ID : 13277477
امام جمعه قم دردیدار با پایوران نخبه ومنتخب سپاه الغدیراستان یزد:

وظیفه حوزه وسپاه دراین برهه حساس حفاظت ازیوسف این ملت است/توان خود را در جهت خدا بسیج کنیم


امام جمعه موقت قم در دیدار با جمعی از پایوران نخبه و منتخب سپاه الغدیر استان یزد، انقلاب اسلامی را یوسف ما ایرانی ها دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران میراث گرانبهایی است که از تاریخ گذشته به دست ما رسیده است که باید اکنون این میراث را در این گذرگاه های سخت حفظ کنیم.

به گزارش یزد رسا به نق از روابط عمومی سپاه الغدیر یزد، آیت الله اعرافی عصر دیروز در دیدار با جمعی از پایوران نخبه و منتخب سپاه الغدیر استان یزد، در قم با تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به اینکه ماه شعبان نرده است برای ضیافت ماه رمضان  اظهار داشت: ماه شعبان ماه بسيار شريفى است و یکی از اعمال این ماه عزیز خواندن صلواتی است که به صلوات شعبانیه معروف می‌باشد.


امام جمعه میبد و امام جمعه موقت قم  در خصوص اهمیت خطبه رسول اكرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان گفت: اولیاء الهی در ماه مبارک شعبان عزم خود را جزم می کردند برای امادگی آن چه که درخطبه پایان ماه شعبان از پیامبر خدا نقل شده است که همه اینها نشانه آمادگی برای عبودیت در خانه خدا است .


وی ادامه داد: یکی از اعمال این ماه، کثرت صلوات است، باطن صلوات تعظیم در برابر نبی اکرم (صلی الله علیه و آ له) و ائمه اطهار (علیهم السلام) و شئون ایشان است که این تعظیم طریق سجده در مقابل خدای متعال می‌باشد.


وی گفت: شناخت خداوند غایت آمال بشری است که همه زیبای ها و جلوه های جلال و و زیبایی در آن جمع است.


امام جمعه میبد در بخش دیگر صحبت های خود با اشاره به تاریخچه تاسیس حوزه علمیه قم گفت: حوزه علمیه قم در سال 1301 توسط یک یزدی به نام آیت ا... حاج شیخ عبدالكریم حائری یزدی تاسیس شد و به خواست خدا چنان بركت و عظمتی یافت كه طی مدت كوتاهی كانون اسلام خواهی و مبارزه علیه استعمار و استكبار و استبداد و باعث احیای مجدد قرآن و مكتب اسلام شد.

 

وی ادامه داد: کمتر از نیم قرن از تاسیس حوزه علمیه نگذشته بود که امام(ره) در انجا درخشید و رشد کرد و امروز 94 سال از تاسیس حوزه قم می گذرد.


آِیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قم این میراث گرانبها از سامرا و شهرهای مختلف و زندان ها و تبعید گاه ها گذشته تا به انقلاب اسلامی مبدل شده است.

اعرافی انقلاب اسلامی را یوسف ما ایرانی ها دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران میراث گرانبهایی است که از تاریخ گذشته به دست ما رسیده است که باید اکنون این میراث را در این گذرگاه های سخت حفظ کنیم.

 

آیت الله اعرافی خطاب به الغدیران گفت:ما باید توان خود را در جهت خدا بسیج کنیم تا موانع را درون خود بزدایم.

 

امام جمعه موقت قم گفت: این انقلاب که امروز به دست شما سپرده شده این میراث 1400ساله است و سپاه پاسداران در کنار حوزه های علمیه میراث دار این ارث بزرگی است که با خون دلهای بی حد وحصر در چهارده قرن جمع شده است.

 

وی در پایان گفت: همه ما عاشق یک آرمان و هدفیم که این آرمان در درون این انقلاب ظهور پیدا کرده است و اکنون اتفاقی که دنیا در جهت گسترش اسلام رخ داده است بسیار بزرگی است.

گفتنی است پایوران نخبه و منتخب سپاه الغدیر استان یزد روز گذشته نیز به دیدار آیت الله نوری همدانی رفته بودند(لینک خبر) 






summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.