ID : 26705854
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر خبر داد

وجود بیش از 300 مسجد در اشکذر/ فعالیت چهارصد روحانی و طلبه در سطح شهرستان


رئیس اداره تبلیغات اسلامی اشکذر با اشاره به وجود بیش از 300 مسجد در شهرستان اشکذر گفت: شهرستان اشکذر با 36 روستا دارای سه پایگاه نمازجمعه عبادی و سیاسی است.

به گزارش یزدرسا، شهرستان اشکذر در استان دارالعباده یزد به شهر دارالمومنین معروف است. وجود چندین مسجد و حسینیه این شهرستان را به گونه ای خاص متمایز کرده است. برگزاری مراسم ویژه روز عاشورا نیز در حسینیه سفید اشکذر خود نمود این جریان عظیم است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر در گفت و گو با خبرنگار نسیم صادق با اشاره به وجود بیش از 300 مسجد در شهرستان اشکذر اظهار داشت: شهرستان اشکذر با 36 روستا دارای سه پایگاه نمازجمعه عبادی و سیاسی است که اقامه نمازجمعه در منطقه رستاق اخیرا به امامت حجت الاسلام دلاوری برپا می شود.

«حجت الاسلام والمسلمین پورقیومی» رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اشکذر با بیان اینکه چهارصد روحانی و طلبه در شهرستان اشکذر به امر تبلیغ و فرهنگ سازی مشغول هستند، گفت: در اینجا روحانیانی حضور دارند که با وجود وضعیت بد مالی و دوری از خوانواده تنها برای رضای خدا در راه جهاد علمی قدم گذاشته اند که این امر به نوبه خود ستونی است.

وی با اشاره به عزاداری باشکوه مردم و هیئت های مذهبی در روز عاشورا در حسینیه سفید اشکذر افزود: بیش از 70 هیئت مذهبی به صورت فعال در اشکذر فعالیت دارند.

حجت الاسلام پورقیومی جامعه را نیازمند کارفرهنگی قوی و مستمر دانست و تصریح کرد: در حال حاضر 3 موسسه قرآنی، سه خانه قرآن شهری و 5 خانه قرآن روستایی در شهرستان فعالیت می کنند.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.