ID : 11174936
نطق عبرت‌آموز دو سال قبل مرحوم یحیی‌زاده در مجلس:

ملت در22بهمن نشان داد بهتر وسریعتر ازمسئولان به ماهیت دروغین پیشنهاد مذاکره آمریکایی‌ها پی برده است


در نطق عبرت‌آموز دو سال قبل مرحوم یحیی‌زاده که بعد از راهپیمایی 22 بهمن ماه در مجلس ایراد شد آمده است: حضور این مردم در راهپیمایی 22بهمن یک «آری» بزرگ به اسلام، رهبری و شهدا و یک «نه» بلند و قاطع به دشمنان و یک «رفراندوم» علیه مذاکره با آمریکا بود. ملت سیّاس و هوشیار نشان داد بهتر و سریعتر از مسؤولان به ماهیت دروغین پیشنهاد مذاکره آمریکائی‌ها پی برده است.

به گزارش یزد رسا، در نطق عبرت‌آموز دو سال قبل مرحوم یحیی‌زاده که بعد از راهپیمایی 22 بهمن ماه در مجلس ایراد شد آمده است: حضور این مردم در راهپیمایی 22بهمن یک «آری» بزرگ به اسلام، رهبری و شهدا و یک «نه» بلند و قاطع به دشمنان و یک «رفراندوم» علیه مذاکره با آمریکا بود. ملت سیّاس و هوشیار نشان داد بهتر و سریعتر از مسؤولان به ماهیت دروغین پیشنهاد مذاکره آمریکائی‌ها پی برده است.

 

 

متن کامل این نطق که میبد ما منتشر کرده است بدین شرح است:

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با درود به روح پرفتوح امام شهیدان و ارواح تمام شهیدان و آرزوی طول عمر و سلامتی رهبر معظم و تبریک سی‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مواردی را یادآور می‌شوم:

۱ ـ مردم شریف، شجاع، بصیر، انقلابی، مؤمن و ولایت‌مدار ایران اسلامی در سی‌و‌چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حماسه‌ای فراموش‌ناشدنی‌ خلق نمودند. سی‌و‌پنجمین (۲۲) بهمن انقلاب اسلامی از همه (۲۲) بهمن‌های قبلی باشکوه‌تر بود، (۲۲) بهمن ۹۱ را باید یک یوم‌الله بزرگ جدید و برگ زرین دیگر در کتاب قطور افتخارات ملت ایران محسوب نمود. ملت قهرمان ایران، کرامت، عظمت، سلحشوری و وظیفه‌شناسی و موقعیت‌شناسی خود را بیشتر از همیشه به رخ دشمنان کشید. حضور با شکوه ملت بعد از به اصطلاح تحریم‌های فلج‌کننده دشمنان نشاندهنده عزم راسخ این ملت در مواجهه با استکبار و صهیونیست‌ها و آمریکا بود. ملت خداجوی ایران در این روز هوشمندانه پاسخی کوبنده و واقعاً فلج‌کننده به دشمنان داد. حضور این مردم یک «آری» بزرگ به اسلام، رهبری و شهدا و یک «نه» بلند و قاطع به دشمنان و یک «رفراندوم» علیه مذاکره با آمریکا بود. ملت سیّاس و هوشیار نشان داد بهتر و سریعتر از مسؤولان به ماهیت دروغین پیشنهاد مذاکره آمریکائی‌ها پی برده است. اینجانب به نوبه خود صمیمانه و خاضعانه از یکایک ملت سربلند ایران و بویژه مردم استان یزد و بالاخص مردم شریف و وفادار و قدرشناس شهرستانهای تفت و میبد در برپایی این حماسه به یاد ماندنی سپاسگزاری نموده و تأکید می‌کنم که حتماً باید قدرشناس این مردم بود و به رفع مشکلاتشان بویژه در موضوع گرانی، تورم و بیکاری به صورت جدی‌تر پرداخت و در برابر این همه فداکاری و ایثارگری و تعهد ملت زانو زد و بر زمین افتاد و خدا را سجده کرد.

 

۲ ـ انقلاب اسلامی ایران که در (۳۴) سال گذشته همواره با تهدید و تحریم و انواع جنگ پیدا و پنهان دشمنان مواجهه بوده است به مدد الهی در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی، صنعتی و معنوی بر قله‌های رفیع صعود کرده است. احراز جایگاه نخست علمی منطقه و دوازدهم جهان، کسب رتبه هفدهم اقتصادی جهان، دستیابی به رتبه اول نانو در خاورمیانه و بیستم جهان، قرار گرفتن در جمع (۹) کشور دارای تکنولوژی تولید آب سنگین و ساخت راکتور تحقیقات هسته‌ای، قرار داشتن در بین (۱۰) کشور برتر دنیا در زمینه سلولهای بنیادی، حضور در جمع (۱۰) کشور اول دنیا در زمینه پیوند اعضای بدن، قرار گرفتن در بین (۲۴) کشور سازنده ماهواره و (۱۰) کشور سازنده ماهواره‌بر بخشی از افتخارات بزرگ کسب شده است.

 

تولید (۹) قلم از (۲۰) قلم داروی کمیاب گرانقیمت بیوتکنولوژی دنیا که بعضاً یک گرم آن (۱) تا (۲) میلیون دلار قیمت دارد، از معجزات دیگر دانشمندان این ملت است.

 

ساخت انواع موشک‌های ضدزره، پدافند، بالستیک، کروز، ماهواره‌بر، موشک هوا به هوای فکور (۹۰)، طراحی و ساخت سامانه بابل (۳۷۳) مشابه اس (۳۰۰) و ساخت حدود (۲۰) نوع پهباد شناسایی و تهاجمی و جنگنده قاهر (۳۱۳) نمونه‌هایی از توانایی این ملت بزرگ در بخش دفاعی است.

 

پرتاب موجود زنده به فضا و اعزام فضانوردان به فضا در آینده‌ای نزدیک، نشان از سیطره ایران اسلامی و انقلابی در فضاست. اینها نمونه‌هایی اندک از هزاران اتفاق مبارکی است که در این (۳۴) سال در سرزمین شهیدان به وقوع پیوسته است و مهمتر از همه این دستاوردها، احیای مجدد اسلام در ایران و جهان و وقوع موج بیداری اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی، توسعه، تعمیق و تحکیم روحیه ایثار و شهادت‌طلبی بویژه در (۸) سال دفاع مقدس، برپایی نمازهای دشمن‌شکن جمعه و جماعات، گسترش اعتکاف، بهره‌مندی بهتر از شهر‌الله رمضان و ماه محرم می‌باشد که همه این دستاوردهای مادی و معنوی زیر سایه بزرگترین دستاوردهای انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است. البته باید اعتراف کرد که در زمینه فرهنگی و اخلاقی به هیچ وجه نتوانسته‌ایم همپای علم، فناوری، صنعت و تولید پیشرفت کنیم. رواج بد‌اخلاقی‌ها حتی در مراسم بزرگی همانند راهپیمایی (۲۲) بهمن آن هم در حرم کریمه اهل بیت و یا در صحن علنی مجلس و پشت تریبون ملی و علنی، اشاعه دروغ، بدحجابی و بی‌عفتی علنی، حرص و آز ارز، هجوم به بازار در عسرت و غلا،‌ احتکار و گران‌فروشی، دعوای علنی در بین بعضی مسؤولان بر سر قدرت، جنگ حزب‌ها و تشکل‌های حتی همسو در رقابت‌های سیاسی، افشاگری‌ها و پرده‌دریهای غیرشرعی، قانون‌گریزی، عدم رعایت حقوق افراد در رسانه‌ها و اینترنت، عدم انضباط کاری، بیداد ربا، افزایش طلاق، نداشتن سبک زندگی اسلامی شاهدی بر این مدعاست.

 

البته قباحت بد‌اخلاقی‌ها در بین ملوک و کارگزاران که باید الگوی جامعه باشند به شدت بیشتر است و قطعاً مجلس شورای اسلامی به علت انتشار مستقیم و زنده تمامی مذاکراتش در صحن علنی حساسیت بیشتری دارد و از این روست که امام راحل خطاب به نمایندگان می‌فرمایند: «من امیدوارم که مجلس یک مجلس اسلامی، مجلس عبادت باشد نه مجلسی که خدای نخواسته معصیت در آن واقع شود و به دیگران اهانت کنند» و رهبر معظم می‌فرمایند: «مجلس مهمترین مظهر مردم‌سالاری دینی است بنابراین اینجا مرکز و قله و به تعبیری ویترین مجموعه نظام اسلامی است که جلوی چشم قرار دارد. مجلس مایه آرامش برای مردم است، مایه تشتت آرای مردم و مایه تشنج نیست».

 

با این حساب آنچه در (۱۵) بهمن یکشنبه سیاه مجلس اتفاق افتاد در شأن این نظام نبود و هرگز در شأن رئیس‌جمهور، مجلس و ملت نبود. ای کاش در جلسه علنی رئیس‌جمهور محترم آن مطالب را مطرح نمی‌نمود و ای کاش در ارائه پاسخ نیز در حد ضرورت و با متانت بیشتر اکتفا می‌شد. همین جا از ریاست محترم قوه قضاییه درخواست می‌کنم با مقصران و تهیه‌کنندگان آن فیلم طبق مقررات برخورد نمایند و چنانچه محتوای فیلم صحت داشت متهمان در آن فیلم نیز که به بدترین شکل حیثیت و آبروی رؤسای دو قوه را لگدمال نمودند مجازات نمایند. البته آن واقعه تلخ روز استیضاح با همه زشتی نشان داد که مردم باید به سلامت کار قوا در ایران اعتماد کنند زیرا قرار نیست تحت هیچ شرایطی هیچ یک از قوا دچار ملاحظات گردیده و از مچ‌گیری در موضوعی حتی اگر ثابت نشده باشد و در حد احتمال باشد غمض عین کند. بهرحال کشور ما در شرایط بیش و پیش از توسعه بیشتر اقتصادی و سیاسی نیازمند به توسعه اخلاقی است.

 

۳ ـ مقام معظم رهبری در سال ۸۹ برای اولین بار اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند و از آن پس در چند سال گذشته بارها بر آن تأکید و تصریح نمودند. متأسفانه این موضوع مهم در این شرایط تحریم همه‌جانبه اقتصادی کمتر مورد توجه قرار گرفته و حتی به یک گفتمان تبدیل نگردیده، بلکه تقریباً فراموش شده است. اقتصاد مقاومتی یک استراتژی رشد توسعه است. این استراتژی مناسب‌ترین استراتژی رشد و توسعه است. این استراتژی مناسب‌ترین استراتژی در زمان فشارها و تحریم‌های خارجی است. در این اقتصاد مهمترین مؤلفه، مردمی کردن اقتصاد و مشارکت مردم در مالکیت و مدیریت بنگاههای اقتصادی است. کاهش وابستگی به نفت رکن مهم دیگر اقتصاد است که شرایط فعلی تحریم گسترده همه‌جانبه برای نیل به این مقصود یک لطف خفیّ الهی است.

 

استفاده از تولید داخلی و حمایت واقعی و جدی از تولید و مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف از بخشهای مهم دیگر این استراتژی اقتصادی است. آیا برای این استراتژی نقشه راه تهیه نموده‌ایم؟ آیا در برنامه‌ریزی‌ها دقت و ثبات داشته‌ایم؟‌ آیا وزارت خارجه دیپلماسی نوین مبتنی بر اقتصاد مقاومتی ترسیم نموده است؟ آیا اجرای شتابزده مرحله دوم هدفمندسازی یارانه بدون اجرای کامل مرحله اول و بدون اصلاح و تصحیح آنچه گذشته است در این زمان و در این اقتصاد جایی دارد؟ آیا بی‌ثباتی در تصمیمات ارزی و صدور حدود (۲۰) بخشنامه ارزی طی یکسال هیچ نشان از وجود چنین اقتصادی دارد؟ آیا تنزل پنج رتبه‌ای در سهولت انجام کسب و کار و قرار گرفتن در رتبه (۱۴۵) جهانی از میان (۱۸۵) کشور و بیستم منطقه نشان از اقتصاد مقاومتی است یا دلیل واضحی بر خودتحریمی و تحریم داخلی؟

 

۴ ـ از دولت محترم و استاندار محترم و مسؤولان شهرستانی در مورد تلاشهای فراوان و ارزنده‌ای که در کشور، استان و حوزه انتخابیه‌ام انجام داده‌اند و مصوباتی گذرانده‌اند، صمیمانه و خاضعانه سپاسگزاری نموده و مواردی را درخواست می‌نمایم.

 

از رئیس‌جمهور محترم استدعا دارم نسبت به افزایش بودجه استانی سریعاً اقدام نمایند. آنچه هم‌اکنون در این زمینه وجود دارد نه عادلانه است و نه عاقلانه. استان یزد که دومین استان معدنی، سومین استان از جهت وسعت، ششمین استان از جهت صنعت، پانزدهمین استان از نظر جمعیت است و از حیث درآمد استان پانزدهم محسوب می‌شود، در زمانی که طبس و ابرکوه ضمیمه آن نشده بوده است، از (۲/۵۹) درصد بودجه کشور برخوردار بوده و حالا در سال ۹۱ با این دو شهرستان فقط (۱/۰۷) بودجه کشور را دارد. آیا این عدالت است؟

 

از وزیر محترم نیرو مصرانه می‌خواهم نسبت به فاز دوم انتقال آب به استان یزد مورد تأکید رهبر معظم در سفر به استان یزد در دی‌ماه ۸۶ و مصوبه سفر دوم در بهمن ۸۷ تسریع نمایند و اجازه ندهند مردم تشنه‌لب استان قنات و قنوت و قناعت از تشنه‌کامی نابود گردند و بیش از این حیات استان یزد تهدید گردد. لطفاً تا دیر نشده اقدام فرمایید که نوشدارو بعد از مرگ سهراب عملی است ناپسند.

 

به طور کلی تمام مصوبات معوقه در هر سه سفر و غیرسفر از جمله مصوبه اخیر را سریع‌تر اجراء نمایند.

والسلام‌علیکم و رحمه‌الله و برکاته

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.