد.

حضرت آیت الله خامنه ای با برشمردن برخی تجربه‌های ایرانیان از رفتار غرب در چند دهه اخیر افزودند: روی کار آوردن دیکتاتوری عجیب رضا قلدر، اشغال ایران در دهه 20، غارت منافع نفتی، کودتای 28مرداد، حمایت همه جانبه از دیکتاتوری محمدرضا پهلوی، کارشکنی در مقابل پیروزی انقلاب، حمایت همه جانبه از صدام و دهها توطئه دیگر، تجربه‌های ذی‌قیمتی است که شناخت ملت را از امریکا، واقعی و عمیق می‌کند اما روشنفکران غربزده چون دستگاه محاسباتی آنها دچار اختلال شده حتی از این تجربه های تلخ هم، استنتاج درست ندارند.»

ضمناً باید پیشاپیش به محضر دوستان برسانم که والله، بالله، تالله؛ این مساله ربطی به حمایت رهبری از تیم مذاکره کننده هسته‌ای ندارد و ندارد!




summary-address :
Your Rating
Average (9 Votes)
The average rating is 4.888888888888889 stars out of 5.


میهمان
بازم گلی به مرامت آقااحسان. شاید این مخاطب نمی شنود اما شاید هم خودش را به نشنیدن میزند
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۵/۵ ۱۲:۱۲.