ID : 37906331
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

پذیرایی در مراسمات احیای مساجد یزد ممنوع/ مساجد یزد برای مراسم احیا دو ساعت باز خواهند بود


حجت‌الاسلام علی کارگر با تاکید بر اینکه پذیرایی در مراسمات احیای مساجد یزد ممنوع است، گفت: مساجد یزد برای مراسم احیا دو ساعت باز خواهند بود.

حجت‌الاسلام علی کارگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص برگزاری مراسم احیا در مساجد استان یزد، گفت: طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا مساجد برای برگزاری مراسم احیا به مدت دو ساعت باز خواهند بود تا مردم بتوانند از معنویات این سه شب بهره‌مند شوند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد با تاکید بر اینکه حضور در مساجد باید با ماسک و دستکش باشد اضافه کرد: رعایت نکات بهداشتی در طول سه شب احیا بسیار مهم است که خدایی نکرده در این ایام با مشکلی روبه‌رو نشود.

وی با بیان اینکه در مراسمات احیا در مساجد یزد هرگونه پذیرایی ممنوع است اذعان داشت: شهروندان برای انجام اعمال دینی مثل نماز و دعا، با خود مُهر و کتاب‌های قرآن و ادعیه به همراه داشته باشند.

کارگر با اشاره به اینکه فاصله در زمان برگزاری مراسمات احیا در مساجد یزد باید رعایت شود افزود: مساجدی که دارای فضای روباز هستند تاکید است که در این قسمت مراسمات را برگزار کنند و مساجدی هم فاقد فضای روباز هستند، با رعایت نکات بهداشتی مراسم احیا را با جمعیت کمتر نسبت به دیگر مساجد برگزار کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در خصوص برگزاری نماز جماعت در مساجد استان، گفت: تاکنون دستورالعملی مبنی بر برگزاری نماز جماعت در مساجد ابلاغ نشده و بازگشایی مساجد فقط برای سه روز احیا است.

وی با بیان اینکه مراسمات احیا از ساعت 12 شب الی 2 بامداد خواهد بود اظهار داشت: تذکرات لازم را به هیات امنای مساجد داده‌ایم که نکات بهداشتی در طول این سه شب به خوبی رعایت شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.