ID : 11860759
مدیرکل میراث فرهنگی یزد عنوان کرد

مهریز؛ باغ شهری با پتانسیل های ارزنده در حوزه گردشگری


مدیرکل میراث فرهنگی یزد در مراسم روز شهرستان مهریز گفت: مهریز باغ شهری است که در حوزه گردشگری پتانسیل های ارزنده ای دارد که باید از پتانسیل ها به خوبی استفاده شود.

به گزارش یزد رسا، مراسم روز شهرستان مهریز با حظور جمعی از مسئولین استان و شهرستان مهریز در باغ پهلوانپور این شهرستان برگزار شد.

 

در این مراسم که فرماندار، مدیران اجرایی مهریز، مسافران نوروزی و اهالی این شهرستان حضور داشتند مدیرکل میراث فرهنگی یزد ضمن خوش آمدگویی به میهمانان اظهار داشت: مهریز باغ شهری است که در حوزه گردشگری پتانسیل های ارزنده ای دارد که باید از پتانسیل ها به خوبی استفاده شود.

 

محمدمهدی شرافت عنوان کرد: لازم است پروژه های گردشگری شهرستان با سرعت بیشتری ادامه یابد تا در سال 95 که سال "خوش آمد به یزد" نامگذاری شده، قابل بهره برداری باشد.

 

مسئولین میراث فرهنگی با همراهی فرماندار و مسئولین شهرستان مهریز در بازدید از باغ پهلوانپور از موزه دائمی مردم شناسی و نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی که به مناسبت این ایام در محل باغ دایر است نیز دیدن کردند.

 

همچنین در این مراسم نمایش زورخانه ای و عمو نوروز نیز با برنامه ریزی و همکاری نمایندگی میراث فرهنگی و سرپرست باغ های تاریخی استان در محل این باغ به مناسبت روز شهرستان مهریز اجرا شد.

 

گفتنی است باغ پهلوانپور در جنوب شرق شهر مهريز واقع شده كه جاري بودن آب مداوم قنات حسن آباد در دو مسير در اين باغ و حضور صدها درخت چنار تنومند، جلوه و طراوت خاصي به اين باغ جهانی بخشيده است.

انتهای پیام: د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.