نباید اولین گزینه در مقابله با تهاجم فرهنگی «محدود کردن نگاه ها» باشد/روابط عمومی؛ آینه ای برای انعکاس همه زوایای دستگاه ها
به گزارش خبرنگار یزد رسا، استاندار یزد در نشست تخصصی کارشناسان و مدیران روابط عمومی با بیان اینکه ارتباطات از زمان هستی و شروع زندگی اجتماعی شکل گرفت اظهار داشت: در دنیا هیچ چیز بی ارتباط با هم نیست و به دلیل این ارتباطات است که موجودات تکمیل کننده یکدیگر هستند.
سید محمد میر محمدی با بیان اینکه انسان ها در روابط اجتماعی هنوز به نظم و تربیت کامل نرسیده است افزود: اگر در روابط اجتماعی انسان ها نظم و تربیت تکاملی وجود داشت امروز همه مراحل زندگی بشر مطلوب بود و در مسیر کمالات و فضائل الهی قرار می گرفت.
میرمحمدی ادامه داد: امروزه حوزه ارتباطات به اندازه ای وسعت و سرعت پیدا کرده است که فاصله دیگر معنایی ندارد و تکنیک های ارتباطی به گونه ای است که اتفاقی در اینجا بیافتد در لحظه دور دسترس ترین نقاط دنیا از آن مطلع خواهند شد و می توان گفت روابط عمومی به شکل گذشته دیگر جایی در دنیا امروز ندارد.
نباید اولین گزینه در مقابله با تهاجم فرهنگی «محدود کردن نگاه ها» باشد
استاند ار یزد با بیان اینکه بشر هنوز قادر به انعکاس مطلوب مسائل فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، اعتقادی و ... خود به دیگر ملل ها نیست تصریح کرد: همیشه پرسیده می شود که در مقابل تهاجم های فرهنگی چه سپری برای خود بسازیم؟ که اولین گزینه که به ذهن خطور می کند «محدود کردن نگاه ها» است.
میرمحمدی با بیان اینکه ما هنوز به هجمه و استفاده درست در ارتباطات نرسیده ایم اذعان داشت: ماهواره و سیستم های ارتباطی امروزی که در جیب فرزندانمان است را باید به عنوان یک «فرصت» قلمداد کنیم تا بتوانیم خود را از هجمه های فرهنگی و فضا های موجود در آن مصون بداریم.
وی با اشاره به اینکه در بحث ارتباطات نگاه ها متفاوت است تصریح کرد: تغییر نگاه هرگز تغییر اعتقاد را در بر نخواهد داشت چراکه نگاه و اعتقاد دو مقوله جدای از هم است و اگر در هم راستا با تغییرات ارتباطی نگاه ها هم تغییر کند ایمان انسان هم ضربه نخواهد خورد.
تغذیه اطلاعاتی به موقع درونی و بیرونی برای هر دستگاه ضروری است
استاندار یزد تغذیه اطلاعاتی به موقع درونی و بیرونی برای هر دستگاه را ضروری دانست و گفت: بحث چابکسازی در ادارات امری مهم است اما نباید این موجب کاهش پرسنل در روابط عمومی ها شود چراکه امروزه تقسیم کار از عوامل پیشرفت به حساب می آید وباید با یک نگاه مثبت به آن پرداخته شود.
روابط عمومی آینه ای است که همه زوایای دستگاه خود را به مردم منعکس می کند
میر محمد اذعان داشت: اینکه روابط عمومی ها چه وظایفی دارند و با چه روش هایی را باید پیش بگیرند همیشه مورد بحث بوده اما به طور کلی روابط عمومی ها باید آینه ای باشند که همه زوایای واحد و سازمان خود را به مردم منعکس کند.
استاندار یزد با بیان اینکه روابط عمومی ها باید بر اساس اهداف دستگاه ها فضاسازی لازم را ایجاد کنند افزود: هر واحد برای تحقق وظایف و مأموریت خود زمینه هایی لازم دارد که این زمینه سازی ها وظیفه روابط عمومی ها است.