ID : 7490566
گزارش/نماینده اصلاح‌طلب از اقدام ارزشی شهرداری برآشفت

هیاهوی سیاسی علیه طرح اسلامی«سالم سازی محیط کار»/ بازی تابش در زمین رسانه های معاند +عکس


در حالی که بر اساس قوانین اسلام و هم چنین به منظور حفظ کرامت زنان، برای خود زنان بهتر است در محیطی آرام از لحاظ روانی و شرعی کار کنند، خبرگزاری دولتی ایسنا دیروز در مصاحبه با تابش نماینده اصلاح طلب اردکان در اقدامی عجیب طرح تکریم بانوان توسط شهرداری را زیر سوال برد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، چندی پیش "طرح اکرام زنان در محیط کار"  توسط شهرداری تهران اجرایی شد که این اقدام با هیاهوی برخی رسانه ها و جریانات خاص سیاسی مواجه شد.
این طرح که هدف اصلی آن اکرام بیشتر مقام زن است در شهرداری تهران به عنوان اولین دستگاه اجرا شد و بلافاصله موجی از انتقاد توسط برخی مخالفان محمد باقر قالیباف  آغاز شد.
نکته جالب این است که رسانه های معاند نظام و اپوزیسیون در اقدامی گسترده اقدام به تخریب این طرح کردند و مسائل حقوق بشری را پیش کشیدند.
منتقدان بدون توجه به منفعت اجرای این طرح و به بهانه های واهی سعی در تخریب شهرداری تهران و به ویژه شخص قالیباف دارند و در راه دست یابی به این هدف سیاسی از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنند.

اما در این بین خبرگزاری دولتی ایسنا نقش پر رنگی ایفا کرده است. این رسانه دیروز مصاحبه ای با تابش در همین خصوص ترتیب داده بود که تابش نماینده اردکان در اقدامی عجیب از تفکیک جنسیتی زنان و مردان در برخی دستگاهها انتقاد کرد.

متن این مصاحبه بدین شرح است: 

محمدرضا تابش در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در شرایطی که تحولات کشورهای اسلامی بویژه تنش های مذهبی و خشونت بار بیش از هر زمان دیگری در منظر افکار عموم جهانیان قرار گرفته و با کمال تأسف شاهد نمایش مخدوش و غیرواقعی برخی از گروههای تکفیری از چهره مسلمان هستیم، اقدامات مشکوک و شبهه برانگیز مانند تفکیک جنسیتی زنان و مردان در برخی از دستگاههای عمومی اگر واقعیت داشته باشد به نوعی بدسلیقگی و علاوه بر اینکه به وجهه اسلام ناب و فاخر امام خمینی(ره) آسیب می رساند، موجب وهن فرهنگ و نقش والای زن مسلمان ایرانی می گردد

وی افزود: با توجه به جایگاه مهم و استراتژیک ایران در منطقه و لزوم پرداختن به حل مشکلات اصلی و موضوعات بسیار مهم تری که دولت و نظام در دستور کار خود دارند، پرداختن به چنین موضوعاتی خرد و عمده ساختن آنها خلاف مصلحت و عقلانیت است.

تابش در پایان تاکید کرد: امیدواریم مسئولان و مدیران دستگاه های مربوطه از دامن زدن به چنین موضوعاتی جداً پرهیز نموده و نقش ممتاز و درخشان زن مسلمان ایرانی را که با افتخار، شجاعت، متانت در همه عرصه های مهم مدیریتی و کارشناسی به خدمتگزاری به کشور و نظام حضور دارند ارج نهیم.

 

 

قالیباف چه گفت که که به مذاق خیلی ها خوش نیامد

به گزارش یزد رسا، نماز جمعه این هفته تهران برای محمد باقر قالیباف شهردار تهران کمی متفاوت رقم خورد. شاید بخشی از آن اظهارنظرهایی بود که به مذاق خیلی ها خوش نیامد:


"حرف ما اين است كه تا جايي كه امكان دارد نبايد اجازه دهيم يك خانم در طول زمان، معاشرت بيشتري با نامحرمان داشته باشد تا با محرمان خود و شوهر و فرزندش، زيرا اين موضوع كانون خانواده را تحت تاثير منفي قرار مي دهد. غیرت ما کجا رفته است؟ حالا بی‌بی‌سی هرچقدر می‌خواهد حرف بزند... حرفي كه در شهرداري تهران زده‌ايم اين بوده است كه اگر در يك اتاق، يك مجموعه كاري كه با هم همكاري مي كنند و سه يا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر ديگر خانم هستند و... همه در يك رابطه مثلا در رابطه با بودجه فعاليت مي كنند، مي‌توان كاري كرد كه آن چهار خانم در يك اتاق و چهار آقا در اتاق ديگري كار كنند... بیشترین استخدام‌های ما بر اساس قابلیت‌ها، خانم‌ها هستند و چندین معاونت و اداره کل تحت مدیریت خانم‌هاست... زمانی که در تهران پارک‌هایی برای بانوان ایجاد کردیم همین رسانه‌ها می‌گفتند می‌خواهند خانم‌ها را در جامعه راه ندهند که این حرف احمقانه‌ای بود. در کشور ما خانم‌ها مطابق اسلام از همه حقوق مثل مردها برخوردار هستند."

طرح "سالم سازی محیط کار" یا تفکیک جنسیتی و دیوار کشی!

این بخشهایی از سخنان قالیباف است که در راستای طرح "سالم سازی محیط کار برای بانوان" در شهرداری بیان کرد. سخنانی که این بار نه تنها با هجمه بسیاری از رسانه های ضد انقلابی همراه شد که برخی از رسانه های اصلاح طلب نیز سوار بر این موج شده و ضمن به سخره گرفتن این طرح آن را "دیوار کشی" بین زن و مرد و یا "تفکیک جنسیتی " نامیدند و با این اصطلاحات "خود ساخته" به تخریب طرحی پرداختند. فارغ از اینکه چه کسی و یا چه ارگانی آن را در محیط کار پیاده کرده است، بی شک "حفظ کرامت بانوان" در آن عیان است.

 

وقتی ناطق نوری را هم متهم به دیوارکشی کردند

اما تخریب طرح مذکور در حالی اتفاق می افتد که همین افراد در انتخابات خرداد ۷۶ و در تبلیغات انتخاباتی ،ناطق نوری را متهم به "تفکیک جنسیتی " کردند و حتی در بین مردم کوچه و بازار جا انداختند که اگر ناطق رئیس جمهور شود، در پیاده روها بین زن و مرد دیوار می کشد! راحت تر عنوان کنیم که "تحریک احساسات مردم برای رسیدن به اهداف سیاسی " شیوه این جریانات است و با موج سواری روی حاشیه سازیها، به اهداف خود دست پیدا می کنند!

 

علت انتقادات به طرح "سالم سازی محیط کار بانوان"

حال جای سؤال است که "حفظ کرامت زن و افزایش امنیت روانی او در محیط کار" چرا مورد انتقاد برخی قرار گرفته و شبکه های مختلف اجتماعی در اقدامی هماهنگ و گسترده سعی در تقبیح این حرکت دارند؟! پرسشی که برای رسیدن به پاسخ آن نیاز به تأمل و تفکر نیست و نگاه هر اهل فنی را در وهله اول به سمت رنگ و بوی سیاسی بوجود آمده پس از انتخاب شهردار تهران می کشاند. مسأله ای که بارها درباره اتفاقات شهرداری تهران از سوی همین جماعت و تنها برای پیشبرد اهداف سیاسی دنبال شده است.

 

با توجه به اینکه این اقدام منطبق بر شرع است و در عین حال حفظ کرامت زن را بدون محدود کردن وی در پی دارد ، این رسانه در مصاحبه با تابش با سیاسی کردن این اقدام سعی در بهره برداری هدفمند از موضوع تفکیک محل کار زنان و مردان در شهرداری دارد و این درحالی است که بسیاری از صاحب نظران و مسئولان این اقدام را تایید کرده و آن را بنا به دلایل موثق باعث حفظ کرامت زن دانسته اند.
البته پیش از این نیز این رسانه خبری اخبار و مطالب مختلفی علیه شهرداری تهران و شخص قالیباف منتشر کرده ولی باید به این نکته توجه شود که نباید برای دست یابی به مقاصد سیاسی از هر موضوعی به ویژه مسائل اجتماعی و سودمند برای مردم سو استفاده کرد. از این رو انتظار می‌رود مسئولان ایسنا در نحوه ارائه مطالب و مواضع خودشان تجدید نظر کرده و این رویه را اصلاح کنند.

گفتنی است بعد از پیشنهاد این طرح توسط قالیباف اکثر نخبگان و روشنفکران و شخصیت های دینی از این طرح اسلامی حمایت کردند و حتی آیت الله خاتمی نیز در نماز جمعه تهران از این طرح حمایت کرد و بیش از 200 نمانده مجلس حمایت همه جانبه خود را از این طرح اعلام و از مواضع اسلامی قالیباف حمایت کردند

 

نمونه هایی از حاشیه سازی خبرگزاری دولتی برای طرح تکریم بانوان

یادآور می شود خبرگزاری دولتی ایسنا هر روز در مصاحبه های مختلف با برخی افراد و در گزارشاتی این اقدام شهرداری را محکوم کرده و آن را نادرست می‌داند، که نمونه هایی از این جبهه گیری علیه طرح اسلامی در ادامه آمده است:




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.