ID : 1318412
سردار نقدی در مصاحبه اختصاصی با یزد رسا:

نماز جمعه نشستی بصیرتی است/ مردم همه خودی اند؛اما غیر خودی ها را نیز در کشور نمی توان نادیده گرفت


رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در خصوص لزوم برگزاری نشست بصیرت افزایی گفت: اگر نیاز به بصیرت و آگاهی نبود خداوند نماز جمعه را مقرر نمی کرد و این فریضه خود یک نشست بصیرتی است که مردم در یک خطبه موعظه گوش کنند و در یک خطبه هم بصیرت سیاسیشان افزایش پیدا کند.

 

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار یزد رسا در خصوص لزوم برگزاری مراسم بصیرت افزایی اظهار داشت: به نظر بنده هر کس به هر مرتبه ای برسد باز نیازمند موعظه و پند است چراکه حتی پیامبر اسلام به ملک مقرب خدا حضرت جبریل می فرماید: «عِظنی» یعنی "مرا موعظه کن".

 سردار محمد رضا نقدی افزود: نصیحت خواهی و درخواست موعظه ابوذر از امیرالمؤمنین(ع)، نشان از این دارد که همه نیازمند به این مقوله هستیم .

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه طبیعتاً انسان تصمیمات خود را در عرصه سیاسی مبتنی بر اطلاعاتش می گیرد ادامه داد: اگر فرض کنیم همه مردم بزرگ و کوچک صاحب تحلیل های سیاسی بسیار قوی هستند، این فرض اشتباه است ؛ چرا که انسان ها برای تصمیم گیری نیازمند اطلاعات و بصیرت هستند و این نیاز، هم درعرصه اخلاق و معرفت و هم در عرصه سیاست محسوس تر است.

وی تصریح کرد: اگر نیاز به بصیرت و آگاهی نبود، خداوند حکیم نماز جمعه را مقرر نمی کرد و این فریضه ، خود یک نشست بصیرتی است که در این فریضه، مردم در یک خطبه، موعظه گوش کنند و در یک خطبه هم بصیرت سیاسیشان افزایش پیدا کند.

سردار نقدی در خصوص ادعای مطرح شده در خصوص این که در انقلاب خودی و غیر خودی وجود ندارد خاطر نشان کرد: مردم کشور ما همه خودی هستند؛ اما نمی توان وجود و حضور غیر خودی ها را نیز در کشور نادیده گرفت.

وی اذعان داشت: منافقین، اراذل اوباش و ویران گران در همه جا وجود دارند و خداوند نیز در قرآن کریم ،  انسان ها را دسته بندی می کند؛ به گونه ای که درآیات نخستین سوره بقره ، بلافاصله پس از « الم»، آیه دسته بندی انسان ها می آید و متّقین و کفّار و منافقین را دسته بندی و معرفی می کند . امّا توده مردم ما خودی، ارزش مدار و خواهان اسلام و احکام الهی  هستند.

summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.