ID : 24978570
معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل:

پدافند غیرعامل وارد دروس دبیرستانی می‌شود


معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل از ورود این مبحث جدید به دروس دبیرستانی خبر داد.

به گزارش یزد رسا؛ سردار غلامعلی حیدری بعد از ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل عنوان و فعالیتی جدید در میان مردم است، اظهار داشت: با برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها، شورای فرهنگی انقلاب، آموزش و پرورش و سازمان‌های فرهنگی و استفاده از ظرفیت آنها، در صدد نهادینه سازی عنوان پدافند غیرعامل، دستاوردها، نتایج و اهداف آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل باید دانش محور شود، تصریح کرد: برای تحقق این امر نیاز است که پدافند غیرعامل به دانشگاه‌ها بردده شود که این اقدام انجام شده و اکنون هزار و ۲۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۰ دانشجو در مقطع دکتری در این رشته در حال تحصیل هستند یا فارغ التحصیل شده اند.

حیدری یادآور شد: تلاش شده این درس در مقطع متوسطه نیز به عنوان یکی از مباحث دروس آمادگی دفاعی در نظر گرفته شود که هماهنگی های لازم در شورای عالی آموزش و پرورش انجام شده است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل ادامه داد: هر دفاع غیرمسلحانه ای در برابر تهدیدات دشمن، پدافند غیرعامل به شمار می رود.

وی خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل به گونه ای مصون سازی درون کشور در مقابل انواع تهدیدات دشمن است و پدافند غیرعامل شامل حوزه های مختلف دفاعی، سایبری، اجتماعی، شهری، اقتصادی، کالبدی و ... می شود.

حیدری تاکید کرد: هدف اصلی پدافند غیرعامل نجات و محافظت از نیروی انسانی در برابر تهدیدات و سپس دفاع از تجهیزات و ... است.

وی، اجرای پدافند غیرعامل را نیازمند عزم ملی دانست و اظهار امیدواری کرد: رسانه ها بتوانند در حوزه آموزش و فرهنگ سازی نقش خود را به درستی ایفا کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان یزد نیز در این نشست بر ضرورت همکاری رسانه ها برای تحقق پدافند غیرعامل تاکید کرد.

حسین اسماعیلی با اشاره به تشکیل کارگروه ۱۲گانه در یزد عنوان کرد: همکاری خوبی بین دستگاه‌های مختلف استان یزد وجود دارد و امیدواریم این همکاری و تعامل شکل جدی تری به خود بگیرد.

مهر

انتهای پیام/د




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.