ID : 30137704
ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﻣﯿﺒﺪ خبر داد

پرداخت بیش از 6 میلیارد ریال زکات توسط خیران میبد/ افزایش سهم محرومان از برکات زکات


ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﻣﯿﺒﺪ گفت: در سال گذشته مردم شهرستان میبد بیش از 6 میلیارد ریال زکات پرداخت کردند که جهت رفع مشکلات محرومین هزینه شده است.

به گزارش یزدرسا به نقل از میبد خبر، حسین زین الدینی ﻣﺪﯾﺮ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﺍﻣﺪﺍﺩ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﺒﺪ در این زمینه بیان داشت: زکات به عنوان بک ذخیره و ظرفیت الهی می‌تواند مهمترین نقش در توانمندسازی فردی و اجتماعی جامعه ایفاء کند.

وی افزود: پرداخت زکات آثار و برکات ارزشمندی به دنبال دارد و سبب توسعه جامعه و افزایش وحدت و همدلی و همچنین مهربانی در جامعه اسلامی می‌شود.

زین الدینی درباره زکات پرداختی در سال 95 بیان داشت: مردم نیکوکار شهرستان میبد در سال گذشته بیش از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال زکات پرداخت کرده اند که این مبلغ در 4 ماهه ابتدای سال 96 بیش از 3 میلیارد و 400 میلیون ریال می باشد که این مبالغ جهت محرومیت زدایی از محرومین برنامه ریزی و هزینه شده و خوشبختانه سهم محرومین از زکات افزایش یافته است.

مدیر کمیته امداد میبد تصریح کرد: بر اساس سیاست‌گذاری شورای زکات در سال 96، ضمن تدوین برنامه‌های جامع فرهنگی تبلیغی زکات، زکات جمع‌آوری شده در زمینه‌ی توانمند سازی خانواده های نیازمند و بر پایه اولویت‌ها که مهمترین آن اشتغال، مسکن، فرهنگی و ازدواج خواهد بود هزینه می‌شود.

وی در رابطه با اقدامات شورای زکات شهرستان اظهار داشت: تشکیل شورای زکات بخش های بفروئیه و ندوشن و پیگیری شورای زکات در روستاهای سورک، هفتهر، صدرآباد، نیوک، علویه، مهرآباد، رکن آباد، حجت آباد و محمد آباد از اقدامات صورت گرفته توسط شورای شهرستان بوده است. در همین راستا در اجرای طرح شجره طیبه 100 اصله درخت پسته در بخش بفروئیه پلاک کوبی شده است.

مدیر کمیته امداد میبد یادآور شد: این نهاد از تمامی ظرفیت ها برای جمع آوری زکات استفاده کرده تا این فرهنگ به عنوان یک فریضه الهی در میبد نهادینه شده و گسترش یابد.

انتهای پیام/اد




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.