پيشرفت 80 درصدي پروژه خط دوم راهآهن بافق ـ ميبد ـ زرينشهر/افزايش توان حمل بار محوري به 30 تُن
یزد رسا ؛ حسن ماسوري با بيان اينكه با محقق شدن پروژه احداث خط دوم راه آهن بافق - ميبد - زرين شهر و شروع پروژه خط دوم راه آهن بادرود - شورا ميزان توقف قطارهاي مسافري اين اداره كل كاهش مي يابد، اظهار داشت: به طور قطع احداث اين پروژه ها موجب افزايش ظرفيت قطارها و افزايش سرعت آنها تا حدود 160 كيلومتر در ساعت مي شود كه اين امر موجب كاهش سير مدت زمان قطارها و سفر خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه پيش بيني مي شود خط دوم راه آهن بافق- ميبد-زرين شهر در هفته دولت به بهره برداري برسد، گفت: اين پروژه به طول 480 كيلومتر براي نخستين بار در سطح كشور توان حمل بار محوري به ميزان 30 تُن را داراست و تمام پل هاي مسير بتني، فلزي و دومنظوره است.
به گفته مديركل راه آهن استان اصفهان، در حال حاضر توان حمل بار محوري 22.5 تُن است.
وي با بيان اينكه خط دوم راه آهن بافق- ميبد-زرين شهر شامل 11 قطعه است، گفت: چهار قطعه اين مسير در استان يزد و هفت قطعه آن از ايستگاه ارزنگ تا زرين شهر به طول 270 كيلومتر در محدوده جغرافيايي استان اصفهان قرار دارد.
ماسوري تاكيد كرد: ساخت پروژه خط دوم راه آهن بافق- ميبد-زرين شهر در استان اصفهان با هزينه اي بالغ بر 8 هزار و 100 ميليارد ريال و با پيشرفت فيزكي 80 درصد توسط پيمانكاران در حال اجراست.
وي در ادامه در خصوص استقبال مردم از خطوط ريلي در ايام نوروز 96، اظهار داشت: از تاريخ 25 اسفند 95 تا 15 فروردين امسال تعداد 85 هزار و 658 نفر مسافر از طريق خطوط ريلي اصفهان جابجا شده اند.
مديركل راه آهن استان اصفهان افزود: در اين ايام تعداد قطاهاي ورودي به راه آهن اصفهان 74 رام و قطارهاي خروجي نيز 74 رام بود همچنين 147 رام نيز از مسير اين اداره كل عبور كرده اند.
وي با بيان اينكه در ايام تعطيلات نوروز گذشته، 85 هزار و 187 نفر از طريق ناوگان ريلي اصفهان جابجا شدند، تاكيد كرد: ميزان جابجايي مسافر در ايام تعطيلات نوروز 96 بدون تغيير و به ميزان جزئي نسبت به سال 95 بوده است.
به گفته ماسوري، بيشترين حركت قطارها در اين ايام از اصفهان به مقصد مشهد بوده است.
وي تاكيد كرد: با توجه به بالا بودن ضريب امنيت قطارها، ظرفيت اشغال تمام قطارها در ايام تعطيلات نوروز كاملا پر بود.
ایمنا
Related Assets:
- آغاز مطالعات راه اندازی قطار حومه ای استان یزد/توسعه گردشگری و کاهش حوادث جاده ای از نتایج طرح
- ادامه سریال تاخیر قطارهای یزد
- دولت به جای خرید هواپیما به فکر نوسازی و تعمیر نظام حمل نقل ریلی و جاده ای کشور باشد
- 50 درصد ریل گذاری جدید مسیر کرمان- یزد انجام می شود
- تمام ایستگاههای راه آهن به داخل شهرها انتقال می یابد
- بهسازی خطوط بلاك بافق ـ بهرام/ بارگیری روزانه هزار تن گندله
- خط آهنی که به ابرکوه نرسیده، متوقف شد!