ID : 32958493
امام جمعه اردکان؛

مردم از بی عدالتی و تبعیض؛ سیاسی بازی و جناح بازی گله دارند


خطیب جمعه اردکان گفت: امروز توقعات مردم بالا رفته است و فرهنگ ما تغییر کرده است و روحیه ما به سمت مصرف گرایی رفته است و اینکه گاهی از انقلاب از مسئولان گله مند می شویم برخي اين گلایه های ما برحق است مردم از بی عدالتی و تبعیض و سیاسی بازی، جناح بازی از این موارد گله دارند و گلایه مردم به حق است.

به گزارش یزد رسا به نقل از اردکان گويا، حجت الاسلام سید اسماعیل شاکر در خطبه هاي امروز نماز جمعه اردکان گفت :  امير المئومنين (ع)  فرمودند« دنيا پايان يافتني است و آخرت است  و ياد مرگ بسياري شفا در آن است و  بسیاری از دردها و مشکلات ما با یاد معاد و اخرت حل می شود کسی که زیاد یاد اخرت کند گناهانش کم می شود که یاد  معاد عامل مهمی است که در زندگی باید به آن توجه بیشتری داشته باشیم  .

امام جمعه اردکان ضمن تسليت پايان يافتن فاطمه اول افزود : سالروز شهادت حضرت زهرا (س) طبق روایت 75 روز است وبهتر است در مراسم های خوبی که برپا می شود شرکت کنیم و فرصت فاطميه را غنيمت بشناسيم  و خودمان اگر بتوانیم در ترویج فرهنگ فاطمیه تلاش کنیم .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : دوازدهم بهمن ماه را در پیش داریم که آغاز دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب  شکوهمند اسلامی که نشان  داد که اراده الهی بر اراده دشمنان داخلی و خارجی غلبه دارد و  ضرورت است در این ایام الله دهه فجر حقایق تاریخ انقلاب بازخوانی بشود .

شاکر در ادامه افزود : دو دلیلی که برای همه ما روشن است چهره واقعی رژیم شاه و رژیم شاهنشاهی روشن شود و حقایق تلخ آن زمان بازگو شود و عده ای  در اثر دور شدن از آن زمان دارند تبلیغات می کنند که نسل جوان ما را به سمت و سوی  دیگری  ببرند که گویا آن زمان فساد و تاراج ذخيره هاي ملي نبوده است و بايد تاريخ بازگو شود،  باید حقایق دوره سیاه ستم شاهی بیان شود جوانان و مردم ما بدانند که فقط در کشور ما 60 هزار مستشار امریکایی در ایران جولان می دادند و جمعیت کشور ما در زمان پیروزی انقلاب 36 میلیون بوده است و 60 ميليون مستشار آمريکايي جولان مي دادند و سريامه هاي کشور را به تاراج مي بردند و کسي حق اعتراض نداشتند و در کنار آن حق توحش مي گرفتند که آمده اند و در ميان ملتي وحشي زندگي مي کنند.

حجت الاسلام شاکر عنوان داشت : در آن زمان هر کس با حکومت نسبتي داشت از وضعيت خوبي برخوردار بود ولي تودهای از  مردم در رنج و گرفتاری بودند . مردم بايد بدانند و از گذشته بدانند به خصوص نسل سوم انقلاب، نکته دوم اين است که برکات مادي و معنوي انقلاب ياداور شوند اما در اين دوران نيز توقعات بالا رفته است، امروز به دليلي تغيير فرهنگ نمي توان از سف شير خشک و نفت صحبت کرد.

خطیب جمعه اردکان افزود : امروز توقعات مردم بالا رفته است و فرهنگ ما تغییر کرده است و روحیه ما به سمت مصرف گرایی رفته است و اینکه گاهی از انقلاب  از مسئولان گله مند می شویم برخي اين  گلایه های ما برحق است مردم از بی عدالتی و تبعیض و سیاسی بازی ، جناح بازی از این موارد گله دارند و گلایه مردم به حق است .

امام جمعه اردکان گفت : توقع مردم این است که این رفتارها نشود و عدالت اجرا شود و گاهی این گلایه ها به فرهنگ خود ما بر می گردد و سمت و سوی زندگی ما رفته است به سوی اسراف و مصرف گرایی و چه کسانی دخیل بودن در این تغییر فرهنگ و ان هم باید بدانیم که این نظام چقدر نقش داشته است.

شاکر اظهار کرد : فرهنگ زندگی ها تغییر کرده است و باید انصاف داشته باشیم و اگر بخواهیم همه این موارد را بپای این نظام و انقلاب و کمبودها بگذاریم گاهی ناخواسته جفا کرده ایم که این  یک مطلب مهمی است و جایگاهی که از نظر معنوی انقلاب و به ما داده فراموش نباید بشود و عزتی که ایران امروز دارد و بارها و بارها مستکبرانش که امریکا و اسرائیل را به خاک مالیده است .

خطیب جمعه بیان داشت  : امروز با این انقلاب ببینید با این همه تحریم ها و تهدیدها این ملت در برابر اسرائیل و امریکا سرپا ایستاده است و ایران اسلامی ما در دنیا امروز بر بام عزت9 نشسته است و تحمل کنید که چه جایگاهی دارد به فرموده : مقام معظم رهبری چهل سال پیش ملت ایران با انقلاب خود امریکا را از کشور خود بیرون کرد و چهل سال بعد سال 96 ملت ما با استقامت و ایستادگی خود امریکا و اسرائیل را از کل منطقه خاورمیانه اخراج کرد.
امام جمعه اردکان تاکید کرد : همه باید تلاش کنند و این انقلاب را حفظ کنند و انقلاب به دست آمده است و پیروزیش بخاطر وحدت و حمایت از اسلام و حمایت از رهبری و ولایت فقیهه و امروز باید اینها را حفظ کنیم تا دستاوردی که به دست اوردیم خدشه نپذیرد و امروز یکی از ضروریات در میان ملت ایران و همه مسولان حفظ انسجام ملی و حفظ روحیه امید و دوری از یاس و ناکار امدی نظام است .

حجت الاسلام شاکر گفت : بیشترین تبلیغات دشمن درباره این موضوع است که انقلاب اسلامی کار امدی ندارد و مردم ناامید هستند و این روحیه یاس را به مردم القاء می کنند خدایی ناکرده مبادا حرف دشمنان را تکرار کنیم و دائما بر طبل ناامیدی ؛ یاس ؛ ناکار امدی نظام بکوبیم و این فکر اشتباه را ترویج کنیم که در میدان دشمن بازی کرده ایم و دشمن گاهی با عامل مالی و نظامي  این کارها را انجام می دهد و با فشار و تحریم نتوانست و گاهی از راه تبلیغات و پوسیده کردن انقلاب از درون این خطر امروز وجود دارد .
خطیب جمعه اردکان افزود : مقام معظم رهبری همه کاستي ها را مي داند همه خبرها را مي شنود و این همه هشدار می دهند که ما بیدار و هوشیار باشیم و به دشمن اعتماد نکنیم و القائات اشتباه دشمن را بر زبان تکرار نکنیم .

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.