ID : 30454378
امام جمعه موقت اردکان:

مظلومیت بزرگ امروز،مظلومیت یمن است/سرمایه گذار غیر بومی دلسوز نیست


خطيب نمازجمعه اردکان گفت: وقتی می گویید سرمایه گذار غیر بومی دلسوز است برای شهر چه کاری انجام داده اند؟ آیا این شرکت های خصوصی به گفته های خود جامعه عمل پوشانده اند؟

به گزارش یزدرسا به نقل از اردکان گويا؛ امام جمعه موقت اردکان در خطبه این هفته نماز جمعه با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: امروز 25 ذی القعده روز دحو العرض است که امیدواریم مردم به اعمال آن توجه کنند. در قران در سوره نازعات در آیه 30 نیز به این روز اشاره شده است و گفته شده است که بعد از آفرینش آسمان زمین را گسترش دادیم که این نشان از روزی است که زمین در آن  شروع به پهن شدن و گسترده شدن کرده است.در این روز زمین از آب خارج شده و شروع به گسترش کرده است. د رآیه 5 سوره شمس و با اشاره به آیه 96 سوره آل عمران می توان فهمید که نقطه اولیه روی زمین کعبه بوده است که باعث هدایت مردم آفریده شده است.

خطیب نماز جمعه اردکان با اشاره به جنگ نا برابر یمن اظهار داشت: جنگ یمن دو سال است که ادامه دارد، و یمن واقعا مظلوم واقع شده  و سازمان ملل سوء تغذیه در یمن را 200 درصد اعلام کرده است. به عبارتی 800 هزار نفر در یمن به سوء تغذیه دچار هستند.همانطور که میدانید عربستان سعودی به دلیل رخوت و تکبری که در خاندان ال سعود وجود دارد و یمن زیر بار حکومت او قرار نمیگیرد دست به جنگ برده است و به بمباران پرداخته است و جریان های حیاتی این شهر را از بین می برد.

حسيني پور تاکید کرد: امروز که استکبار جهانی ما را به بهانه حقوق بشر تحریم می کند و عربستان سعودی به دلیل رابطه خوبی که با آمریکا دارد دست به این حجم جنایت زده و صدها میلیارد دلار تسليحات می فروشد و حقوق بشر نیز کاری انجام نمی دهد. آیا با این اوصاف انسان می تواند با این کشور ها رابطه داشته باشد؟ نه نمی تواند!

وی افزود: یمن محاصره زمینی و هوایی شده است که به همین دلیل رهبر انقلاب می فرماید که « مظلومیت بزرگ امروز مظلومیت یمن است» که امیدواریم خدا ریشه همه ظالمان را بکند.

خطیب این هفته نماز جمعه اردکان اظهار داشت: امریکا قصد دارد چهره ایران را در جهان تخریب کند و  چهره ای مخدوش و منفور نشان دهد و برنامه ی دیگری که دارد این است که بر متحدان منطقه ای ایران فشار وارد کند و تلاش می کند روسیه را از ایران جدا کند و با تحریم، به ایران فشار وارد کند و همچنین قصد دارد از فرصت هایی که علیه ایران است استفاده کند و ایران هراسی را در جهان افزایش دهد.

وی عنوان کرد:بر اساس آنچه که امام خامنه ای فرمودند: امروزه نیاز به تفاهم ملی و تعامل همه گروه ها باهم است. اگر نقدی نیز وجود دارد نقد منصفانه باشد و امیدواریم که در این روزهای سخت همه گوش به فرمان رهبری باشند.

حسيني پور با تشکر از برپایی اردو جهادی شهید فتوحی با یاد از امام جمعه فقید اردکان آیت الله محمد حسین بهجتی –شفق- برای وی از خدا آمرزش و غفران خواست.

وی در ادامه با اشاره به مسئله فاضلاب میبد تصریح کرد: میبینیم که مسئولین ما تاکید دارند که پروژه تعطیل و به جای دیگر برده خواهد شد و مسئولین میبد نیز می گویند که مکان تصفیه خانه تغییر نخواهد کرد که ما از مسئولین استان میخواهیم پا در میانی کنند.می گویند بردن تصفیه خانه به پنج کیلو متر و 10 کیلومتر آن طرف تر فایده ای ندارد اما آیا دغدغه و مشکل یک شهر آنقدر ارزش ندارد که پمپی خریداری شده که آب را 5 کیلومتر آن طرف تر ببرد؟

وی با اشاره به سخن برخی از مسئولین مبنی بر عدم تفاوت بین سرمایه گذاری بومی و غیر بومی گفت: ما مسئولین غیر بومی در شهر داریم و قدمشان بر دیده که بعضا گاهی دلسوز هم هستند و از آنها هم تشکر می کنیم اما در مورد سرمایه گذار غیر بومی نظر ما این نیست. کدام سرمایه گذار غیر بومی به وعده هایی که داده است عمل کرده است؟ همین مصلی اردکان را ببینید 10 سال است همین وضعیت را دارد و سرمایه گذاران غیر بومی می گویند به آن کمک می کنیم اما هیچ کاری انجام نداده اند.

وی ادامه داد: وقتی می گویید سرمایه گذار غیر بومی دلسوز است برای شهر چه کاری انجام داده اند؟ آیا این شرکت های خصوصی به گفته های خود جامه عمل پوشانده اند؟ در شهر های همجوار می بینیم که این شرکت ها چه کمکی به مشکلات فرهنگی و اجتماعی شهر کرده اند اما در اردکان خبری نیست و اگر هست ما خبر نداریم. اگر کسی می داند به ما هم بگوید.

حسيني پور تاکید کرد: در مسئله فاضلاب شورای چهارم خیلی ایستادگی کرد در بحث فاضلاب چهار شرایط گذاشته شد:

1-      بازگشت 30 الی 50 درصد این آب به شهر

2-      تصحیح خرابی های ناشی از کندن فاضلاب

3-      حق انشعاب و وصل فاضلاب از مردم گرفته نشود

4-      یک متجمع فرهنگی اجتماعی و ورزشی احداث شود

که این مسائل صورت جلسه شد و شورا روی آن تاکید کرد. صورت جلسه ای نیز نوشته شد که مسئولین صنایع آن را برداشتند که به آن عمل کنند و بردند که بردند. حالا در این فاضلاب مردم چه سهمی دارند؟ مردم حتی حق انشعاب آب را هم باید بدهند.

امام جمعه موقت اردکان در پایان گفت: آبفا دارد حق انشعاب می فروشد و پول دفع فاضلاب از مردم می گیرد و یک ریال خرج نکرده است، آمده است و قرار داد بسته با گندله که آمده است و بهره برداری می کند، پس آبفا کاری انجام نمی دهد.صنایع بهره برداری می کند و از آب استفاده می کند. بیچاره این مردم اردکان که باید بسوزند و بسازند و لب فروبندند و چیزی نگویند و این ندای مردم است به همه ی مسئولین که باید فکری به حال این مسئله شود.

انتهاي پيام/ر




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.