ID : 10592324
رئيس اداره آموزش و پرورش ابركوه:

نوجوانان را در درک هویت واقعی خود یاری دهیم/ ورود نوجوانان به جامعه بسته به تربیت دینی است


رئيس اداره آموزش و پرورش ابركوه در همايش انجمن اولياء و مربيان گفت: نوجواني كه دوره كودكي را پشت سر گذاشته بايد خود را براي زندگي مستقل اجتماعي آماده کند كه تحقق آن مستلزم يافتن هويّت خويشتن است.

به گزارش یزدرسا،‌ همايش همايش انجمن اوليا ومربيان مدارس مجتمع شهيد صدوقي شامل مدارس دوازدهم فروردين، پيروزي، ام البنين(س)، شهيد صياد شيرازي، شهيد هاشمي نژاد، شهيد مدني، شهيد علي نقي كارگر و فضيلت با موضوع شناختن آسيب هاي اجتماعي و مقابله با آن در حسنيه قمر بني هاشم روستاي مريم آباد برگزار شد.

در ابتداي اين همايش مسلم روحي پناه رئيس اداره آموزش و پرورش شهرستان ابركوه به چندين نمونه از آسيب هاي اجتماعي كه كودكان و نوجوانان در معرض مواجهه با آن ها قرار دارند اشاره كرد و ضمن بيان راهكارهاي مقابله با اين آسيب ها از والدين دانش آموزان و مربيان مدارس خواست تا آگاهي هاي خود را نسبت به چنين مسائل و مشكلاتي افزايش داده و اطلاعات و شناخت خود را به دانش آموزان نيز انتقال دهند.

 

روحي پناه در ادامه اذعان داشت: نوجواني كه دوره كودكي را پشت سر گذاشته  بايد خود را براي زندگي مستقل اجتماعي آماده نمايد؛ گام نخست و مهم ترين گام در تحقق اين موضوع پيش از هر چيز، يافتن هويّت خويشتن است. اگر بزرگسالان ويژگي هاي اين دوره زندگي او را بشناسند و با آنان برخوردي مناسب داشته باشند، هم نوجوانان به هويّت خويش دست مي يابند و هم بزرگسالان كمتر احساس نگراني مي كنند.

 

وي تصريح كرد: اساسي ترين راه براي تربيت يك نوجوانان اين است كه با او به طور صحيح و درست برخورد شود و به او شخصيت، هويت و اعتبار اعطا شود، طبيعي است كه هم اعتماد به نفسش تقويت مي شود و هم احساس امنيت و آرامش مي كند.

 

مدير اداره آموزش و پرورش ابركوه گفت: آگاهي،‌ علم و تفكر در دين اسلام به عنوان درون مايه ي هر نوع پيشرفت و سعادت معرفي شده است كه اسلام آن را بسيار مي ستايد و از جهل و ناداني كه مايه بدبختي و گناه است، نهي مي كند.

 

روحي پناه اظهار داشت: همان گونه كه در اسلام بر نظافت، رعايت بهداشت و سلامت جسم تأكيد بسياري شده است،‌ به سلامت روح و روان نيز اهميت ويژه اي داده شده است؛ اقامه نماز،‌ دعا به درگاه خداوند،‌ گذشت، مهرباني و صبوري. حق شناسي، سپاسگزاري، رعايت حرمت ديگران، عدل و احسان و ... از جمله مواردي است كه موجب سلامت روح و روان آدمي مي شود.

منبع: سرو ابركوه




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.