ID : 6725609
رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور:

والدین دیگر نگران ادامه تحصیل فرزندان خود نباشند


رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) گفت: با امضای تفاهم نامه بین اداره کل آموزش و پرورش استان و بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین(ع)، والدین پس از اتمام دوره یکساله حفظ قرآن، نگران ادامه تحصیل فرزندان خود در مدارس خاص نباشند.

به گزارش یزد رسا به نقل از سرو ابرکوه، حفظ قرآن به عنوان موثرترین راه برای بهره مندی و انس با کلام وحی، زمینه ساز فهم و تدبر و عمل به دستورات این کتاب آسمانی است. در این میان حضور دانش آموزان حافظ قرآن در محیط مدارس، تکیه بر انگیزه های دینی و انقلابی از مولفه های ضروری نظام آموزش و پرورش است. تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی (حفظ الله) بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اهمیت مشارکت نظام آموزشی در امر پرورش معنوی جوانان و نوجوانان تاثیر گذاری آنان در گروه های همسال، موید ضرورت حضور فعال جامعه قرآنی در مدارس و محله های اجتماعی است.

چندی پیش زمزمه هایی مبنی بر اینکه، دانش آموزانی که در مدرسه قرآنی سفیران بهشت ثبت نام کنند، دیگر نمی توانند در مدارس خاص ادامه تحصیل دهند شنیده شد. بدین منظور در راستای ارتقاء سطح همکاری های فرهنگی آموزشی و بهره گیری بهینه از امکانات موجود در جهت تحقق اهداف مشترک، این تفاهم نامه میان اداره کل آموزش و پرورش استان یزد به نمایندگی آقای احمد شیرزاد و بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین(ع) ابرکوه به نمایندگی آقای مجتبی عزیزی در خصوص اجرای طرح یکساله حفظ کل قرآن در مدارس متوسطه دوره اول و دوم استان یزد منعقد و با تشریک مساعی طرفین، مفاد آن در ادارات و مراکز تابعه طرفین اجرا خواهد شد.
مجتبی عزیزی رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیر المومنین(ع) در گفتگو با سرو ابرکوه اظهار داشت: والدینی که فرزندانشان علاقه مند به ثبت نام در مدرسه حفظ و تفسیر قرآن سفیران بهشت هستند، نگران ادامه تحصیل آنان پس از حفظ یک ساله کل قرآن نباشند.
وی در ادامه افزود: درتاریخ سه شنبه 27/03/93 تفاهم نامه ای با موضوعات :
1) همکاری و مشارکت دو دستگاه در مسیر هم افزایی ظرفیت های قانونی مربوط به جذب امکانات، حمایت ها و مشارکت های دولتی و غیر دولتی وهدایت آنها به سمت توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی
2) انجام تمهیدات لازم و ایجاد زمینه مناسب برای حضور موثر دانش آموزان دوره متوسطه اول و دوم در مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر سفیران بهشت وابسته به بنیاد و فراگیری حفظ قرآن در مدت یکسال
بین مدیر کل آموزش و پرورش استان و رئیس بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) ابرکوه منعقد گردید .
عزیزی تاکید داشت: به موجب تبصره یک بند 3 ماده 4،  دانش آموزان شاغل به تحصیل در مدارس خاص به استثناء مدارس استعداد های درخشان در صورت حفظ کل قرآن می توانند برای سال تحصیلی بعد در همان مدرسه ادامه تحصیل دهند.
رئیس بزرگترین مجتمع قرآنی کشور تصریح کرد: به موجب بند 3 ماده 7، امکان ادامه تحصیل دانش آموزانی که قبل از توفیق حفظ قرآن و قبل از اتمام سال تحصیلی از ادامه شرکت در طرح حفظ یکساله قرآن منصرف شوند، برابر ضوابط آموزش و پرورش و قوانین موجود آموزشی در مدرسه سابق وجود خواهد داشت.
گفتنی است امکان ادامه تحصیل برای دانش آموزان مدارس دولتی پس از توفیق حفظ قرآن وجود داشته و بلا مانع است
عزیزی در خاتمه گفت: به علت نامشخص بودن وضعیت تحصیلی دانش آموزان مدارس نمونه، مهلت ثبت نام تا تاریخ پنج شنبه 5 تیرماه 93 تمدید شد. لذا متقاضیان می توانند جهت ثبت نام در مدرسه سفیران بهشت به بنیاد فرهنگی قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) مراجعه نموده و یا با شماره تلفن های 15-6821113 (خانم اربابی حوزه آموزش) تماس حاصل نمایند.




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.