ID : 36629577
امام جمعه موقت یزد:

مشکلات امروز کشور نتیجه اعتماد برخی مسئولین به آمریکا است


امام جمعه موقت یزد گفت: معضلات امروز کشور نتیجه دل بستن و اعتماد برخی مسئولین به وعده‌ها و توافقات با غرب و آمریکا است.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله سید جواد آیت‌اللهی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد گفت: رهبر معظم انقلاب بارها از اندیشه مقاومت به‌عنوان قدرتمند‌ترین سلاح کشور یادکرده‌اند.

وی تاکید کرد: ایستادگی و پایداری در برابر فتنه‌انگیزی‌ها و فشارهای دشمنان، عزت و اقتدار کشور و ضعف و ناامیدی استکبار را به همراه دارد.

امام‌جمعه موقت یزد افزود: دستور الهی در قرآن کریم نیز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان و کفار و عدم اعتماد به وعده‌های آن‌ها است و آنچه از آیات قرآن کریم و دستورات دینی برمی‌آید این است که حتی در ظاهر و رفتار و گفتار هم نباید به دشمنان و وعده‌های فریبنده آن‌ها دل بست و تمایل داشت.

آیت‌اللهی اظهار داشت: وعده الهی یاری و نصرت حرکت‌کنندگان در مسیر حق، است اما از طرف دیگر خداوند بارها تذکر داده کسانی که دست دوستی به سمت کفار و دشمنان دراز کنند و به وعده‌های آن‌ها دل ببندند نه‌تنها از دشمنان و مستکبرین خیری نخواهند دید بلکه از یاری الهی نیز بی‌نصیب می‌مانند.

وی تاکید کرد: معضلات امروز کشور نتیجه دل بستن و اعتماد برخی مسئولین به وعده‌ها و توافقات با غرب و آمریکا است.

خطیب جمعه یزد ادامه داد: در این چند دهه به‌خوبی دیدیم که هرکجا در برابر دشمنان مقاومت کرده و به یاری خداوند و توانایی‌ها داخلی تکیه کردیم و از خود عزت و صلابت نشان دادیم به توفیقات خوبی دست‌یافتیم.

آیت‌اللهی خاطرنشان کرد: اقشار مختلف جامعه و به‌خصوص مسئولین باید به این مهم توجه کنند که پیشرفت و تعالی کشور تنها با مقاومت، وحدت و تکیه به توان و ظرفیت‌های داخلی میسر می‌شود و اگر پیام عزت و اقتدار و همدلی از کشور مخابره شود دشمن عقب‌نشینی کرده و فتنه‌ی استکبار خنثی می‌شود.

وی با اشاره به مواضع عزتمندانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست‌وزیر ژاپن گفت: سخنان و مواضع رهبر معظم انقلاب در این دیدار گواهی بر درایت و هوشمندی ایشان بود و همگان شاهد بودیم که از این دیدار پیام صلابت، عزت و حکمت به دنیا مخابره شد و باعث شد ضربه جدی به جنگ روانی و رسانه‌ای و توطئه جدید آمریکا و هم‌پیمانانش وارد شود.

امام جمعه موقت یزد با بیان اینکه چنین برخوردی از سوی رهبر جامعه اسلامی مبنای قرآنی و دینی دارد، به آیاتی از قرآن پیرامون ضرورت برخورد مقتدرانه و باصلابت با مستکبرین و هم‌پیمانان آن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: خداوند در آیه ۱۲۳ سوره توبه به مسلمین دستور می‌دهد با جدیت در برابر کفار بایستند و برخورد آن‌ها به‌گونه‌ای باشد که دشمنان عزت و صلابت را در رفتار و گفتار آن‌ها ببینند.

آیت‌اللهی با بیان اینکه شاید برخی فریب قدرت پوشالی و امکانات دشمنان را بخورند، عنوان کرد: در ادامه این آیه خداوند جواب این افراد را می‌دهد به قدرت و توانایی بی‌پایان خود تذکر داده و نصرت وامداد الهی را برای یاری کنندگان دین حق و مسیر الهی قطعی می‌داند.

آیت‌اللهی از مسئولین خواست تا همچون رهبر معظم انقلاب در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب و آمریکا از خود صلابت و عزت نشان دهند و تاکید کرد: رشد و تعالی امروز کشور درگرو حفظ اقتدار و عزت ملی و تکیه به توان و قدرت داخلی و جوانان کشور است.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.