ID : 40577623
امام‌جمعه شهرستان ابرکوه:

نعمت هوای پاک را با ناسپاسی ضایع نکنیم


امام‌جمعه شهرستان ابرکوه گفت: محیط‌زیست سهم و حق ملی بوده و نباید دستخوش تعرض قرار گیرد.

به گزارش یزدرسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی در دیدار مسئولان حفاظت از محیط‌زیست این شهرستان اظهار کرد: محیط‌زیست سهم و حق ملی بوده و نباید دستخوش تعرض قرار گیرد.

 امام‌جمعه شهرستان ابرکوه افزود: هوای پاک حق اولیه حیات انسانی است و در این خصوص سیاست‌گذاران باید مدافع حقوق مردم باشند.

 وی افزود: وقتی منافع مادی مافیای خودرو و شرکایشان ایجاب می‌کند که مثل مورچه در هر کوی و برزن محیط‌زیست را مالامال از خودرو کرده و سالیانه صدها هزار خودرو سرازیر محیط‌زیست کنند، پس بهتر است متولیان دغدغه تصنعی ترافیک و آلودگی هوا را نداشته باشند.

حسینی ادامه داد: وقتی قانون اصلاح نمی‌شود و معدن که انفال بوده توسط افراد ذی‌نفع با تخریب محیط‌زیست و آسیب‌رسانی به مصالح ملی بهره‌برداری می‌شود، دفاع ما از حق مردم بی‌سرانجام می‌ماند. وقتی کارخانه‌ها آلاینده در مجاورت خانه‌ها، باغات و اماکن عمومی بارانت و توصیه به نام گردش چرخ اقتصاد اما به کام منافع‌داران و حامیانشان در بعض شهرستان‌ها احداث و هوای شهرهای استان و کشور را ناپاک و مردم را مبتلا به درد و رنج و گرفتاری می‌کند و سرانجام رنج‌آور برای نظام و مردم ایجاد می‌کند، این‌ها نادیده گرفته‌شده چه کسی باید پاسخگو باشد؟

امام‌جمعه شهرستان ابرکوه با انتقاد از عملکرد نمایندگان در ادوار گذشته تصریح کرد: نمی‌دانم در ادوار گذشته تاکنون مجلسیان و نمایندگان چرا حق مردم خود را ضایع کردند و برای مقوله معادن اصلاح قانون نکردند؟

وی با بیان اینکه نعمت هوای پاک را با ناسپاسی ضایع نکنیم؛ هوای پاک اوّلی‌ترین عنصر حیات انسان است، اظهار کرد: اگر پیشگیری بهتر از درمان است، متولیان امور از هم‌اکنون جلوی ضرر را بگیرند و با حذف منابع آلاینده و بهسازی و فیلتراسیون صنایع، خودروها، کارخانه‌ها، وسایل گرمایشی و جابجایی صنایع آلاینده در مکان‌های مناسب و دور از محیط زندگی صورت گیرد.

انتهای پیام/ش

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.