ID : 36635125

نخستین «جشنواره ملی زردآلو فراغه‌‌ ابرکوه» به روایت تصویر


آیین افتتاحیه اولین جشنواره ملی زردآلو در منطقه فراغه ابرکوه با مسئولین استانی و شهرستانی همراه با رونمایی از تمبر زردآلو برگزار شد.

به گزارش یزدرسا، نخستین جشنواره ملی زردآلو در مزرعه فرهمند واقع در روستای رحیم آباد دهستان فراغه با حضور گرم مردم و مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی برگزار شد.

هدف از برگزاری این جشنواره معرفی زردآلوی مرغوب و منحصربه‌فرد فراغه شهرستان ابرکوه بود، که به مدت 2 روز و در سه بخش آموزش چگونگی کاشت و نحوه برداشت، بازار (با هدف حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان این محصول) و برنامه های متنوع جهت معرفی زردآلوی فراغه، برگزار شد.

در این جشنواره از تمبر زردآلو که به تمبرهای پست کشور اضافه شده است و نماد نخستین جشنواره ملی زردآلو رونمایی شد.
گفتنی است در پایان جشنواره از سید محمدتقی قوامی خیّر و نیکوکار ابرکوهی که با مبلغ 2 میلیارد ریال 2 دستگاه دیالیز برای بیمارستان شهرستان خریداری کرده بود، تجلیل شد.

شکراله حاجی وند مدیرکل میوه های سردسیر و خشک وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه، فاطمه پهلوانیان رئیس سازمان بهره وری ایران، سید جمال سجادی پور مدیرکل جهاد کشاورزی استان یزد و همراهان، یداله جوادپور مدیرکل تعاون روستایی استان یزد، دیگر مسئولین استان و شهرستانی از میهمانان اولین جشنواره ملی زردآلو در ابرکوه بودند.

انتهای پیام/





summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.