ID : 18292084
امام جمعه نیر:

نفوذ همانند موریانه انقلاب را از داخل می پوساند/ حضور حداکثری در انتخابات وظیفه ماست


امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: مردم افرادی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که با تقوا و خداترس باشد و به درد مملکت و شهر بخورند و نمایندگی را برای خود ریاست نبیند و تنها خادم ملت باشند

به گزارش یزد رسا به نقل از صبح تفت ، نماز جمعه این هفته نیر با حضور باشکوه مردم مومن و خدا جوی نیر در مسجد مُراد این شهر برگزار شد.

امام جمعه نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه نیر با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر، اظهار داشت: باید تمام نهادها، اداره‌ها، مدارس و اقشار مختلف مردم جشن‌های ایام دهه مبارک فجر را با شکوه برگزار کنند.

حجت الاسلام محمود دهقانپور با بیان اینکه پیام برگزاری جشن‌های دهه فجر تجدید بیعت با امام راحل و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری است، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از حساسیت بالایی برخوردار بوده و اهمیت حضور مردم در این ایام را مضاعف می‌کند.

وی با اشاره به اجلاس سراسری نماز و پیام رهبر معظم انقلاب در این اجلاس، تصریح کرد: احساس مسئولیت در مردم و مسئولان موجب استقبال نمازگزاران از مساجد و اقامه نماز در اداره‌ها می‌شود؛ اگر به اقامه نماز اهمیت دهیم جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و دغدغه مسئولان باید اقامه نماز باشد.

 حجت الاسلام دهقانپور همچنین به اهمیت مجلس خبرگان رهبری در نظام اسلامی اشاره و بر لزوم دقت مردم در انتخاب فرد اصلح در این مجلس تاکید کرد.

 امام جمعه نیر با تصریح بر اینکه حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای از مهم‌ترین وظایف ما است، یادآور شد: مردم افرادی را برای مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند که با تقوا و خداترس باشد و به درد مملکت و شهر بخورند و نمایندگی را برای خود ریاست نبیند و تنها خادم ملت باشند

امام جمعه نیر، عنصر رهبری را نخستین پایه اصلی پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: رهبری این انقلاب را مردی بر عهده داشت و دارد که شخصیتش در مکتب فقه و فقاهت شکل گرفته بود. فقیه فرزانه، عارفی آگاه، فیلسوفی شجاع، ادیبی عمیق، مفسری بینا و سیاست‌مداری دانا بود.

 وی ادامه داد: به هر میزان که از مردم می‌خواست خود پیش و بیش از دیگران به آن عمل می‌کرد؛ وی حرکت خود را در راستای قیام جهانی منجی موعود (عج) می‌دید و انقلاب اسلامی ایران را مقدمه‌ای برای انقلاب عظیم مهدوی ارزیابی می‌کرد و در تشکیل حکومت اسلامی جدیت داشت و سایر ملل اسلامی را نیز فراموش نمی‌کرد که رهبر معظم انقلاب نیز دقیقاً خمینی دیگری است.

حجت‌الاسلام دهقانپور حضور مردم و مشارکت مردم را دومین عنصر و پایه پیروزی انقلاب خواند و تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اگر انقلاب متکی به اعتقاد دینی و ایمان اسلامی نبود نمی‌توانست پیروز شود. ایمان یکایک مردم بود که توانست این حرکت را به‌وجود آورد و استمرار بخشید.»

 امام جمعه نیر هویت دینی و مکتبی انقلاب را یکی دیگر از پایه‌های پیروزی انقلاب برشمرد و تصریح کرد: هویت انقلاب همان حقیقت اسلامیت و مکتبی بودن است یعنی این انقلاب از اسلام ناب نشأت گرفته است.

وی در پایان گفت: اگر این سه عنصری که سرمایه اصلی انقلاب است همیشه حفظ بشود انقلاب ما تداوم خواهد داشت. البته دشمنان در طی 36 سال به این سه پایه اصلی انقلاب هجوم بردند اما موفق نشدند، که یکی از آن هجمه های دشمن از طریق همین انتخابات است که به فرموده رهبر معظم انقلاب به مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی (مرکز قانون گذاری) نفوذ کنند و همانند موریانه این انقلاب را از داخل بپوسانند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.