ID : 31915503
رئیس شورای اسلامی بخش مروست:

مرکز بهداشت مروست در شأن مردم این منطقه نیست


رئیس شورای اسلامی بخش مروست گفت: رسیدگی به وضعیت بحرانی و اسف بار بهداشت و درمان بخش مروست نیاز به یک حرکت جهادی از سوی دستگاه های مربوطه و همه مسئولین محلی و شهرستان دارد.

به گزارش یزد رسا، رئیس شورای اسلامی بخش مروست در گفتگو با خبرنگار طنین خاتم درباره وضعیت شبکه بهداشت و درمان این منطقه اظهار داشت: متاسفانه آنچه امروز در بخش مروست از آن به عنوان مرکز بهداشت و درمان یاد می شود به هیچ عنوان نه تنها در خور و شان مردم شریف مروست و روستاهای تابع نیست بلکه در خور و شان مدیران و تلاشگران عرصه بهداشت - درمان و سلامت مروست نیز نمی باشد.

حجت فلاحتی گفت: شهر مروست در 180 کیلومتری استان یزد و در فاصله 55 کیلومتری مرکز شهرستان و در منطقه تلاقی استان فارس، کرمان، اصفهان و یزد قرار دارد وعلیرغم اینکه مرکز بهداشت و درمانی دکتر غلامحسین علیم مروستی باید پاسخگو حدود 18 هزار نفر جمعیت  که بعضا کارگران فصلی و مسافران عبوری را نیز در برمیگیرد باشد دارای کمترین مجوزهای درمانی است.

وی افزود: در بسیاری از مواقع با توجه به اینکه پزشکان و پرسنل مرکز بهداشت و درمان مروست از هیچ کوششی برای درمان مردم دریغ نمیکنند ولی متاسفانه به دلیل کمبود امکانات نتیجه خوبی حاصل نمی شود و تبعات اجتماعی زیادی برای بخش مروست به وجود می آید.

رئیس شورای اسلامی مروست ارتقا مرکز بهداشتی علیم مروستی را از تیپ دو به یک را یکی از راهکارهای حل مشکل درمانی این بخش عنوان و خاطر نشان کرد: ارتقا مرکز بهداشتی و درمانی دکتر غلامحسین علیم مروستی از تیپ دو به یک(معاونت بهداشتی به معانت درمان) و همچنین توسعه فیزیکی ساختمان مرکزی میتواند تا حدودی مشکلات را رفع کند.

وی افزود: متاسفانه توسعه فیزیکی مرکز بهداشت و درمان بخش مروست  از زمان افتتاح و بهر برداری که توسط خیر صورت گرفته تاکنون پیشرفتی نداشته است و جا دارد مسئولین در این زمینه اقدامات موثری انجام دهند.

فلاحتی گفت: مردم مروست و خیرین تاکنون در زمینه تجهیزات مرکز بهداشت و درمان از هیچ کوششی دریغ نکرده اند و تقریبا تجهیزات مورد نیاز مرکز خریداری شده است ولی متاسفانه پزشکی در این بخش نیست که از این وسایل استفاده کند و این نقطه ضعف، باعث دلسردی خیرین شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر مروست گفت: از مدیران دولت تدبیر و امید و مسئولین علوم پزشکی استان خواستاریم توجه و نگاه ویژه ای نسبت به بهداشت و درمان بخش مروست داشته باشند و اعضا شورا را در جهت رفع مشکلات همراهی کنند.

حجت فلاحتی در پایان ضمن تشکر از توجه معاونین بهداشت و درمان علوم پزشکی استان در خصوص مساعدت و تامین پزشک متخصص داخلی خاطر نشان کرد: امیدواریم  با همت و تلاش مسئولین دانشگاه و نماینده مردم در مجلس و مسئولین شهرستان خاتم بزودی شاهد استقرار سایر پزشکان متخصص و تحول در مرکز بهداشت و درمان مروست باشیم.

انتهای پیام/س*




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.