ID : 14045855
دبیر کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس:

معرفی قریب الوقوع متخلفین به دستگاه قضایی/عناصر حاشیه ساز در موضوع بورسیه ها با اطلاعات غلط رئیس جمهور را هم به اشتباه انداختند


دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از معرفی عوامل متخلف حاشیه ساز و دروغ پرداز در موضوع بورسیه های تحصیلی به مراجع قضایی خبر داد.

به گزارش یزدرسا به نقل از راه دانا، رضا صابری درخصوص تخلف های وزارت علوم در برخورد سیاسی با موضوع بورسیه های تحصیلی به شبکه اطلاع رسانی مرصاد گفت: در موضوع بورسیه های تحصیلی جلسات متعددی با وزارت علوم داشتیم و تاکید کردیم که بسیاری از اطلاعاتی که به رسانه ها کشیده می شود ناصحیح است.

 

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متاسفانه فضای لجاجت بر وزارت علوم حاکم بود و این نگاه و برخوردهای خود را امری مبارک می دانستند.

 

وی افزود: ارسال این اطلاعات غلط به رئیس جمهور هم باعث شد که متاسفانه آقای روحانی هم در برخی سخنان خود بورسیه ها را به عنوان اقدامی منکر قلمداد کنند که در نوع خود عجیب بود.

 

صابری تصریح کرد: این فضای لجاجت مبتنی بر سیاسی کاری بر مبنای اطلاعات غلط که منجر به ظلم به بسیاری از دانشجویان ممتاز بورسیه ها بود متاسفانه بعد از تغییر وزیر هم همچنان از سوی تیمی که ماجرار را هدایت می کردند ادامه داشت.  در حالی که می توانست اگر تخلفی موجود داشته از مراجع قانونی پیگیری شود.

 

وی با قدردانی از رئیس کمیسیون اصل 90 در راستای پیگیری این موضوع اظهار داشت: ادامه لجاجت های وزارت علوم باعث شد جلسه کمیسیون اصل 90 را تشکیل دهیم و از دستگاه های مرتبط، وزیر قبل و اهالی وزارت علوم دعوت کنیم. وزارت علوم در جمع دستگاه های مربوطه پس از عدم ارائه ادله مستدل برای ادعاها قول داد که موضوع را حل و فصل کند اما بعدا استنکاف کرد.

 

صابری با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب و سرزنش ایشان از نحوه برخورد وزارت علوم با بورسیه ها گفت: با این وجود اگر حاشیه سازی ها در وزارت علوم ادامه پیدا کند متخلفین به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

 

وی در پایان از حضور قریب الوقوع وزیر علوم در مجلس برای ارائه گزارش کاملی از اتفاقات مربوط به بورسیه ها و فضای این وزارت خانه در حوطه عمل به وظایف خود خبر داد.

 

انتهای پیام/ص




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.