ID : 36103578
امام جمعه یزد:

پذیرش شروط اروپایی‌ها در واقع قبول تحقیر مردم ایران است


نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به بندهای مختلفی که اروپاییان درصدد تحمیل بر ایران هستند گفت: قبول بندهای تحمیلی اروپایی‌ها در واقع تحقیرکردن مردم است که برای ملت ایران ذلت به دنبال دارد به همین دلیل تحت هیچ شرایطی نباید این شروط را پذیرفت.

به گزارش یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یزد گفت: امام خمینی(ره) 22 بهمن را یک معجزه بزرگ الهی و تجلی حکومت الله بر روی زمین می‌دانستند چرا که در زمان طاغوت ایران اجازه نداشت هیچ کاری را بدون اجازه آمریکا انجام دهد.

وی ادامه داد: ایران در خرید اسلحه حتی حق انتخاب نوع آن را نداشت و آمریکایی‌ها هر سلاحی که می‌خواستند به قیمت بالایی به ایران می‌فروختند و حتی وقتی که ایران خواست از شوروی سابق با قیمت پایین‌تر اسلحه خریداری کند، آمریکایی‌ها نه قیمت را کاهش دادند و نه اجازه پایین آمدن قیمت را به آنها دادند.

ناصری با بیان این که استقلال از جمله مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است اذعان داشت: قبل از انقلاب به حدی ایران و شاه از آمریکایی‌ها سرخوردگی داشت که در خاطرات مادر شاه آمده که روزی محمدرضا پیش مادرش رفت و گفت که من به اسم رئیس این کشور هستم ولی هیچ اختیاری از خودم ندارم.

وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در هیچ عرصه‌ای نمی‌گذاشتند ایران پیشرفت کند چرا که می دانستند اگر ایرانی ها پیشرفت کنند خواهان استقلال خواهند بود ازاین رو حتی  هر صنعتی را که به ایران وارد می‌کردند اجازه نمی‌دادند که ما در آن صنعت اطلاعاتی کسب کنیم و به وطور کامل در صنایع وابسته به آمریکایی‌ها بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: پس از انقلاب به دلیل احساس نیازی که در کشور وجود داشت توانستیم به سمتی حرکت کنیم که خودمان تولید کنیم و به خودکفایی برسیم.

ناصری اذعان داشت: رضاشاه فدایی آمریکا بود و هیچ احساس مسئولیتی در قبال مردم ایران نداشت این درحالی است که امام خمینی(ره) فدایی ملت و خواستار حکومت الله بر مردم ایران بود.

ناصری با اشاره به سخن امام خمینی (ره) مبنی بر انگیزه الهی برای وقوع انقلاب ایران اظهار داشت: انگیزه و مقصد الهی دو رکن اصلی نظام مقدس انقلاب اسلامی است و رمز ماندگاری آن هم در طول این 40 سال خدایی بودن انقلاب است.

وی تصریح کرد: ایستادگی و استقلالی که ملت ایران به واسطه انقلاب به دست آورده سبب شده که دشمنان در طول این 40 سال از هر روشی برای توطئه علیه ملت ایران استفاده کنند و انواع و اقسام توطئه‌ها و دشمنی‌ها را به کار ببندند.

ناصری با بیان این که بررسی نقاط ضعف و قوت برای خدمت صادقانه مهمترین رسالت مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب است تاکید کرد: همه باید ارزیابی کنند که در طول این سال‌ها به مردم و انقلاب خدمت کرده‌اند یا خیانت چرا که دشمنی‌ها سبب شده که مردم با مشکلاتی روبرو شوند و وظیفه همه مسئولان است که برای رفع این مشکلات قدم بردارند.

امام جمعه یزد اذعان داشت: بسیاری از سیاسیون هنوز به ارزش‌های انقلاب اسلامی وفادار هستند اما متأسفانه برخی از افراد اسیر گمراهی شده و از مسیر حقانیت انقلاب فاصله گرفتند اما مسئولان و دست‌اندرکاران نظام بدانند که این نهضت بر مبنای حاکمیت الهی بنا شده و هر کس به انقلاب خدمت کند سرباز امام زمان و در غیراین صورت سرباز کفر است.

ناصری با اشاره به به اهمیت بزرگداشت یوم الله 22 بهمن و تکلیف دینی بودن آن گفت: همه مردم ایران به کوری چشم دشمنان امسال حضوری بسیار پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن خواهند داشت.

وی با بیان این که اروپایی‌ها ایران را به عدم رعایت حقوق بشر محکوم می‌کنند افزود:  این در حالی است که اروپایی ها اصلا نمی‌دانند حقوق بشر چیست، اروپایی‌ها درکشورهای مظلوم جهان کودکان، زنان و غیرنظامیان را به خاک و خون می‌کشند و حتی اگر مردم کشورهای خودشان هم اعتراضی کنند با بدترین برخوردها مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به بندهای مختلفی که اروپاییان درصدد تحمیل بر ایران هستند گفت:  قبول بندهای تحمیلی اروپایی‌ها در واقع تحقیرکردن مردم است که برای ملت ایران ذلت به دنبال دارد به همین دلیل تحت هیچ شرایطی نباید این شروط را پذیرفت.

 

انتهای پیام/

 




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.