ID : 2479661
کارخانه‌ای در گفت‌وگو با تسنیم:

پایه‌گذاران غنی‌سازی اخراج نشده‌اند، سلب مسئولیت و امکانات شده‌اند


عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: واقعیت این است که چند نفر از کسانی که در زمینه غنی‌سازی مدیریت داشته‌ و از پایه‌گذاران غنی‌سازی در نطنز و فردو بوده‌اند، از مسئولیتی که در سازمان انرژی اتمی داشته‌اند، کنار زده‌ شدند.

 به گزارش یزد رسا  براهیم کارخانه‌ای  با اشاره به برکناری چند نفر از مدیران و دست‌اندر کاران غنی‌سازی از سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: واقعیت این است که چند نفر از کسانی که در زمینه غنی‌سازی مدیریت داشته‌اند و برخی از آن‌ها سوابق طولانی در این عرصه داشته و حتی پایه‌گذاران غنی‌سازی در نطنز و فردو بوده‌اند، از مسئولیتی که در سازمان انرژی اتمی داشته‌اند، کنار زده‌ شدند.
وی ادامه داد: نمی‌توانیم بگوییم این  افراد اخراج شده‌اند؛ اخراج یعنی اینکه رابطه‌شان با سازمان انرژی اتمی قطع شده باشد درحالی که از این افراد مسئولیت و امکانات گرفته شده است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: برکناری کسانی که از پایه‌گذاران غنی‌سازی بوده‌اند و در کنار شهدا به راه‌ اندازی غنی‌سازی 20 درصد و زیر 5 درصد اقدام کرده‌اند، در این برهه که دشمن تمام توان خود را بر فعالیت هسته‌ای کشور متمرکز کرده است، برخوردی نابجا و نادرست است.
کارخانه‌ای تأکید کرد: نباید با این افراد که افتخار غنی‌سازی 20 درصد را نصیب جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، جایگاه ایران را در معادلات جهانی ارتقاء داده‌اند و برای کشور ما افتخار کسب کرده‌اند اینگونه برخورد شود و مسئولیت از آن‌ها گرفته شود.
وی با بیان اینکه این شیوه برخورد صحیح نیست، گفت: البته معمولاً هر دولتی سرکار می‌آید، تغییر و تحولات انجام می‌دهد که در این تغییر و تحولات اگر فرد توانمندی را جایگزین کنند، به نظر طبیعی است ولی در خصوص چرخه سوخت و غنی‌سازی کسانی که پایه‌گذار این جریان بوده‌اند و با حملات رایانه‌ای و سایبری دشمن و ویروس استاکس‌نت «ویروسی که توسط دشمن برای فلج کردن کل تأسیسات غنی‌سازی طراحی شده بود»، مقابله کردند باید مورد تقدیر و تشکر قرار می‌گرفتند نه اینکه در این شرایط که مسئله مذاکرات هسته‌ای با 1+5 در پیش است آن‌ها را از مسئولیت کنار بزنند.

منبع : تسنیم 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.