ID : 9797330
مقوم: پيشگامی يزد در شاخص‌های مخابراتی كشور

نسل سوم تلفن همراه به زودی وارد يزد می‌شود


مديرعامل شركت مخابرات استان يزد گفت: به زودی نسل سوم تلفن همراه وارد استان يزد می‌شود.

به گزارش یزد رسا، محمدمهدی مقوم مديرعامل شركت مخابرات استان يزد در گفتگو با مهر اظهار داشت: با ورود نسل سوم تلفن همراه به استان يزد، سرعت اينترنت تلفن همراه افزايش پيدا می كند.

وي عنوان كرد: پيگيري هاي لازم براي وارد شدن نسل سوم تلفن همراه در استان انجام شده و به زودي اطلاع رساني هاي لازم در زمينه واگذاري خطوط آن انجام مي شود.

مقوم، پوشش تلفن همراه در استان يزد را ۹۶ درصد اعلام كرد و يادآور شد: در حال حاضر بالغ بر ۹۶ درصد جمعيت استان يزد از خدمات تلفن همراه استفاده مي كنند و اين آمار تنها متعلق به يكي از اپراتورهاي تلفن همراه است.

مديرعامل شركت مخابرات استان يزد ادامه داد: يك ميليون و ۸۰ هزار شماره تلفن همراه در استان يزد فعال است كه ۳۰۰ هزار شماره آن دائمي و ۷۸۰ هزار شماره آن اعتباري است.

وي همچنين خاطرنشان كرد: در حال حاضر دو هزار و ۱۸۴ كيلومتر جاده و ۶۱۳ كيلومتر مسير ريلي در استان يزد زير پوشش تلفن همراه است.

مقوم همچنين از اتصال اغلب روستاهاي استان يزد به اينترنت پرسرعت خبر داد و اظهار داشت: ۱۹۵ سايت ديتا در استان يزد وجود دارد كه ۵۰ سايت آن در سال جاري وارد شبكه شده است.

وي همچنين از وجود ۸۳ هزار پورت ديتا در اين استان خبر داد و عنوان كرد: ۷۰ هزار پورت از اين ميزان مشغول به كار است كه عمده آن اينترنت پرسرعت است.

مقوم همچنين از ايجاد سه هزار و ۵۶۰ كيلومتر شبكه فيبر نوري در استان يزد خبر داد و اظهار داشت: استان يزد در اغلب شاخص هاي مخابراتي در رتبه نخست كشور قرار دارد و از استانهاي پيشگام در حوزه خدمات ارتباطي و مخابراتي به شمار مي رود.
 




summary-address :
Your Rating
Average (1 Vote)
The average rating is 5.0 stars out of 5.