ID : 7979331
گفتکو با مسعود آقاباقری، رتبه 44 تجربی؛

ناامید که می‌شدم، با خواندن قرآن روحیه می‌گرفتم/ مسئولین به ایده‌های نخبه‌ها توجه کنند


به نظر من نخبه‌ها معمولا ایده‌هایی دارند که مسئولین باید به آنها توجه کنند و بی‌تفاوت نباشند، ولی مشکل این است که به این ایده‌ها در کشور اهمیت نمی‌‍‌‌دهند.

به گزارش یزد رسا، مسعود آقاباقری یکی از برترین‌های کنکور سراسری 93، با کسب رتبه 44 منطقه دو و 89 کشوری برگ زرین دیگری بر افتخارات استان یزد افزوده است، خبرنگار یزد آوا، گفتگویی را با این نخبه ایرانی انجام داده که متن آن در ادامه آمده است.

ضمن معرفی خودتان، رشته تحصیلی و رتبه‌ی خود در کنکور را بیان کنید.

مسعود آقاباقری فارغ التحصیل مدرسه شهید صدوقی هستم در کنکور تجربی رتبه 44 منطقه 2 و 89 کشوری رشته تجربی کسب کردم .

درصدهای خود در کنکور را بیان کنید.

ادبیات: 85 درصد، عربی و دینی: 84 درصد، زبان: 96 درصد، زمین شناسی: 14 درصد، ریاضی: 74 درصد، فیزیک: 100 درصد، زیست‌شناسی: 64 درصد، شیمی: 75 درصد.

هدفتان از تحصیل در این رشته چه بود؟

به دلیل علاقه‌ای که پزشکی داشتم، رشته تجربی را انتخاب کردم و هدفم این است که به عنوان کوچکترین عضو یک جامعه بتوانم به هم نوعانم خدمت کنم.

خانواده در موفقیت شما چقدر تأثیر داشت و به چه میزان از شما حمایت می‌کرد؟

لازم می‌دانم از تمام اعضای خانواده‌ام که همیشه پشتیبانم بودند و به خصوص در سال کنکور محیطی آرام و امن را برای درس خواندن من فراهم کردند، تشکر کنم.

از کی به فکر کنکور افتادید و روزانه چند ساعت برای کنکور درس می‌خواندید؟

از سال دوم دبیرستان به فکر کنکور افتادم ولی تلاش جدی من از تابستان سال پیش دانشگاهی شروع شد و به طورمیانگین در این سال هفته ای 60 ساعت درس می‌خواندم.

چه برنامه‌ای برای آینده خود در نظر گرفته‌اید؟

من به پزشک عمومی قانع نیستم و می‌خواهم درسم را تا تخصص و فوق تخصص ادامه دهم و همزمان با درس خواندن با کار کردن به جامعه خدمت کنم.

عوامل موفقیت خود را در چه می‌دانید؟

 اول توکل به خدا، سپس نقش پر رنگ خانواده‌ام و بعد از آن تلاش و پشتکاری که خودم داشتم. به نظر من انسان با استعداد بدون پشتکار به جایی نمی‌رسد.

در زمان درس خواندن برای کنکور چقدر از کلاس‌های فوق برنامه و کتاب‌های غیر درسی استفاده کردید؟

من به شخصه برای رفع اشکال از یکی دو معلم خصوصی استفاده کردم ولی به نظرم فردی که خودش تلاش کند و به نتیجه برسد، ارزش آن بیشتر از آن است که صرفا به معلم تکیه کند.

مدرسه یا آموزش و پرورش به چه میزان از شما حمایت کرد؟

از آنجا که بهترین دبیران در مدرسه تیزهوشان حضور داشتند، نقش آنها در موفقیت ما بسیار پر رنگ بود و از همین جا لازم است از معاون مدرسه‌ام آقای حاجی حسینی نیز تشکر کنم.

معنویات چه میزان در موفقیت شما و کسب این رتبه تأثیر داشت؟

60 تا 70 درصد موفقیت خود را توکل بر خدا می‌دانم.  قرآن خواندن نیز به من خیلی کمک می کرد و به من روحیه می‌داد، گاهی اوقات که از درس خواندن نا امید می‌شدم، به خدا توکل می‌کردم و با قرآن خواندن روحیه می‌گرفتم.

یزد آوا: طرح آیه‌های تمدن چه تأثیری در موفقیت شما داشت و آیا استفاده از این طرح را به دیگران توصیه می‌کنید؟

طرح آیه‌های تمدن طرح خوبی بود و به خصوص کتاب‌های کمک درسی بسیار خوبی داشت و من از آزمون‌ها و سوال‌های آن استفاده کردم و به کنکوری‌ها توصیه می‌کنم از این طرح استفاده کنند.

فرار مغزها یکی از مشکلات موجود در کشور است، نظر شما در این مورد چیست؟ انتظار شما از مسئولان برای جلوگیری و مقابله با این معضل اجتماعی چیست؟

به نظر من نخبه‌ها معمولا ایده‌هایی دارند که مسئولین باید به آنها توجه کنند و بی‌تفاوت نباشند، ولی مشکل این است که  به این ایده‌ها در کشور اهمیت نمی‌‍‌‌دهند.

زمانی که دانشجویان مشاهده می‌کنند خارج از کشور بستر مناسبی برای بروز و شکوفایی استعدادهایشان فراهم است، مسلما به جای ناامیدی به خارج از کشور می روند. البته هم وطنانم از پوست و خون من هستند و ترجیح می‌دهم به هموطنانم خدمت کنم تا به بیگانگان.

صحبت پایانی؟

امیدوارم کنکوری‌ها موفق باشند و فراموش نکنند با تلاش و توکل به خدا صد درصد موفق می‌شوند. من سال پیش خیلی سخت کشیدم ولی الان خیلی راضیم و ذره‌ای از زحمتی که کشیدم احساس دل سردی نمی کنم.

انتهای پیام/ع




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.


محبوبه آقاباقری
موفق باشی مسعودجان...
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۶/۱۶ ۰۱:۳۸.