ID : 26080541
مدیر اداره آموزش و پرورش اشکذر:

هیچ نیازی به فضای آموزشی جدید نداریم!/ انتقال آموزش و پرورش اشکذر به ساختمان خیری «حاج رضا دهقانی»


مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشکذر گفت: اشکذر نیازی به فضای آموزشی جدید ندارند.

به گزارش یزدرسا به نقل از نسیم صادق، ساختمان خیری ساز «حاج رضا اسلامی» چند سالی است که به دلیل اختلاف بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اشکذر و آموزش و پرورش این شهرستان بلا استفاده مانده و این فضای آموزشی با توجه به نیازهای شهرستان به داشتن یک محیط آموزشی مناسب به محیطی متروکه تبدیل شده است.

این مورد درست درحالی است که با وجود داشتن چنین محیطی در شهرستان، شاهد ساخت و ساز مدارسی در نقاط مختلف اشکذر توسط خیرین مدرسه ساز بود و هستیم.




«حسن طالبیان» عضو شورای شهر اشکذر قبلا در مصاحبه ای با خبرنگار نسیم صادق، در خصوص وضعیت این ساختمان آموزشی گفته بود: "مشکل عدم استفاده از این محیط آموزشی بحث اختلاف نظری است که بین آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد اسلامی اشکذر بر سر مالکیت آن به وجود آمده است.

وی افزود: تکمیل ساخت، ساختمان آموزشی حاج رضا دهقانی ابتدا با پیشرفت فیزیکی 30درصد به دانشگاه آزاد اشکذر سپرده شد تا اینکه نهایتا در سال 83 به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: منتهی مسئولین آموزش و پرورش مدعی هستند که چون از ابتدا این ساختمان به منظور کمک به فضای آموزشی مدارس به آموزش و پرورش اهدا شده، پس اکنون نیز مالکیت آن بر عهده این اداره است.

طالبیان افزود: اگرچه دادگستری شهرستان طی صورت جلسه ای مقرر کرده تا یک طبقه از این ساختمان در اختیار آموزش و پرورش وطبقه دیگر آن در اختیار دانشگاه آزاد باشد ولی هنوز این قائله خاتمه نیافته است."





این درحالی است که مدیر آموزش و پرورش شهرستان اشکذر در گفت وگو با خبرنگار نسیم صادق، با اشاره به این موضوع که اصلا در اشکذر نیازی به فضای آموزشی جدیدی نداریم، اظهار داشت: تمام مدارس ما چه در مقطع دبستان و چه در مقاطع بالاتر مشکلی در خصوص فضای آموزشی ندارند و ما فضای کافی برای تحصیل دانش آموزان را داریم.

«کمالیان» مدیر آموزش و پرورش اشکذر با اشاره به اینکه این ساختمان آموزشی ابتدا وقف آموزش و پرورش بوده و بعد دانشگاه آزاد مبلغی بالغ بر 500 میلیون تومان را برای تکمیل آن هزینه کرده است، گفت: طی تفاهم صورت گرفته با دانشگاه آزاد مقرر شد تا در ازای مبلغ هزینه شده، مدرسه غیرانتفاعی فرزانگان کوشا «آزمایشگاه مرکزی سابق» به دانشگاه آزاد اشکذر واگذار شود.

وی با بیان اینکه در همین روزهای آتی سند این آموزشگاه خیری قرار است به نام آموزش و پرورش اشکذر صادر شود، خاطرنشان کرد: احتمال زیاد به دلیل فرسودگی ساختمان اداری آموزش و پرورش اشکذر این فضا، به ساختمان «حاج رضا دهقانی» انتقال یابد. 

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.