ID : 38839995
بخش نامه قابل تأمل سازمان تأمین اجتماعی علیه خط مقدم کرونا

پرداخت 7 درصد بیمه سنوات نیز به پرستاران تحمیل شد!


بعد از افزایش سن بازنشستگی از 20سال به 25سال اینبار پرداخت 7درصد بیمه سنوات نیز به پرستاران تحمیل شد!

به گزارش یزدرسا؛ اخیراً دستورالعملی توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر خلاف توصیه‌های رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر حمایت همه‌جانبه از پرستاران مدافع سلامت صادر شد و یکسال مجاهدت و جانفشانی این مدافعان سلامت را به کام آنها تلخ کرده است.

پرستارانی که می توانستند سال قبل از شروع کرونا(۱۳۹۸) بازنشسته شوند و از مزایای آن استفاده کنند ولی جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در این شرایط سخت بدون هیچ چشم‌داشت، تشویق و حمایتی از طرف مدیرعامل سازمان، جهت سلامت هم نوعان خود کوشیدند و تمام کاستی‌ها و کمبودها و عدم امکانات را با سعه صدر خود تحمل کردند به شدت از این بخشنامه متضرر می شوند.

کلیه پرسنل شامل مشاغل سخت و زیان آور طبق قانون مجلس شورای اسلامی با ۲۰ سال و ۳۰ روز حقوق می توانستند بازنشسته شوند اما سازمان تأمین اجتماعی بر خلاف قانون مصوب مجلس آن را به ۲۵ سال و ۳۰ روز افزایش داد! (علاوه بر این زنان پرستار قبل از سال 98 با 20سال سابقه می توانستند با 25روز حقوق بازنشست شوند که بر خلاف قانون این مصوبه نیز توسط نیز سازمان تأمین اجتماعی حذف شد)

امسال نیز بازهم به این بسنده نکرده و در بخشنامه جدید پرداخت ۷ درصد بیمه سنوات نیز به کادر درمان شامل مشاغل سخت و زیان آور تحمیل کردند که واقعاً در این شرایط اقتصادی سخت و بحرانی شیوع ویروس کرونا باعث دلسردی شدید کادر درمان شده است.

کلیه موارد مذکور در بند 5-2 این بخشنامه شاغلین مشاغل سخت و زیان آور آورد شده اند.

لازم به ذکر است که کلیه دستورالعمل های مصوب دولت و مجلس را نیز سازمان با ماه‌ها و سال‌ها تأخیر آن هم گاها به نفع خود و به صورت ناقص اجرا می‌کند که پرسنل مجبور به شکایت در مراجع قضایی می‌شوند تا بتوانند حق خود را اعاده کنند. 

در واقع نبود هیچ نماینده  ای از سوی پرستاران در هیئت امنا سازمان تأمین اجتماعی باعث گرفتن این تصمیم بر علیه پرستاران می‌شود.

انتهای پیام/




summary-address :
Your Rating
Average (0 Votes)
The average rating is 0.0 stars out of 5.