ID : 6694992
نابغه مغز و اعصاب جهان:

هیچ صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم/ یزد آماده جهش بزرگ علمی/علاقه‌ای به کارهای اقتصادی و سیاسی ندارم


پروفسور مجید سمیعی در جمع دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان جامعه پزشکی استان یزد گفت: یزد با وجود موقعیت‌هایی که پیدا کرده است، آمادگی جهش بزرگ علمی و کسب افتخارات بزرگ در علم و دانش را دارد.

به گزارش خبرنگار یزد رسا، پروفسور مجید سمیعی در جمع دانشجویان، نخبگان و فرهیختگان جامعه پزشکی استان یزد در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اظهار داشت: درود فراوان به دانشجویان استان یزد که  نه تنها آینده‌ساز استان یزد، بلکه آینده ساز کشور و شاید آینده ساز سراسر دنیا هستند.

پروفسور سمیعی ادامه داد: خوشحالم به شهری آمده‌ام که با اطلاعات بسیار کمی که دارم یک نمونه بسیار بزرگی برای جهان ماست. ای کاش همه جهانیان به یزد می آمدند و درس زندگی و همکاری، هم دوستی و هم یاری در ادیان مختلف و افکار مختلف را یاد می‌گرفتند.

این نابغه مغز و اعصاب جهان با اشاره به مصاحبه‌ای که با بی‌بی‌سی در رابطه با ملیت خود داشته است، تصریح کرد: من در آن مصاحبه گفتم درختی که شروع به از بین بردن ریشه خود کند، باری نمی‌دهد و از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: زبان فارسی زبان مادری من است و من عاشق ملت ایران و کشور خودم هستم و هیچ‌وقت افکارم را از ایران خارج نکردم.

این نابغه مغز و اعصاب جهان در مورد بیوگرافی خود گفت: من در تهران به دنیا آمده ام و جدم در تبریز به دنیا آمدند  و به گیلان مهاجرت کردند و از طریق مادری نیز به شیراز ارتباط دارم. در ضمن خانواده مادریم از خانواده میرخانی، سید حسن و سید حسین میرخانی ازخطاطان نستعلیق بزرگ تاریخ ایران هستند. من در نزد این دو برادر بزرگ شدم و از بچگی سعادت داشتم در روضه‌خوانی‌هایی که سید حسین میرخانی برگزار می‌کرد خدمتگزاری کنم  و چای به مردم بدهم.

این چهره ماندگار علمی ایران با بیان اینکه من از ایرانیان تشکر می کنم که دو سال گذشته از طریق آنلاین من را به عنوان محبوبترین ایرانی از نظر اجتماعی  انتخاب کرده اند، گفت: این مهم نیست که  ایرانیان من را محبوبترین ایرانی انتخاب کرده اند، بلکه مهم این است که ملت ایران این درک و فهم را دارند که برای کسانی که به دنبال دانش می روند ارزش و منزلت قائل باشند و این گویای این است که ایران پدر علم و دانش است و زمانی که دنیا کوچکترین اطلاعی از علم نداشته است، علم از ایران به سراسر دنیا صادر شده است و این را ملت دنیا نباید فراموش کند. من به عنوان یک پزشک می‌دانم که علم حقیقی پزشکی از طریق بوعلی سینا به سراسر دنیا رفته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه مردمان یزد برای علم و دانش ارزش قائلند و ما باید  یزد را با دارا بودن زندگی اجتماعی با ادیان و افکار مختلف بیشتر به دنیا نشان دهیم.

پروفسور سمیعی با بیان اینکه  بزرگترین افتخاری  که برای من وجود دارد دیدن شاگردانم در سراسر دنیا در بزرگترین کنگره‌هاست، اظهار داشت: اگر استادی نتواند شاگردانش را به عنوان استاد تربیت کند، استاد نیست.

این پروفسور ایرانی ساکن در آلمان با اشاره به اینکه یزد با وجود موقعیت‌هایی که پیدا کرده است،  آمادگی جهش بزرگ علمی و کسب افتخارات بزرگ در علم و دانش را دارد، افزود: شنیدم که یزدیها بسیار علاقمند به کارهای بزرگ هستند، منتها خیرین بیشتر برای  ساخت  مدرسه و بیمارستان فعالیت می‌کنند من می خواهم با این سفری که به یزد دارم تغییر کوچکی در تصورات آن‌ها ایجاد کنم که مهمترین چیز در این دنیا علم و دانش است.

این نابغه مغز و اعصاب جهان ادامه داد:  وجود بیمارستان بدون وجود علم کمکی به بیماران نمی کند و وجود مدرسه بدون علم و دانش نمی تواند بچه‌هایی در سطح بالا تعلیم و تربیت کند، از این لحاظ بهتر است خیرین  کمک خیرخواهانه خود را در علوم این کارها خرج دهند.

وی با اشاره به اهمیت کارهای تحقیقاتی افزود: باید در محیط دانشگاه شرایطی را فراهم آوریم  که دانشجویان در سال دوم دانشگاه به کارهای تحقیقاتی روی آورند. البته کارهای تحقیقاتی نیاز به کمک مالی نیز دارد، زیرا چنانچه لوازم تحقیقات در اختیار دانشجویان و اساتید نباشد، انجام تحقیق ممکن نیست.

وی با اشاره به احداث مرکز جامع علوم اعصاب جهان در تهران ادامه داد: تنها ایجاد ساختمان تحقیقات کافی نیست. من واقعا به افکار کشورهای کوچک حوزه خلیج فارس تأسف می‌خورم که قدرت خود را در بزرگ کردن برج‌ها می دانند که جز سنگ و آهن چیز دیگری نیست. ما باید برج مغزها و دیدهای مردم را بالا ببریم.

پرفسور سمیعی با تاکید بر اهمیت فرهنگ در جامعه گفت:  باید به جای هزینه در جاهای بی ارزش، در فرهنگ ملت هزینه کنیم  تا صلح و صفا بین مردم بالا رود .هر چه فرهنگ پایین‌تر باشد گرفتاریهای اجتماعی نیز بالا می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دو حوزه اقتصاد و سیاست اشاره کرد و اظهار داشت: من دو چیز را می خواهم روشن کنم؛ اول اینکه نه تنها هیچ علاقه ای به کارهای اقتصادی ندارم، بلکه هیچ کس ارتباط اقتصادی نیز با من برقرار نکند و دوم اینکه من را به سیاست نچسبانید. من برای سیاستمداران احترام زیادی قائلم که حاضرند خود را در صحنه سیاست بیندازند و افکارشان را متوجه همه چیز کنند. ولی نه در آلمان و نه در ایران، در هیچ جناح و گروه سیاسی فعالیت ندارم و تاکنون هیچ جمله سیاسی نگفته ام.

وی خواستار دفاع از مردم ایران از وی در مقابل برخی تهمت‌ها شد و افزود: من شفاف عمل می‌کنم و ضمن اینکه اعلام می‌کنم هیچ صفحه‌ای در فیس‌بوک ندارم، باز هم اعلام می‌کنم که هیچ وابستگی سیاسی یا مشارکت اقتصادی با هیچ فردی ندارم و کار من صرفا کار علمی است.

پرفسور سمیعی خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشجویان کشور ما همه تحقیقات و نتایج را پیگیری می کنند و به جوایز و نتایج علمی اینجانب بهتر از خودم اطلاع دارند.

وی خطاب به دانشجویان اذعان داشت: کارها و زندگی من را الگو قرار دهید و راهی بهتر از راه من را بروید و این را در نظر بگیرید  که در هر اجتماعی حسودانی وجود دارند که درجلوی پای  کسانی که حرکات مثبتی انجام می دهند سنگ اندازی می کنند، خواهشمندم که هدفتان این باشد که به مقصد برسید و نتایج آن را به مردم ارائه دهید.

این نابغه مغز و اعصاب جهان ادامه داد: همیشه با حق و حقانیت همراه باشید و هیچ گاه عملی را انجام ندهید که وجدان شما را درگیر کند. موقعی به موفقیت کامل می رسید که تمام تمرکز خود را بر روی کار خود قرار دهید . چنانچه بر روی افکارتان تمرکز کامل نداشته باشید نمی توانید هدفتان را در نظر بگیرید و راه حلی برای مسائل پیدا کنید.

وی در پایان گفت: امیدوارم که برای حکومت اسلامی انقلاب علمی داشته باشیم و این انقلاب را به همه کشورهای دیگر نشان دهیم .

گفتنی است در این مراسم که میرمحمدی استاندار یزد، میرجلیلی ریاست پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و اولیا ریاست دانشگاه یزد نیز حضور داشتند از تعدادی از پزشکان پیشکسوت و خیرین استان  تقدیر به عمل آمد.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.


میهمان
با سلام
پرسیدن این سوال در مورد فیس بوک نشان از این دارد که تا چه اندازه نخبگان ما دارای سطح علمی هستند یا اینکه دغدغه های آنها از چه سطحی برخوردار است ضمن آنکه داشتن یا نداشتن صفحه به خودی خود نه ارجحیتی دارد و نه نشان از عقب ماندگی شایسته بود با توجه به درجه علمی ایشان و فرصتی که در اختیار دوستان بود سوالات بهتر و پخته تر فارغ از برخی جریانات هدایت شده پرسیده می شد
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۳/۲۸ ۱۳:۱۱.
فردی حاضر در مراسم
سلام. منم تو مراسم بودم کی گفته پروفسور اسمی از فیس بوک برد.
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۳/۲۶ ۲۰:۳۷.
علی
سلام خدمت دست اندرکاران سایت وزین یزد رسا.
خواهشمندم موضوع استخدامهای استانداری در خرداد91 که قبل از مهرآفرین بوده و تعدادزیادی از هم استانی ها پس از شرکت و قبول شدن وطی مراحل گزینش و مصاحیه کماکان پس از دوسال بدون تکلیف مانده اند گزارشی تهیه فرمایید .
چرا نمایندگان مجلس هیچ اهمیتی به این قشر نمی دهند؟
0 (0 Votes)
Posted on ۱۳۹۳/۰۳/۲۶ ۱۹:۵۵.