ID : 40633661
یزدرسا گزارش می‌دهد؛

والیبال و حرف‌های ناگفته ورزش یزد/«شهداب» و «ایفا سرام» امید اهتزاز پرچم یزد در میادین ورزشی


فوتبال و والیبال از ورزش‌های پرهیجان و پرطرفدار در کشور هستند و اگرچه سال‌هاست که یزد عرصه فوتبال موفقیتی نداشته اما در والیبال حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و حضور دو تیم در لیگ برتر، گواهی بر این ادعاست.

به گزارش خبرنگار یزدرسا، ورزش یزد مدت‌هاست که یا درخششی در عرصه‌های ملی و بین‌المللی ندارد یا خبری از آن در رسانه‌ها انعکاس پیدا نمی‌کند اما در این شرایط برخی رشته‌های ورزشی به مدد بخش خصوصی توانسته‌اند نام یزد را در میادین ورزشی خوش بدرخشانند.

والیبال ازجمله این رشته‌هاست و حضور فعال دو تیم در لیگ برتر والیبال کشور، توانسته هیجان ورزشی را برای ورزش دوستان یزد به ارمغان آورد.

ایفا سرام اردکان و شهداب یزد دو تیم حاضر در لیگ برتر والیبال کشور هستند که هر یک موفقیت‌های چشمگیری به دست آورده‌اند.

امروز قرار است این دو تیم یزدی به مصاف یکدیگر بروند. تیم ایفاسرام اردکان با کسب جایگاه هشتم جدول در مرحله پلی‌آف حریف شهداب یزد صدرنشین جدول و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر مردان شده است.

تیم ایفاسرام اردکان مرحله مقدماتی را با سه برد ارزشمند به پایان رساند و تا امروز تمرکز خود را برای مرحله حساس پلی‌آف گذاشته است.

سرمربی تیم والیبال ایفا سرام اردکان گفت: قبل از نیم‌فصل به این تیم اضافه شدم و با تغییراتی که در تیم انجام شد، با زحمت همه بازیکنان به پلی‌آف صعود کردیم.

علیرضا طلوع‌کیان با بیان این‌که در این مدت افت‌وخیز و نوسان زیادی داشتیم، افزود: پایان نیم‌فصل دوم را با سه پیروزی که شاید خوش‌بین‌ترین کارشناسان نیز پیش‌بینی نمی‌کردند، به‌صورت عالی تمام کردیم و بازیکنانم فعل خواستن را به‌خوبی صرف کردند.

وی اظهار کرد: در محیط ورزش باید اخلاق و جوانمردی را به بازیکنان آموخت چراکه ورزش، بردوباخت دارد و سطح توقعات را باید بر اساس سطح تیم در نظر گرفت.

طلوع‌کیان ضمن تشکر از حمایت‌های مدیریت شرکت و مجموعه تیم و هواداران اردکانی، گفت: هدف اول ایفاسرام ماندن در لیگ برتر بود و به هدف دوم خودمان نیز که صعود به مرحله پلی‌آف بود، رسیدیم.

باشگاه فرهنگی ورزشی شهداب یزد هم در رشته ورزشی والیبال در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان در سطح شهرستان و استان یزد و لیگ‌های دسته اول و برتر کشور فعالیت می‌کند.

این باشگاه به‌کارگیری نیروهای مستعد بومی و علاقه‌مند کردن خانواده‌ها به روی آوردن به امر ورزش با هدف اصلی نشر و گسترش ورزش را در برنامه خود دارد.

این باشگاه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی خوش درخشیده و افتخارات زیادی را کسب کرده است؛ کسب مقام سوم رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا ۲۰۲۲، کسب عنوان پر هوادارترین باشگاه ورزشی استان یزد در چهار سال گذشته، کسب مقام قهرمانی مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران در سال ۱۴۰۰، کسب مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر بانوان استان یزد در سال ۱۴۰۰، کسب مقام نائب قهرمانی رقابت‌های نوجوانان لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۹۷ با حضور یک تیم کاملاً بومی، کسب مقام سومی در رقابت‌های لیگ دسته اول والیبال باشگاه‌های ایران در سال ۱۳۹۷ در رده سنی بزرگ‌سالان و صعود به لیگ برتر والیبال کشور، قهرمانی در تمام رده‌های سنی (نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگ‌سالان) در مسابقات استان یزد، برترین باشگاه والیبال ایران در سال ۱۴۰۰ از نظر زیرساختی و تشکیلاتی از جمله این افتخارات است.

سرمربی تیم والیبال شهداب یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در رابطه با شهرآورد والیبالی دوتیم یزدی در لیگ برتر گفت: این شهرآورد بیست و هفتمین مسابقه فصل است و از نظر آمادگی مسابقه، بازیکنان به‌صورت بازی به بازی آماده می‌شوند.

محمدرضا تندروان با بیان اینکه طی این چند روز تمام تمرکز خود را روی بازی مقابل ایفاسرام اردکان گذاشته‌ایم، افزود: این تیم کاملاً قابل‌احترام است و بازی خیلی خوبی را مخصوصاً طی هفته‌های آخر از خود به نمایش گذاشته است؛ کاملاً آماده‌ایم برای این بازی و می‌دانیم که تیم مقابلمان تیم حرفه‌ای، بازیکنان و کادر فنی خوبی است.

وی تصریح کرد: امیدواریم بازی بازیگر پسندی باشد و بتوانم در نهایت پیروز شویم.

دو تیم والیبال شهداب یزد و ایفا سرام اردکان ساعت امروز در سالن فدراسیون والیبال واقع در تهران به مصاف هم می‌روند. علاقه‌مندان می‌توانند از شبکه سراسری ورزش و شبکه استانی یزد این مسابقه را تماشا کنند.

انتهای پیام/ش

 

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.