ID : 30626118
مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد مطرح کرد

مشارکت جمعی راه‌گشای گسترش فعالیت حوزه زنان استان یزد


مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم در خصوص همكاري مسئولان به صورت تيمي گفت: مشارکت جمعی راه‌گشای گسترش فعالیت حوزه زنان استان یزد است.

به گزارش یزدرسا، رقیه کرمانیان در گفتگو با خبرنگار یزدبانو، با اشاره به اهداف و سیاست‌های دفتر امور زنان و خانواده مبنی بر سیاست‌گذاری و اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها در سطوح و اقشار مختلف بانوان و خانواده‌ها اذعان کرد: دفتر امور زنان و خانواده بدون کمک و همراهی دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های فعال در حوزه زنان و خانواده نمی‌تواند به اهداف خود را زمینه‌های مختلف مربوط به بانوان و خانواده دست یابد.

وی با اشاره به گستردگی حوزه‌های فعالیت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای ارائه خدمات به همه بانوان این مرزوبوم نمی‌توان تنها به نیرو و امکانات یک دستگاه یا یک سازمان بسنده کرد و آنچه در اينجا راهگشاست اجراي طرح‌ها و پروژه‌های حوزه زنان و خانواده در قالب مشارکت‌های جمعي و كار تيمي است.

کرمانیان ادامه داد: بايد توجه داشته باشيم كه ما در عصر جهش‌های تکنولوژیک، در یک شرایط رقابتی سنگین برای توانمندسازی و حمایت از زنان و خانواده‌ها در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی قرار داریم؛ در شرایطی که رقبا با استفاده از بهره فعالیت‌های جمعی، پروژه‌های بزرگی را اجرا می‌کنند و بدین‌وسیله سلطه خود را بر جهان می‌افزایند، بی‌تفاوتی نسبت به فواید کار جمعی می‌تواند موقعیت ما را در جهان تضعیف کند.

وی با اشاره به اینکه بدون فعالیت‌های گروهی آگاهانه و هماهنگ، ممکن است ما کار یکدیگر را خنثی، تخریب و یا تکرار کنیم، گفت: اين نكته در حوزه زنان و مسائل مرتبط با آنان نمود بيشتري دارد.

مشاور امور بانوان استاندار یزد با بیان اینکه با انجام کارها به‌صورت تیمی، حمایت افزایش یافته و اعتماد بیشتری نیز ایجاد می‌شود، اظهار کرد: درنهایت با بالا رفتن رضایتمندی بین افراد، موفقیت و بهره‌وری نیز افزایش یافته و درنتیجه اهداف یک تیم کارآمد و سازنده به‌آسانی محقق خواهد شد.

وی با ابراز تأسف از اینکه فرهنگ کار جمعی در جامعه‌ ضعیف است، خاطر نشان کرد: با این‌که کار جمعی را غربی‌ها به اسم خودشان ثبت کرده‌اند، اما اسلام خیلی قبل از این‌ها گفته است: «تعاونوا علی البرّ و التّقوی»، یا: «و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا»؛ یعنی حتّی اعتصام به حبل‌اللّه هم باید دسته‌جمعی باشد؛ «و لا تفرّقوا».

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری یزد با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری به دولت دوازدهم در خصوص كار جمعي و مشاركت و همكاري تيمي اظهار کرد: بايد بدانيم كه با توجه به حضور مؤثر زنان ايراني در فعالیت‌های اجتماعي، فرهنگي و سياسي، برداشتن گام‌های مؤثر در امور بانوان مستلزم کار جمعی است و استفاده از ظرفیت بانوان در همه ابعاد برای ارتقای حوزه‌ی بانوان لازم و ضروري است.

انتهای پیام/ش

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.