ID : 14424447
یادداشت/

مقاومتی که با «سیاه نمایی» به بازی گرفته شد


اعتراف جان کری در جلسه پرسش و پاسخ سنای آمریکا اعتراف کرد که تحریم ها نتوانست ایران را از دسترسی به تکنولوژی هسته ای بازدارد و دیگر اینکه همه مشاوران اطلاعاتی او اذعان کرده اند که ایران در این سال ها هیچگاه قصد دسترسی به صلاح هسته ای را نداشته است.

یزدرسا؛ روز پنج شنبه 1 مرداد ماه، وزير خارجه، انرژی و دارائي آمریکا در خصوص مذاکرات و توافق با ایران، پاسخگوی سناتورهای سنای آمریکا بودند. این گفتگو حاوی مطالب مهم و جالبی است که مطالعه آن بسیار مفید خواهد بود.

از جمله مطالب جالب توجه در این گفتگو، اعتراف جان کری به این مطلب است که تحریم ها نتوانست ایران را از دسترسی به تکنولوژی هسته ای بازدارد و دیگر اینکه همه مشاوران اطلاعاتی او اذعان کرده اند که ایران در این سال ها هیچگاه قصد دسترسی به صلاح هسته ای را نداشته است.

اما از میان گفتگو های این جلسه پنج ساعته دو عبارت از اعترافات "جان کری" وزیر خارجه آمریکا و "جيكوب لو" وزير دارائي آمريكا در پاسخ به دو نفر از سناتورهای سنا، بسیار قابل توجه و تامل است:

سؤال:

اگر می گویید تحریم ها ایران را به میز مذاکره کشاند پس چرا به جای مذاکره، این روند تحریم ها را ادامه ندادید تا کاملا جلوی فعالیت ایران گرفته شود؟

وزیر دارایی آمریکا:

👌تحریم ها به دلیل همراهی دیگر کشورها موثر بود، اما دیگر نگه داشتن کشورهایی که با ما در تحریم ایران همکاری میکردند در ائتلاف جهانی تحریم علیه ایران ممکن نبود.

سوأل:

اگر قبل از توافق، ما می خواستیم جنگی را علیه ایران راه اندازی کنیم آیا میتوانستیم زمینه حقوقی آنرا فراهم کنیم؟

وزير خارجه آمريكا:

👌خیر، ما نمیتوانستیم جنگی را علیه ایران راه بیندازیم، زیرا هیچیک از شرکای ما با ما در جنگ علیه ایران همکاری نمی کردند.


اين دو اعتراف بسيار مهم حكايت از شرايط قبل از انتخابات يازدهم ریاست جمهوری و به ثمر نشستن استقامت ملت ایران و مقاومت دولت وقت جمهوری اسلامی ایران و تیم مذاکره کننده وقت و مجاهدت های دانشمندان هسته ای در دستیابی به سطوح بالای توانمندی هسته ای دارد، که در واقع تحریم ها را تبدیل به کاغذ پاره هایی کرده بوده اند که دیگر توان بقاء در برابر اراده و استقامت ملت و دولت ایران را نداشته است.

و در واقع آمریکا به جائی رسیده بوده است که نه توان ادامه تحمیل تحریم های علیه ایران به جامعه جهانی متضرر از قطع رابطه با ایران را داشته، و نه توان بر پا کردن جنگ نظامی علیه اقتدار جمهوری اسلامی ایران. چرا که به اعتراف وزیر خارجه آمریکا دیگر جامعه جهانی و شرکای استراتژیک آمریکا در تحریم ایران بنای ادامه همکاری با آمریکا و پایبندی به تحریم های ظالمانه علیه ایران هسته ای و مقتدر را نداشته اند.

به عبارت دیگر قبل از انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری، رژیم تحریم ها و اقتدار آمریکا هر دو با هم به مرز فرو پاشی رسیده بوده است.

و این به این معناست که با اندکی صبر و اعتماد، و استمرار همان مدل گفتگوی بر اساس استقامت، و پافشاری بر حقوق مسلم ملت ایران، و حفظ عزت و شرافت ایرانی، و تعامل با استکبار از موضع قدرت و حق به جانب، رژیم تحریم های ظالمانه و اقتدار پوشالی آمریکای جنایتکار کاملا در برابر ملت ایران و در مقابل چشم جهانیان فرو می پاشید و ایران اسلامی بدون نیاز به تغییر ساختار مواجهه با استکبار، و تغییر مدل گفتگو و مذاکره از فعال به انفعالی، و بدون نیاز به حراج کردن دستاوردهای سالیان دراز خون دل ملت و خون فرزندان امت، که علاوه بر ایجاد یأس و اختلاف داخلي باعث سرخوردگی و سردرگمی دوستداران انقلاب اسلامی در اقصی نقاط عالم و تضعیف خطوط مقاومت نیز گردید، به حق مسلم خود می رسید و سایه سنگین تحریم ها نیز از سرش برداشته می شد، بدون اینکه در عالم واقع جنگی و خطری او را تهدید کند و یا نیازی به نرمش در مقابل شیطان بزرگ داشته باشد، آنهم در زمانی که رژیم نامشروع اسرائیل، بزرگترین خطر منطقه، در اوج افول قدرتش بود و این پیروزی ایران بر سرعت نابودی او و اقتدار خط مقاومت می افزود.

اما دولت یازدهم به جای استمرار همان مسیری که نتیجه اش شده بود ناکامی آمریکا در جلوگیری ایران از دسترسی به صنعت هسته ای، و فروپاشی رژیم تحریم ها، و منزوی شدن آمریکا بین شرکایش در ادامه تحریم ها، و تنها ماندن آمریکا در میان متحدانش در راه اندازی حمله نظامی علیه ایران، و به جای فرود آوردن ضربه نهایی بر رژیم تحریم های ظالمانه و هیمنه پوشالی آمریکای جنایتکار، و به نمایش گذاشتن پیروزی گفتمان انقلاب اسلامی و راه امام و رهبری و شهدا بر گفتمان نظام سلطه و تهدید و تحقیر و ظلم و جنایات شیطان بزرگ، باب گفتگوی جدیدی را با مصداق اتم استکبار، آمریکای جنایتکار، که در حال متلاشی شدن در معادلات سیاسی جهان بود، باز کرد و حیات جدیدی را در رگهای خشکیده آمریکا و اسرائیل رو به زوال دمید تا قبائی بدوزد و اعتباری بیندوزد از این مذاکرات برای بقاء جماعت به اصطلاح اصلاح طلب بر کرسی قدرت.

از کاغذ پاره های بی جان تحریم ها و تهدید ها هیولائی ساخت مخوف که در حال مکیدن آخرین قطره های خون ملت رنجور ایران است، و از چهره هیولائی آمریکا تصویری نمایش داد مودب و باهوش که دلسوز مردم ایران است، و با علم به آنچه دیروز وزیر خارجه آمریکا به آن اعتراف کرد که نه امکان جنگی بود نه امکان ادامه تحریمها، و آن روزها نیز رئیس جمهور وقت، بزرگان نظام، دلسوزان مطلع از حقایق و واقعیت ها همه می گفتند که اثر تحریم ها و معادلات جهانی چنین که می گوئید نیست، و چند ضربه بیشتر تا نابودی اسرائیل و پیروزی مقاومت نمانده، معادله "یا مذاکره یا فلاکت" و معادله "یا مذاکره یا جنگ" را به جامعه القاء کرد تا حقیقت را تحریف کند و واقعیت را تغییر دهد.

حقیقت این بود که گفتمان انقلاب اسلامی و مقاومت در اداره نظام اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب موفق شده بود و واقعیت این بود که مردم با انتخاب گفتمان انقلاب اسلامی و استقامت بر آن پیروز میدان شده بودند و این پیروزی میرفت تا به اسم گفتمان انقلاب اسلامی در تاریخ ثبت شود و ملت انقلابی ایران را به الگوی موفق و قدرتمند مقاومت در برابر استکبار جهانی تبدیل کند و اسرائیل و حامیانش را از صحنه روزگار محو نماید.

واین به معنای نابودی همیشگی همه تفکرهای مغایر با تفکر اسلام ناب محمدی صل الله علیه و آله بود که امام راحل رحمة الله عليه احياگر آن و امام حاضر آیت الله خامنه ای دامت برکاته حافظ و راهبر آن در جهان است، بود. یعنی خروج همیشگی معتقدین و منادیان تفکرات مغایر با گفتمان انقلاب اسلامی از چرخه قدرت و مدیریت ایران اسلامی.

به همین لحاظ، برای تغییر واقعیت، و بقای بر قدرت، باید حقیقت تحریف می شد و این پیروزی به نام مخالفین آن گفتمان پیروز ثبت می شد، تا به جامعه القاء شود که گفتمان ناجی ملت، گفتمانی غیر از گفتمان انقلاب اسلامی ست، همان گفتمانی که امتحانات ایام سیاه فتنه هشتاد و هشت، منادیان آن را منزوی و نزد ملت بی اعتبار کرده بود، و نیل مجددشان به قدرت، محصول چند سال تحریف و تخریب و تحقیر و تمسخر و توهین به همان گفتمان پیروز، و کارشکنی و سیاه نمایی زحمات و موفقیت های دولت منادی آن گفتمان برتر و همه معتقدین به آن بود.

متأسفانه تمام توان ها فعال شد تا این غنیمت و پیروزی حاصله از سالها مبارزه و استقامت بر آرمانها و ارزشهای انقلاب و امام، و خون شهیدان انقلاب و خون دل دلسوزان انقلاب، مصادره شود به نفع گفتمانی که در مقابل گفتمان انقلاب سالهاست در تحریف امام انقلاب و انقلاب امام تمام قد در حال مبارزه است و برای نابودی آرمان های امام و انقلاب از هیچ تلاشی و ضربه ای و خیانتی و جنایتی کوتاهی نکرده است و شب و روز در جهت احیای آبروی رفته آمریکای جنایتکار و بازکردن سفارت آمریکا در ایران و فتح باب مراودات با شیطان بزرگ تلاش میکند و البته به اتکای او هم آرزوی تصرف حاکمیت ایران را در سر می پروراند.

آری، اینگونه اعتماد مردم را به سخره گرفتند و محصول رنج و استقامت مردم را برای بقاء بر قدرت به یغما بردند و بر سر میز معامله به حراج گذاشتند.

و امروز هم به زعم خود پیروزی گفتمان لزوم پذیرش کدخدا را بر گفتمان روح خدا جشن گرفته اند.

غافل از اینکه مردم بیدارند و ناظر بر اعمالشان، و این هم تجربه ای خواهد شد برای ملت صبور و غیور ایران، و به فضل الهی این ملت ضرری از این مذاکرات نخواهد کرد، و بر اصول اساسی نظام اسلامی خدشه ای وارد نخواهد شد، و سیاست های نظام اسلامی در مقابل آمریکای جنایتکار هیچ تغییری نخواهد کرد، و اجازه سوء استفاده از این مذاکرات و توافق به هیچ کس داده نخواهد شد، و حمایت ملت ایران از خط مقاومت ادامه خواهد داشت، همچنانکه مبارزه با آمریکا هم به حول و قوه الهی ادامه خواهد یافت.

و بر خلاف محاسبات غلط ایشان، همین مذاکرات و زد و بند های پنهان و پیدا، باعث آشکار شدن بیش از پیش ماهیت آمریکای بدعهد جنایتکار، و حقیقت چهره نفاق، و رسوائی جماعت تحریف و تحمیل خواهد شد، و همچنانی که به فضل الهی فتنه سال هشتاد هشتشان در براندازی نظام اسلامی ناکام ماند در سال نود و چهار هم در بازگرداندن آمریکا و تغییر نظام ولائی حاکم بر ایران و قلوب پاک ایرانیان اهل ایمان و استقامت، ناکام خواهند ماند.

امت اسلامی، متحد و یکپارچه، هوشیار و بیدار، چشم و دل به اشارات امام حکیمش دارد، و با همه وجود مراقب انقلاب امام و آرمانهای بلندش خواهد بود، و نخواهد گذاشت این انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیافتد و خواب های شوم بدخواهان تعبیر شود،

چه این توافق تصویب بشود چه نشود...
که ان شاء الله بشود آنچه باید بشود...


ومکروا ومکر الله والله خیر الماکرین
والعاقبة للمتقین لأهل التقوى والیقین

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.