ID : 29286444
همزمان با سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب و قیام 15 خرداد برگزار شد ؛

مراسم رحلت امام خميني(ره) با حضور فردي تازه مسلمان شده در اردکان + تصاوير


مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مسجد زیرده شهرستان اردکان همراه با اقامه ظهر و عصر با امامت حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه این شهرستان و سخنرانی استاد جعفر صدیق ازکشور اندونزی برگزار شد.

به گزارش یزد رسا به نقل از  اردکان گويا، مراسم رحلت حضرت امام خمینی (ره) در مسجد زیرده اردکان همراه با اقامه ظهر و عصر با امامت حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر امام جمعه این شهرستان و سخنرانی استاد جعفر صدیق ازکشور اندونزی برگزار شد.

در این مراسم که با حضور جمعی ازمسئولین و حضور پرشور شهروندان برگزار شد ابتدا حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خصوص تاسیس دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه و اهمیت این دانشگاه در جهان اسلام گفت: دانشگاه جامعه المصطفی بعد از رحلت حضرت امام (ره)تاسیس شد و افرادی که مسلمان نبودند واز ادیان مختلف جهان به ایران عزیمت کرده و بعداز گذراندن یک دوره شش ماهه برای آشنایی با زبان فارسی برای ترویج اسلام در کشورهای دیگر آموزش می بینند.

موسوی ادامه داد: امام خمینی (ره) در تمام دنیا اثر گذار بود و کلیه معادلات جهان را دگرگون ساخت،  در گذشته دو ابرقدرت شرق و غرب حکفرما بود و مسلمانان قدرت سخن گفتن نداشتند اما با پیروزی انقلاب اسلامی و رهبری ایشان حالا دو جبهه استکبار و جبهه مقاومت مرکز نبرد قرار گرفته است و بحمد و قوه الهی پیروزی مسلمانان و ظهور مهدی موعود نزدیک است.

وی اظهار داشت: امام خمینی برای تشیع و ترویج اسلام زحمت هایی زیادی کشیده است که نمونه بارز این انقلاب تاسیس دانشگاه جامعه المصطفی و نمونه فارغ التحصیلاتش شیخ محمدابراهیم زکزاکی است.تاثیر این دانشگاه و مبلغین به حدی بود که در نیجریه حتی یک نفر هم شیعه وجود نداشت وبعد از مدت کوتاهی 15 میلیون نفر بواسطه شخصیت هایی که از این دانشگاه همچون شیخ زکزاکی شیعه شدند.

استاد جعفر صدیق دیگر سخنران این مراسم گفت: شخصیت امام خمینی شخصیتی جهانی است، قبل از من پدرم که اهل سنت بود و با خواندن کتاب معراج روحانی که معادل معنای فارسی اش "آداب معنویت در نماز" است  جذب اسلام شد.

وی ادامه داد: پدرم در خصوص انقلاب های مختلف تحقیقاتی به عمل آورد  ؛ ولی انقلابی که بر پایه اسلام بود برایش قابل توجه بود. ما به واسطه حضرت امام(ره) با دین اسلام آشنا شدیم.

این تازه مسلمان شده با بیان این که اولین نفری که به تشیع روی اورد پدرش بود گفت: اول پدرم  دین شیعه برگزید و سپس من وخواهرانم  و تمام خانواده ام. سخن امام که فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود را همیشه در خاطر دارم و مردم ایران و جهان به واسطه این انقلاب با دین مقدس اسلام آشنا شدند.

وی با گریزی به فتنه 88 گفت: ما نیز از فتنه سال 88 ناراحت شدیم و خوشحال شدیم که همین مردم، نظام و انقلاب را حفظ کردند و گوش به فرامین حضرت امام خامنه ای سپردند.

در پایان مراسم حجت الاسلام سید سجاد موسوی تصریح کرد: دانشگاه جامعه المصطفی العالمیه توانسته تا 130 هزار نفر مبلغ دین اسلام آموزش و راهی کشورهای مختلف جهان کند و حال پذیرای دانشجوی 120 کشور مختلف جهان باشد و 75 شعبه دانشگاه جامعه المصطفی در کشورهای مختلف دنیا باشد. شخصیت والای امام همچنان الگوی انقلابیون مسلمان جهان است و بسیاری از مسلمانان و جویندگان حقیقت سعی در شخصیت شناسی و الگو پذیری از فرمایشات  حضرت امام راحل دارند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.