ID : 7689194
مسئول ستاد اقامه نماز استان یزد:

نماز نباید حکومتی شود بلکه حکومت باید به نماز توجه ویژه داشته باشد


مسئول ستاد اقامه نماز استان یزد در شورای اقامه نماز ابرکوه گفت: حکومت باید به موضوع نماز توجه ویژه داشته باشد نه اینکه نماز حکومتی شود؛ لذا در برگزاری جلسات شورای اقامه نماز باید تصمیم گیری های کلان گرفته شود و جوانان به سمت نماز جذب شوند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، جلسه شورای اقامه نماز به منظور بررسی مشکلات اقامه نماز در سطح شهرستان و ارائه برنامه هایی برای ترویج بیشتر نماز در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان، با حضور حبیبیان مسئول ستاد اقامه نماز استان یزد و اعضای شورای اقامه نماز شهرستان در دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیبیان مسئول ستاد اقامه نماز استان ضمن بیان اهمیت ویژه نماز اظهار داشت: ستاد اقامه نماز استان، نهادی است که تحت نظارت استاد قرائتی اداره می شود و زیر نظر دفتر مقام معظم رهبری است. شورای اقامه نماز یکی از بازو های اجرایی این ستاد تلقی می شود که مصوباتش لازم الاجرا می باشد.
وی افزود: حکومت باید به سوی موضوع نماز توجه ویژه داشته باشد نه اینکه نماز حکومتی شود؛ لذا در برگزاری جلسات شورای اقامه نماز باید تصمیم گیری های کلان گرفته شود و جوانان به سمت نماز جذب شوند.
حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان در ادامه جلسه اظهار داشت: در بسیاری از مساجد از اشخاص مومن و موجه به عنوان پیش نماز به اقامه نماز اقدام می نمایند که توصیه می شود به جای این اشخاص از روحانیون استفاده شود. در این راستا بومی سازی حوزه علمیه ابرکوه برای تربیت طلبه ها و روحانیون برای استفاده در مساجد یکی از برنامه های مهم می باشد.
حسینی افزود: نماز یکی از مهم ترین شعائر دین است و ما بر این باوریم که اگر نماز در جامعه به معنای وقعی احیا شود، زیرساخت کسب همه معنویت ها و فضیلت های اخلاقی و عملی فراهم می شود. اگر نماز به عنوان پرچم دین کمرنگ شود و موقعیت مستحکمی در زندگی فردی و اجتماعی نداشته باشد، زیر ساخت های اخلاقی جامعه متزلزل می شود؛ زیرا نماز عامل بازدارنده در برابر خلاف و فساد است.
در ادامه جلسه حجت الاسلام محمد پورقیومی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گفت: در ابرکوه و در بحث نماز بیشترین مشکل مربوط به کمبود روحانی است که در سطح شهرستان فقط 27 روحانی وجود دارد و این تعداد در برابر خواسته های مردم بسیار کم است. بحث نماز در ادارات نیاز به تبلیغات بیشتری دارد و اگر در محیط هر اداره به وقت نماز اذان پخش شود و از ارباب رجوع ها نیز جهت شرکت در نماز جماعت دعوت شود کار بسیار پسندیده ای خواهد بود.
پورقیومی افزود: تشکیل این جلسات و تنها مذاکره و گفتگو کافی نیست و ما باید بیشتر در حوزه اجرایی فعالیت داشته باشیم و در این راستا یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند اثر گذار باشد، آموزش و پرورش است.

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.